سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

قوانین جین پوشی


مدت هاست در صنعت مُد، جین به عنوان یکی از مقاوم ترین پارچه ها شناخته شده است. افراد زیادی علاقه به پوشیدن شلوارهای بادوام جین دارند. آنها تجربیات زیادی در خرید شلوار جین به دست آورده اند از جمله: کیفیت پارچه، رنگ بندی و طرح جین.





مجله زیبایی سالم - لیلی کاووسی، کارشناس طراحی لباس: مدت هاست در صنعت مُد، جین به عنوان یکی از مقاوم ترین پارچه ها شناخته شده است. افراد زیادی علاقه به پوشیدن شلوارهای بادوام جین دارند. آنها تجربیات زیادی در خرید شلوار جین به دست آورده اند از جمله: کیفیت پارچه، کیفیت دوخت و برش، رنگ بندی، طرح جین.

قوانین جین پوشی

کیفیت پارچه

به طور کلی، تجربه ثابت کرده که دوام پارچه های «دنیم- جین» معمولا بیشتر از دیگر پارچه های موجود در بازار است. تولید شلوار جین در قرن 19 میلادی اتفاق افتاد و استفاده از آن، زمانی نشانه صنعتی شدن بود اما امروزه با تولید انبوه شلوار جین که در کشورهای جهان سوم و «چین» به تولید رسیده و در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد، جهانی شده و درواقع نشانه ی مدرنیته است.

کیفیت دوخت و برش

شاید، طرح ها و مدل های متنوعی را در بازار بتوان مشاهده کرد، اما در کل نمی توان گفت همه ی جین ها از یک کیفیت دوختی برخوردارند.

قوانین جین پوشی

رنگ بندی

آیا شور و شوق افراد در خرید، همیشه به خاطر رنگ آبی جین است؟ هنگام که برای خرید وارد فروشگاه های بزرگ می شوید، می توانید تنوع رنگی را شاهد باشید، از جمله: تنالیته های آبی، مشکی، دودی، سورمه ای و رنگ های شاد، روشن و جوان پسند که طرفداران خاص خود را دارد.

طرح جین

امروزه شاهد تنوع بسیار مدل های جین در بازار هستیم که می تواند سلیقه های متفاوت در دنیا را پذیرا باشد. شاید بتوان گفت استفاده از جین، پیر وجوان ندارد و افراد می توانند با سلیقه شخصی، مدل و طرحی را که دوست دارند، انتخاب کنند. در سال 1900 میلادی که شلوار جین تولید شد، یک جیب پنجم هم در پشت آن طراحی شد.

در سال 1940 قلاب های پشت شلوار، منهدم شده و ظاهر پرچ های شلوار تغییر کردند و در نهایت پرچ های جیب های ساعتی نیز برداشته شدند. در سال 1941 زمانی که جنگ شدید ژاپن و آمریکا آغاز شد و هیروشیما و ناکازاکی نابود شدند، شلوار جین در صحنه بود و در جنگ خدمت می کرد اما بعد از شکست ژاپن، حالا مردم ژاپن هم خواهان راحتی استفاده از جین شده و آن را در کشور خود تولید کردند.

رفته رفته تولیدکنندگان در استفاده از نخ و پنبه محدودیت یافته و تصمیم گرفتند تغییراتی در جین به وجود آورند. امروزه نیز در صنعت مد، شاهد تغییرات زیادی در محصولات جین، هستیم تا بتواند به دوستداران خود، در سراسر دنیا خدمت کند. درواقع می توان گفت: طراحی شلوارجین با توجه به سن و سال افراد و مد روز با سلیقه ی مشتری، می تواند تغییر کند. گاهی مدل های سنگ شور، گاهی هم مدل های طرح پارگی را می توان مشاهده کرد، افراد کم سن و سال و جوان ترها آن ها را خریداری می کنند. در سرتاسر دنیا، این مدل هم طرفداران خود را دارد.

قوانین جین پوشی

خریدی هدفمند


پیشنهاد می شود با توجه به لباس های موجود در کمدتان، مسیر خریدتان را کاملا مشخص و هدفمند کنید. اگر شلوار جین به رنگ مشکی دارید و استفاده از آن برای شما تکراری شده می توانید با چند خرید جزئی ظاهری متفاوت و شیک مطابقه با مد سال را برای خود فراهم کنید. با شلوار جین همراه یک تاپ چین دار، یک شومیز آستین کوتاه یا نیم تنه و جلیقه، می توانید بسیار زیبا و مدرن جلوه کنید.

از زمانی که در قرن نوزدهم میلادی جین متولد شد، طرفداران خود را داشته است. این محصول مدرن را می توان با قیمت های متفاوت در بازار مشاهده کرد. به طوری که یک شلوار جین، حدود 30 تا 50 هزار تومان و برندهای معروف با قیمت 200هزار تومان به بالا به فروش می رسد. امروزه کسی نیاز به شلوار جین در میان جوانان را انکار نمی کند. همین پارچه ی دنیم که انقلابی در صنعت مد به شمار می آید.

آیا شما هم جزو افرادی هستید که یک یا چند شلوار جین در کمد لباس تان دارید؟ شاید به طور متوسط برای هر فرد در دنیا سالانه 7-6 شلوار جین، تولید می شود. آیا شما هم کیفیت پارچه های جین را به پارچه های دیگر ترجیح می دهید؟ بهتر است قبل از اقدام به خرید، سری به کمد لباس خود بزنید. اگر شلوار جین دارید و در فکر یک تغییر در پوشش خود هستید، به فکر تهیه ی یک لباس مناسب برای آن باشید.

با این کار، علاوه بر صرف هزینه ی کم، می توانید یک سِت اسپرت، را از آن خود کنید و از ظاهر خود لذت ببرید. آقایان شیک پوش هم می توانند با یک انتخاب مناسب پوشاک اسپرت به سهولت به فعالیت روزانه پرداخته و در مکان های عمومی نیز فعالیت کنند. پوشیدن یک شلوار جین سنگ شور با یک تی شرت بنفش، سفید، قرمز، سبز و... می تواند یک پیشنهاد خوب باشد.

شست و شوی جین


شیک پوش ها به درستی می دانند اولین شست و شوی شلوار اهمیت بسیاری دارد و چه بسا می تواند عمر شلوار را بیشتر کند. توصیه می شود برای اولین شست و شو، آن را به تنهایی و جدا از لباس های دیگر بشویید تا رنگی که از آن خارج می شود به پوشاک دیگر صدمه نزند. درضمن بهتر است لباس های جین را هنگام شست و شو پشت و رو کنید تا رنگ روی جین ثابت بماند. به این ترتیب، زمان بیشتری را سالم خواهدماند.

قوانین جین پوشی

از شستن زیاد جین خودداری کنید و در هنگام شست و شو از مواد شوینده ی تیره یا مخصوص جین استفاده کنید.

شلوارهای راسته و پرطرفدار:

این مدل کلاسیک، طرفداران زیادی دارد و هر فردی با هر گروه سنی آن را دوست دارد. شکل ظاهری آن از بالا تا پایین به یک اندازه است و به صورت راسته از بالا تا پایین امتداد دارد و تفاوت چندانی از زانو به پایین، مشاهده نمی شود. استفاده از این شلوار برای هر مکانی مناسب است. با این شلوار می توانید به راحتی به فعالیت بپردازید.

دنیای مدرن شلوار جین

این روزها نه تنها آقایان بلکه کودکان و بانوان هم تمایل به استفاده از این شلوارهای مقاوم را دارند. تولیدکنندگان باذوق، طرح های زیبا و جذاب جین را برای خانم ها تولید می کنند که هر یک مناسب اندامی خاص است. به هرحال شیک پوشی قواعدی دارد که رعایت اصول آن چندان هم دشوار نیست. پس در هنگام خرید به آن توجه کنید که علاوه بر زیبایی، فرم پاها و اندام را متناسب تر جلوه می کند. مدل های شلوار پاچه تنگ که از بالا تا پایین به صورت راسته دیده می شود، برای همه افراد مناسب نخواهد بود.

قوانین جین پوشی

افراد شیک پوش به درستی می دانند که این مدل ها برای افرادی با اندام متناسب، زیبا و برازنده خواهدبود. توجه داشته باشید این بدان معنا نیست که فرد پوشنده باید لاغر و باریک باشد. افراد متوسط و افرادی هم که کمی اضافه وزن دارند، می توانند از این مدل استفاده کنند اما پیشنهاد می شود از مدل هایی استفاده کنند که پاچه ها کمی گشاد باشد. بهترین نوع این شلوارها مدل کشی آن است که به زیبایی اندام می افزاید.

شلوارهای جین با طرح های مدرن موفق شده اند طرفداران بیشتری را به خود جلب کنند. طرح های سنگ شور با نقوش گل و... نه تنها سبب زیبایی دوچندان جین شده بلکه با توجه به ایجاد خطوط عمودی و مورب در شلوار، قد فرد را بلندتر و در نتیجه او را لاغرتر نمایان می کند.

قوانین جین پوشی

جیب ساعتی

چرا شلوارهای جین، یک جیب کوچک ساعتی دارند؟

در قرن نوزدهم میلادی که شلوار جین ابداع شد، افراد ساعت های خود را داخل آن قرار می دادند. جیب کوچکی که محافظ خوبی برای ساعت بود و بدین ترتیب زمان را در دست داشته و برای انجام کارهای روزمره، برنامه ریزی می کردند. جالب است بدانیم، کاربرد امروزه این جیب چیست؟ شما که شلوار جین دارید، داخل جیب ساعتی چه چیزی می گذارید؟

مدل های چندمنظوره

برخی از شلوارهای جین موجود در بازار را تقریبا همه ی افراد می توانند استفاده کنند و آن مدل بوت کات است. ویژگی مدل های بوت کات به گونه ای است که هم افراد چاق و هم افراد لاغر می توانند از آن استفاده کنند و در هر دو صورت، زیبا خواهدبود. شکل ظاهری آن؛ کمی در قسمت دمپا گشاد است، اما به گشادی شلوارهای دمپا گشاد نیست. در بازار این مدل نسبت به شلوارهای دیگر، بیشتر فروخته می شود. طراحی این شلوار به گونه ای است که تا قسمت زانو راسته بود و از زانو به پایین کمی گشاد است.

می توانید قد این مدل را کمی بلندتر از شلوارهای معمولی انتخاب کنید تا روی کفش شما قرار گیرد و قد شما، بلندتر از آنچه است نمایان می شود. افراد قد کوتاه، بهتر است قد شلوار را کمی بلندتر انتخاب کنند تا روی کفش قرار گیرد. افراد قدبلند و کشیده، بهتر است بلندی دمپای شلوار را به سمت بیرون تازده و اندامی متعادل را نمایان کنند.

استفاده از یک تی شرت زیبا، حس خوب مدرن و کلاسیک را در بیننده ایجاد می کند. بهتر است بلوزی مدل دار یا تی شرت و جلیقه را امتحان کنید، درضمن بستن یک کمربند ظریف طلایی یا کمربند سفید، برای شلوارهای سنگ شور که سفیدی آن قابل مشاهده است، می تواند زیبایی شلوار را بیشتر کند. پوشیدن صندل های سبک برای تابستان یا کفش های کتانی نخی می تواند زیبایی پوشش شما را دوجندان کند.

قوانین جین پوشی

مراقب سلامت خود باشید


توصیه می شود از شلوارهای جین چسبان در گرمای هوا استفاده نشود، از آن جا که پوست بدن مستعد حساسیت و قارچ است، آن را در ساعات کمتری از روز استفاده کنید.

•    توصیه می شود قد شلوار جین روی کفش هم تراز باشد.

•    برای احساس راحتی در شلوار جین قبل از خرید آن را پوشیده و در فروشگاه قدم بزنید.


ویدیو مرتبط :
رقص جین و دویل جین و انجل و لارس ( ساخت خودم )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قوانین ساده اما قطعی برای شیک پوشی



اصول شیک پوشی و مد روز,اصول شیک پوشی و مد

پوشیدن لباس های تیره و روشن یک رنگ، پویایی و جلوه‌ی بیشتری به شما می‌بخشد

 

اهمیتی ندارد در چه فصلی هستیم یا چه چیزهایی مد شده است، این قوانین جاودانه‌اند و همیشه کاربردی، در عین حال به شما کمک می‌کند تا لباس‌هایتان را اصولی انتخاب کنید نه بر پایه‌ی حدس و گمان.

 

سبک مردانه را با زنانه تلفیق کنید
تلفیقی از عناصری مانند وقار زنانه و زیرکی مردانه ظاهری دلچسب و چشم‌نواز را خلق می‌کند. کت چهارخانه‌ی زنانه با پارچه‌ی کلاسیک مردانه را امتحان کنید، یا سبکی دیگر را برگزینید و کت و شلوار سنتی مردانه‌ را با یک تاپ نازکِ حریر زنانه ست کنید.

پیرامون کفش‌هایتان مانور دهید
مدبرانه‌ترین روش برای خلق یک ست چیست؟ از انتها آغاز کرده و به تدریج پیش روید. چنانچه قصد دارید تمام روز این‌ طرف و آن‌ طرف بدوید، ناچارید کفشی با پاشنه‌ی تخت را برگزینید. پس لباس‌ها و کفش‌هایی را انتخاب کنید که مناسب حرفه‌ی شما باشد. کفش‌هایی با طرح و رنگ فوق‌العاده، در عین حال متناسب با طرح لباس چهارخانه‌ی خود انتخاب کنید و ابدا آن را به بعدا درباره‌اش فکر می‌کنم، موکول نکنید؛ خلاصه اینکه مطمئن شوید که از فرق سر تا نوک پا خوب با هم ست و هماهنگ شده‌اند.

یک وسیله‌ی تزئینی به ست لباس‌های خود بیافزائید
همان وسیله‌ی تزئینی شخصی، دقیقا به عنوان سبک شخصی شما شناخته خواهد شد. دست‌بند پارچه‌ایی دست‌ساز خودتان، گردنبند طبقه‌ایی و یا حتی کمی خلاقیت در بستن شال کلاسیک. در کمال احترام به طراحان Coco Chanel، بیشتر از این دیگر اغراق‌آمیز است.

اجازه دهید سایز‌های بزرگ‌تر، حس بهتری به شما ببخشند
گرچه کمی دور از عقل به نظر می‌رسد، اما لباس‌های سایز بزرگ می‌توانند گمراه کننده باشند. ران‌هایتان را با ستی متشکل از یک دامن بزرگ و تاپ برش‌دار، باریک‌تر جلوه دهید و یا بالای تنه‌ی بزرگ خود را زیر یک بلوز گشاد و شلوار لوله تفنگی، پنهان کرده و کوچک‌تر نشان دهید. بدین ترتیب اینطور به نظر می‌رسد که در زیر لباس‌های پف‌دار نیز خطوط باریک ادامه دارند.

لباس‌های غیررسمی بپوشید تا شیک‌تر جلوه کنید
ابدا ادعایی مبنی بر اینکه، انتخاب سبک‌های بی‌پروا و ساده مانند ست کردن دو جنس متفاوت، فرد را بی‌اهمیت و سطحی جلوه می‌دهد، وجود ندارد. بالاتنه‌ایی ضخیم با پایین‌تنه‌ایی ابریشمی، رسمی و بلند! یک ژاکت ضخیم و دامنی از ابریشم با رنگ‌های هماهنگ، ستی مدرن را به ارمغان می‌آورد. اجازه دهید وسیله‌ی‌ تزئینی لباستان از حس شخصی و شهودی شما حکایت کند. پاشنه‌های سوزنی و جواهرات شلوغ شما را به اوج شیک‌‌پوشی می‌برد.

یک رنگ اما با سایه‌های متفاوت بپوشید
پوشیدن لباس‌های تک‌رنگ با یکدیگر دلیل بر بی‌ذوقی است! تلفیقی از سایه‌ی روشن و تیره‌ی یک رنگِ خاص، پویایی و جلوه‌ی بیشتری به شما می‌بخشد. تنوعی از سایه‌ها اوج جلوه‌گری را خلق می‌کنند: سایه‌های تیره‌تر کم‌تر مرکز توجه قرار می‌گیرند، حال آنکه سایه‌های روشن‌ مرکز توجه می‌شوند.

موارد افراطی را تعدیل کنید
قابل توجهند؟ به طور قطع هستند. سبک‌های اغراق‌آمیز نیز می‌توانند گیرا و جالب باشند. کلید تعدیل آن‌ها ست کردن با یک لباس خنثی‌ است: چنانچه می‌خواهید یک بلوز کوتاه بپوشید، مابقی را در پایین‌تنه جبران کنید و آن را با یک شلوار خیلی بلند یا دامن متوسط ست کنید. علاوه بر این، در صورت پوشیدن شلوارهای دمپا گشاد، در بالاتنه‌ پارچه‌ی کم‌تری استفاده کنید تا جلوه‌ی معقول‌تری داشته باشد.

اگر مردد هستید، خط کمر‌تان را مشخص کنید
اهمیتی ندارد در چه سن و سالی هستید، لباس‌هایی که از کمر برش خورده‌اند همواره یکی از شگردهای لاغر جلوه نمودن هستند. لباسی چهارخانه‌ متناسب اندام خود بیابید که از کمر برش‌دار باشد و یا برای جلوه‌ی بهترِ لباس‌های گشاد از یک کمربند استفاده کنید تا مرکز توجه شود.

منابع :ibanoo.ir

realsimple.com