سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فضاسازی اتاق کار


اگر از نظر فضا در محدودیت هستید، تنها با در اختیار داشتن یک دیوار خالی می توانید دفتر کار خانگی خود را راه بیندازید. چند قفسه برای قرار دادن فایل ها و سایر ملزومات کاری بر روی دیوار نصب نمایید، بد نیست که یک میز تاشو با قابلیت الصاق به دیوار تهیه نمایید.

اگر از نظر فضا در محدودیت هستید، تنها با در اختیار داشتن یک دیوار خالی می توانید دفتر کار خانگی خود را راه بیندازید. چند قفسه برای قرار دادن فایل ها و سایر ملزومات کاری بر روی دیوار نصب نمایید، بد نیست که یک میز تاشو با قابلیت الصاق به دیوار تهیه نمایید. از انباری هم می توانید کمک بگیرید و آنرا تبدیل به دفتر کارتان کنید، ولی فراموش نکنید که با سیم کشی مناسب نور کافی را به داخل آن راه دهید.

تجهیزات دفتر کار خانگی
وسایلتان را طوری انتخاب کنید که آنها را دوست داشته باشید تا از کار کردن در آن محیط لذت ببرید. این امر حس مثبتی در شما ایجاد کرده، اشتیاق و انگیزه تان را تقویت نموده، و بازده کاری تان را افزایش می دهد. قبل از اینکه وارد چیدمان و تهیه وسایل شوید، ابتدا پلات منطقه مورد نظر را روی کاغذ رسم کنید و سپس چیدمان های متفاوت را در آن پیاده نمایید تا بتوانید بهترین نوع دکوراسیون را انتخاب کنید. در همین حال مناسب ترین مکان برای قرار دادن میز و رایانه را نیز تعیین نمایید. قرار دادن تلفن بر روی میز شخصی هم گزینه هوشمندانه ای به شمار می رود. همچنین می توانید محلی برای نصب یک تخته وایت بورد بر روی دیوار در نظر بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز، تاریخ روز، و سایر یادداشت های روزانه را روی آن درج کنید.

در این زمان باید سه نکته اصلی را مد نظر بگیرید: محل کار خانگی شما باید راحت، در دسترس و کاربردی باشد. شما برای هر چه بهتر کردن محیط دفتر کار خانگی خود کارهای زیادی می توانید انجام دهید که ما در اینجا به چند نمونه از مهمترین آنها اشاره کوتاهی می کنیم. 


بررسی ارگونومی

ارگونومی یا کارپژوهی ((Ergonomics عبارت است از تلفیق کار و شرایط کار با ویژگی ها و نیازهاى انسانی. باید دقت داشته باشید که چیدمان محیط کارتان با مولفه های ارگونومی سازگار باشد تا میزان خلاقیت و سلامت روحی و جسمی تان افزایش پیدا کند. در این مورد بخصوص، موارد زیر را در نظر بگیرید:

•    فاصله چشم از مانیتور 50 تا 70 سانتی متر باشد. بالای مانیتور بالاتر و یا به موازات چشمانتان قرار بگیرد.
•    پاها باید روی زیر پایی یا مستقیماً بر روی زمین قرار بگیرند.
•    صندلی در فاصله مناسبی از میز گذاشته شود تا در حین کار بتوانید به آن تکیه بدهید. تکیه دادن به صندلی فشار وارده به ستون فقرات را کاهش داده و سبب می شود دیرتر خسته شوید.


ویدیو مرتبط :
اتاق کار عمو :)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین اتاق کار دنیا (عکس)



 

 

 

عجیب ترین اتاق,عجیب ترین اتاق کار دنیا

 

عجیب ترین اتاق کار دنیا (عکس)

 

عجیب ترین اتاق,عجیب ترین اتاق کار دنیا

 

عجیب ترین اتاق,عجیب ترین اتاق کار دنیا

 

عجیب ترین اتاق,عجیب ترین اتاق کار دنیا

 

عجیب ترین دفتر کار دنیا توسط یک آرشیتکت دانمارکی طراحی شده است./عصرایران