سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

غلبه بر استرس با افزایش آدرنالین


زندگی پر مشغله و یک عالمه کارهای جور واجوری که زمان کافی برای انجام دادنش نیست. هر چقدر که احساس خستگی می‌کنید دو برابرِ این حس را غدد آدرنال دارند!

وب‌سایت فارنت: زندگی پر مشغله و یک عالمه کارهای جور واجوری که زمان کافی برای انجام دادنش نیست. هر چقدر که احساس خستگی می‌کنید دو برابرِ این حس را غدد آدرنال دارند!

8 راه برای غلبه بر استرس و خستگی مداوم

بدن ما و بویژه غدد فوق کلیوی (آدرنال) سخت در تلاش‌اند تا ما را با هر چیزی سازگار کنند. جای آنها درست بالای کلیه‌هاست و کار تولید انرژی، حفظ تعادل بین سیال و الکترولیت و ذخیره چربی را به عهده دارند. احساس خستگی و افزایش وزنی که در زمان فشار و استرس دارید هم بخاطر وجود آنهاست. وقتی یاد بگیرید چطور از شر خستگی رها شوید مسلما خواهید توانست زندگی سالم و شادتری داشته باشید.

1- غذاهای کاملا طبیعی بخورید

8 راه برای غلبه بر استرس و خستگی مداوم

بدن برای سوخت و ساز به ویتامین، مواد مغذی و معدنی نیاز دارد. زمانی که بدن از این مواد خالی شود به غدد آدرنال فشار وارد می‌شود و نتیجه‌ی آن کم‌آبی و کاهش تولید هورمون ضروری برای سلامت بدن است. غذاهای کاملا طبیعی سرشار از نیازهای بدن هستند پس تا می‌توانید از این دست غذاها استفاده کنید و رژیم غذایی کاملی داشته باشید.

2- هله هوله نخورید

با خوردن هله هوله نه تنها مواد مغذی بدنتان تامین نمی‌شود بلکه غدد آدرنال بیچاره باید بیش از توان خود کار کنند تا سموم موجود در موادی با ارزش غذایی کم را پردازش کنند. هر چقدر این غدد بدون سوخت مورد نیازشان سخت‌تر کار کنند بیشتر و بیشتر احساس خستگی می‌کنید.

3- زیاد آب بنوشید

8 راه برای غلبه بر استرس و خستگی مداوم

بیش از نیمی از وزن بدن یعنی حدود 60 تا 60 درصد آنرا آب تشکیل می‌دهد. بدون آب بدن و بویژه غدد آدرنال سست می‌شود. این غدد آب را پردازش می‌کنند تا برای استفاده بدن مساعد شود. هنگامی که آب نمی‌نوشید غدد آدرنال نمی‌توانند کار کنند و سیگنالی به مغز میفرستند تا شما متوجه شوید به آب نیاز دارید، به همین خاطر است که احساس خستگی می‌کنید. یعنی غدد آدرنال شما را سُک می‌دهند که ما اینجا به آب نیاز داریم!

4- روزانه ویتامین c مصرف کنید

بدن شما روزانه به دو تا چهار هزار میلی‌گرم ویتامین c احتیاج دارد. ویتامین c سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می‌دارد و عملکرد غدد آدرنال را ساپورت می‌کند. هر چقدر غدد آدرنال عملکرد بهتری داشته باشند بدن شما درست به خوبی یک دستگاه روغنکاری شده کار می‌کند. غذای خوب و آب کافی باعث می‌شود توانایی لازم را در طول روز داشته باشید.

5- ویتامین B-Complex جذب کنید

احتمالا همه می‌دانند که ویتامین B-Complex برای بالا نگه داشتن انرژی بدن خوب است اما آیا دلیلش را هم می‌دانید؟ خب کارش ساپورت غدد آدرنال است! غدد ویتامین b را دوست دارند زیرا به آنها سرعتی می‌دهد که خستگی شما را کاهش می‌دهد.

6- از محصولات شیمیایی غیر سمی استفاده کنید

هنگامی که از محصولات شیمیایی سمی استفاده می‌کنید در واقع آنها را استشمام کرده و به داخل بدن می‌کشانید. بدن باید انرژی بیشتری بگذارد و این سموم را دفع کند. کاری نکنید که بدنتان ناچار شود بیش از حد کار کند بویژه زمانی که کار زیادی در روز برای انجام دادن دارید. از شر سموم خلاص شوید و ببینید که تا چه حد انرژی ذخیره می‌کنید.

7- بیرون بروید

8 راه برای غلبه بر استرس و خستگی مداوم

ورزش کردن خوب است بخصوص اگر در زیر تابش آفتاب و فضای باز انجام شود. با این کار ویتامین d با ارزش را جذب کرده و بدن شما آنرا تبدیل به کلسیم مورد نیاز استخوان می‌کند. این ویتامین غدد آدرنال را نیز تقویت می‌کند. پیاده‌روی کنید، بدوید و دوچرخه‌سواری کنید تا بدنتان قویتر و لاغرتر شود. فعال بودن ممکن است بنظر برخلاف محتوای مطلب باعث مصرف انرژی ‌شود اما هر چقدر که انرژی بیشتری مصرف کنید بدنتان بهتر متوجه می‌شود که چه مقدار انرژی باید تولید کند و به همین خاطر در روزهایی که زیاد کار دارید انرژی مضاعف خواهید داشت.

8- بر روی آدرنال کار کنید

اگر از خودتان مراقبت کنید می‌توانید از خستگی آدرنال پیشگیری کنید. غدد آدرنال دوست ندارند بیش از حد کار کنند. غذاهای خوب بخورید و از چیزهایی که انرژی‌تان را تحلیل میبرد خودداری کنید، آنوقت است که در زمانی کوتاه خواهید دید که هر روز سرسار از انرژی هستید.


ویدیو مرتبط :
غلبه بر استرس #

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استرس تاثیری روی افزایش و کاهش وزن ندارد



 

 

استرس تاثیری روی افزایش و کاهش وزن ندارد

 

با وجود آن‌که بسیاری اعتقاد دارند استرس می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، اما تحقیقات نشان می دهد تاثیر این فاکتور روی وزن انسان‌ها بسیار اندک است.

 

نتایج این مطالعات شگفت‌آور است. در گذشته تصور می‌شد افرادی که دچار استرس هستند بیش‌تر سراغ غذاهای آماده می‌روند و کم‌تر ورزش می‌کنند.

 

زمانی که محققان 32 تحقیق مختلف را که در این زمینه انجام شده بود جمع‌بندی کردند و نتایج آن را در کنار یکدیگر قرار دادند، متوجه شدند ارتباط بین استرس انسان‌ها و افزایش وزنشان در طول چند سال بسیار کم است.

 

به نقل از خبر آنلاین دکتر اندرو استپتو از دانشگاه کالج لندن در انگلستان در این باره به رویترز گفت: بسیاری از مردم فکر می‌کنند در زمان استرس بیش‌تر غذا می‌خورند و سرعت افزایش وزن آن‌ها بیش‌تر می‌شود. اما زمانی که به این نظریه از دیدگاه علمی نگاه کردیم متوجه شدیم این باور چندان درست نیست.

 

البته این بدان معنا نیست که استرس کاملا در این بین بی‌تاثیر است. در برخی انسان‌ها استرس می‌تواند نقش زیادی در افزایش وزن داشته باشد، اما به طور کلی نمی‌توان یک حکم کلی در این بین صادر کرد.

 

برخی انسان‌ها در هنگام مواجهه با استرس غذای خود را افزایش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر در این حالت دست از غذا خوردن می‌کشند. علاوه بر آن انواع مختلفی از استرس که ممکن است مرتبط با کار، رویدادهای زندگی یا اختلافات خانوادگی داشته باشند که هر کدام از آن‌ها تاثیر متفاوتی روی وزن انسان‌ها دارند.

 

در مجموع دانشمندان متوجه شدند در 69 درصد موارد هیچ رابطه مستقیمی بین استرس و افزایش وزن وجود ندارد. در 25 درصد موارد استرس بیش‌تر باعث افزایش وزن می‌شود و در 6 درصد نیز استرس منجر به کاهش وزن می‌شود.

salamatnews.com