سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

كوچك‌هایی برای كارهای بزرگ


همیشه ساده‌ترین اشیا و ابزار در خانه و محل كار می‌توانند در حساس‌ترین شرایط به كار بیایند البته اگر ما بتوانیم كمی از خلاقیت خود استفاده كنیم و از زاویه دیگری به این اشیا و ابزار ساده اما ارزشمند نگاه كنیم

 



ویدیو مرتبط :
بزرگ و كوچك كردن ماه در gta sa

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كارهای كوچك، نتایجی بزرگ


همیشه دلمان می‌خواهد سهم بزرگ‌تر متعلق به‌خودمان باشد، حالا فرقی نمی‌كند این سهم یك تكه بزرگ از یك كیك شكلاتی باشد یا حقوق بیشتر در یك شركت كوچك و اگر قرار باشد در یك پروژه بزرگ شركت كنیم





 صبح بخیر:  همیشه دلمان می‌خواهد سهم بزرگ‌تر متعلق به‌خودمان باشد، حالا فرقی نمی‌كند این سهم یك تكه بزرگ از یك كیك شكلاتی باشد یا حقوق بیشتر در یك شركت كوچك و اگر قرار باشد در یك پروژه بزرگ شركت كنیم، ترجیح می‌دهیم كاری را به‌عهده بگیریم كه بعد از اتمام، درست و حسابی به چشم همه بیاید. ما مسئولیت كوچكی كه بیشتر مربوط به پشت صحنه است را نمی‌پذیریم و از كارهای كوچكی كه ممكن است تاثیرش خیلی بیشتر از كارهای بزرگ و برجسته باشد، غافلیم.«رابین كوال» و «لیندا كاپلان» نویسندگان كتاب پرفروش: «چرا چیزهای كوچك معجزه می‌كنند» در این باره برای‌تان توضیح می‌دهند.



وقتی از آسانسور استفاده می‌كنید، وقتی وارد بانك می‌شوید یا وقتی برای خرید وارد یك سوپرماركت می‌شوید همیشه با  كسانی كه ممكن است ناآشنا باشند برخورد می‌كنید. شما 2‌انتخاب دارید. معمولی و رسمی برخورد‌كردن یا لبخندی به لب داشتن. بیشتر افراد با بهانه‌هایی مثل«وقتش نیست» یا «‌اعصابش را ندارم» داشتن یك رفتار رسمی را به یك لبخند ترجیح می‌دهند. یك لبخند كوچك و یك گپ كوتاه با كارمند بانك، فروشنده سوپرماركت یا همسایه‌ای كه هر روز با سردی از كنارش رد می‌شوید، نه تنها به این آدم‌ها انرژی برای ادامه فعالیت‌های روزمره‌شان می‌دهد بلكه برای خود شما هم لذت بخش خواهد بود.



تاثیری ماندگار

گاهی یك جمله مثبت كوتاه می‌تواند در زندگی فردی كه در كنار شماست تاثیر زیادی داشته باشد. گفتن یك جمله مثبت حالا در هر موردی باشد، یك كار كوچك و بی‌زحمت است اما می‌تواند تاثیرات ماندگاری را روی زندگی دوستان و همكاران‌تان بگذارد. توصیه ما به شما این است: «با هر كس كه ملاقات می‌كنید جمله مثبت را فراموش نكنید» و اینگونه می‌شود كه كارهای كوچك، زندگی‌های بزرگی را خلق می‌كنند.



تاثیر معجزه‌آسا

وقتی یكی از دوستان‌تان شما را با یك هدیه یا یك تلفن غافلگیر می‌كند، خیلی از آن لذت می‌برید، درست است؟ زمانی كه همسرتان یا یكی از دوستان‌تان هفته كاری سختی را پشت سر گذاشته، نقش شما برای انجام كار كوچك و تاثیرگذار خیلی بیشتر به چشم می‌خورد. تلفن را بردارید و دوست یا همسرتان را با یك قرار شام یا حتی یك پیاده روی یا یك هدیه كوچك غافلگیر كنید.



یك دقیقه بیشتر

هر صبح مثل روزهای قبل خودتان را آماده می‌كنید تا به محل كارتان بروید و تقریبا یك سری كارهای تكراری را به‌صورت روزمره انجام می‌دهید اما اگر یك كار كوچك و تاثیر‌گذار را هم به این مجموعه آماده شدن تا رفتن به محل كارتان اضافه كنید، نتیجه بهتری را خواهید گرفت. بعد از این‌كه صبحانه مفصلی خوردید و لباس‌های‌تان را به تن كردید، یك دقیقه، بله فقط یك دقیقه روی صندلی، آرام بنشینید و با خودتان بگویید: «‌امروز چه كاری انجام دهم تا كارم را بهتر انجام دهم» وقتی روز كاری خود را با این سوال شروع كنید حتی اگر هنگام مطرح كردن این سوال جوابی هم به ذهن‌تان نرسد، تاثیر این سوال مثبت در طول روز باعث می‌شود كه كارهای‌تان را بهتر از روزهای قبل انجام دهید. یك‌بار به امتحانش می‌ارزد.



یك كار متفاوت

در طول روز با دوستان یا همكاران‌تان ممكن است در مورد موضوعات مختلفی صحبت كنید، شاید این صحبت‌ها هم مثل خیلی چیزها حالت تكراری به‌خودش گرفته باشد برای همین باز هم نیاز به یك كار كوچك دارید. مطمئنا در طول زندگی اشتباهات زیادی را مرتكب شده‌اید كه برای‌تان درس‌های خوب و مهمی را به همراه داشته است. سعی كنید با اشتراك گذاشتن این داستان‌ها چیزی به نزدیكان‌تان بیاموزید البته فراموش نكنید كه این صحبت‌ها نباید حالت نصیحت كردن داشته باشد چون تاثیری نخواهد داشت.



نترس، بپرس

یك كار كوچك خیلی مهم كه می‌تواند باعث پیشرفت شما شود، پرسیدن سوال است. از این‌كه در مورد هر چیزی سوال بپرسید و چرایی‌اش را دنبال كنید، شرمنده نباشید. اگر در اطراف خود كسانی را سراغ دارید كه فكر می‌كنید آدم‌های موفقی هستند، بدون غرور و خجالت از آن‌ها رمز موفقیت‌شان را بپرسید و ایمان داشته باشید كه انجام همین كار كوچك پرسیدن، شما را یك قدم جلوتر می‌برد.