سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند (16+)


اسیدپاشی یکی از بی‌رحمانه‌ترین خشونت‌هایی است که همچنان در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم.

 
 
 

صبح بخیر: اسیدپاشی یکی از بی‌رحمانه‌ترین خشونت‌هایی است که همچنان در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم.

به گزرش صبح بخیر به نقل از دویچه‌وله، خشونت جبران‌ناپذیری که بیشتر در مورد زنان رخ می‌دهد؛ زنانی که دیگر هرگز هم‌چون گذشته زندگی نخواهند کرد اما همچنان مقاوم هستند.

1.    یک عکاس آلمانی به نام "کریستینه ووهرل" Christine Woehrl به تازگی به عکاسی از زنانی پرداخته است که در کشورهای مختلف قربانی این خشونت شده‌اند. زنانی که با وجود اینکه قربانی اسیدپاشی شده‌اند اما با قدرتی غیرعادی به زندگی ادامه می‌دهند.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

2.    "نصرت" در پاکستان از سوی همسر و برادر همسرش مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. این زن پاکستانی پس از اسیدپاشی بسیاری از موهای خود را از دست داد. با کمک پزشک "نصرت" حالا بخشی از صدمات وارد شده به صورتش و موهایش جبران شده است. عکاس این مجموعه از امیدی که در چشم‌های نصرت موج می‌زند یاد کرده و می‌گوید: «این زنان پس از مدتی دیگر خودشان را پنهان نمی‌کنند. آنها با امید به زندگی ادامه می‌‌دهند.»

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

3.    هرچند در آلبوم عکس‌های این عکاس آلمانی، هیچ یک از زنان قربانی اسیدپاشی ایرانی حضور ندارند اما نگاهی گذرا به صفحات حوادث بسیاری از روزنامه‌های ایران، متاسفانه مهر تاییدی بر وجود چنین پدیده‌ای در ایران خواهد زد. معروف‌ترین قربانی اسیدپاشی در ایران شاید "آمنه بهرامی" باشد که در سال ۱۳۸۲ قربانی خشم همکلاسی سابق خود شد و یکی از پر سر و صداترین پرونده‌های اسیدپاشی در ایران را رقم زد.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

4.    "آمنه بهرامی" از همان دست زنانی بود که با وجود مشکلات فراوانی که دچارش شد، حتی از قصاص چشم عامل اسیدپاشی خود گذشت. در طول سال‌های درمان، کتابی درباره زندگی‌ او در آلمان با عنوان "چشم در برابر چشم" منتشر شد. آمنه همچنین برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از حوادث این چنینی در جلسه‌های بسیاری حضور پیدا کرد و از تجربیاتش گفت.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

5.    "فلاویا" در سال ۲۰۰۹ از سوی فرد ناشناسی در اوگاندا مورد اسیدپاشی قرار گرفت. او و خانواده‌‌اش تا امروز نمی دانند که چرا و توسط چه کسی این کار انجام شده است. اما اسیدپاشی باعث توقف زندگی "فلاویا" نشد.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

6.    علی نجفی توانا" حقوقدان در این رابطه می‌گوید: «در بحث اسید‌پاشی، باید ابتدا آسیب‌شناسی صورت گیرد. علت‌ها را جست‌وجو كنیم و ببینیم چرا این بزه در حال گسترش است. بررسی‌های علمی نشان می‌دهد كه دلیل افرادی که دست به اسیدپاشی می‌زنند معمولا برای انتقام گرفتن به دلیل اختلافات خانوادگی به ویژه شكست‌های عشقی و عاطفی است.»

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

7.    "نی‌هاری" ۱۹ سال دارد و اهل هند است. او هم یکی دیگر از قربانیان گمنام اسید‌پاشی است که عکسش در کتاب این عکاس آلمانی وجود دارد. کتابی که دربردارنده ۱۰۰ عکس از قربانیان اسید‌پاشی است. "نی‌هاری" از سوی همسرش مدت‌ها تحت شکنجه روحی و جسمی بود. میزان این شکنجه‌ها روحی و جسمی تا جایی پیش رفت که روزی تصمیم گرفت، خودش بر روی خودش اسید بریزد.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

8.    "نی‌هاری" که به خاطر آزارهای جسمی و روحی همسرش دست به این کار زده بود، حالا با وجود جراحت‌های بسیار به زیبایی‌ خود همچنان اهمیت می‌دهد. او معتقد است، زنان سوخته هم زیبا هستند. عکس‌های "نی‌هاری" و بسیاری دیگر از زنان قربانی اسیدپاشی در نمایشگاهی در موزه مردم شناسی شهر مونیخ در آلمان تا ۱۱ ژانویه ۲۰۱۵ در معرض دید بازدیدکنندگان است.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

9.    مرجان آسیابانی، روانشنانس معتقد است: «در فرهنگ مردسالار بسیاری از کشورها، زمانی که مردی از به دست آوردن زن مورد علاقه خود ناامید می‌شود، با اقدام به اسیدپاشی به نوعی انتقام می‌گیرد. حس مالکیتی که نسبت به آن زن وجود دارد، خشم مرد را تا جایی پیش می‌برد که با ریختن اسید بر روی او می‌کوشد مانع از زندگی مشترک او با فرد دیگری شود.»

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

10.    عکاس این مجموعه که برای جمع‌آوری مجموعه خود به بنگلادش، هند، پاکستان، کامبوج، نپال و اوگاندا سفر کرده است، می‌گوید: «این زنان تلاش می‌کنند با تنهایی و گوشه‌گیری‌ای که به آنها تحمیل شده کنار بیایند، اعتماد به نفس از دست رفته‌شان را دوباره بیابند و زندگی تازه‌ای را آغاز کنند.»

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

11.    "فریدا" اهل بنگلادش است و ۲۴ سال سن دارد. او از سوی همسرش که به مواد مخدر اعتیاد دارد مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. شوهر "فریدا" بسیاری از اموالشان را در قمار باخته بود. این زوج مشاجره‌های بی‌شمار خانوادگی داشتند که در نهایت شوهرش هنگامی که "فریدا" در خواب بود با پاشیدن اسید بر روی وی، انتقامش را از او گرفت. "فریدا" تاکنون ۱۷ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

12.    انتقام‌جویی و کینه مردان اما در مواردی تنها به زنان بازنمی‌گردد. در موارد بسیاری کودکان یک خانواده هم همراه مادرشان قربانی اسیدپاشی می‌شوند. سمیه در روستای همت‌آباد بم و فرزندش از سوی همسرش که اعتیاد دارد، در خواب مورد اسیدپاشی قرار گرفتند. بسیاری از حقوقدانان در ایران نسبت به فقدان قانون سخت‌گیرانه نسبت به این جرم بارها هشدار داده‌اند.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند

13.    زنان قربانی اسیدپاشی با یکدیگر در پاکستان دیدار می‌کنند. آنها معتقدند در این دیدارها دیگر حس تنهایی نمی‌کنند و افرادی حضور دارند که کاملا آنها را درک می‌کنند. با این وجود عکاس این مجموعه پس از عکاسی از این زنان معتقد است، قربانیان اسیدپاشی با وجود همه تلاش‌ها نمی‌توانند احساس زن بودنشان را بازیابند. اما عکاس با گردآوری این مجموعه تلاش کرده این احساس را در آن‌ها بیدار کند.

زنانی که قربانی کینه مردان می‌شوند


ویدیو مرتبط :
زنانی برای مردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهار کودک قربانی کینه زن جوان/ زن عموی قاتل دستگیر شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 

چهار کودک قربانی کینه زن جوان/ زن عموی قاتل دستگیر شد

زن جوانی که به علت کینه توزی با خانواده شوهرش، چهار کودک خردسال را مسموم و یکی از آنها را به قتل رسانده بود با تلاش ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک ماه پیش مرگ مشکوک کودک چهارساله ای به ماموران پلیس شاهین شهر اصفهان اعلام شد. با حضور ماموران در بیمارستان شهر مشخص شد پدر و مادر کودک چندی قبل به سفر حج رفته اند و پسر چهار ساله خود را نزد پدربزرگ و مادر بزرگ قرار داده اند. چند روز بعد نیز این کودک به طرزی مشکوکی مسموم و در نبود پدر مادر خود فوت می کند.

البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود و  شش روز بعد در مراسم ختم این کودک، سه کودک خردسال دیگر این خانواده نیز به طرز مشکوکی مسموم و به بیمارستان منتقل می شوند اما خوشبختانه با اقدام سریع پزشکان به حیات دوباره باز می گردند.

موضوع مسموم شدن کودکان خردسال با پیچیدگی خاصی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شاهین شهر دنبال می شد ولی تحقیقات به کندی پیش می رفت و هیچ اثری از عامل یا عاملان این جریان وجود نداشت تا اینکه با بازگشت پدر کودک فوت شده از سفر حج و بیان حقایق پشت پرده تحقیقات پلیس را وارد فاز جدیدی کرد.

این شخص با حضور در پلیس آگاهی عامل اصلی قتل فرزندش و مسموم کردن سه کودک خردسال دیگر را همسر برادرش به نام نازنین عنوان و از او اعلام شکایت کرد.

او برای اثبات ادعای خود عنوان داشت: از آنجایی که خانواده من و بخصوص پدرم همواره با ازدواج برادرم با این زن مخالف بودند ورابطه خوبی میان آنها وجود نداشت این زن در نبود من و همسرم بدلیل حسادت اقدام به قتل پسر من و مسمومیت دو کودک دیگر از بستگان نزدیک من و از جمله کودک خردسال خود کرده است چرا که در  ختم فرزندم تعدادی از افراد فامیل شاهد آن بودند که این زن به سه کودک خردسال مسموم شده که یکی ازآنها فرزند خودش بوده خوراکی داده است.

سرهنگ غلامعباس بلفکه فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهراصفهان در خصوص این ماجرا گفت: با اظهارات فرد شاکی تنها مظنون به قتل پرونده به نام نازنین  34 ساله با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و تحت مراقبت قرار گرفت.

وی افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی مشخص شد که سه کودک مسموم شده و کودک خردسال فوت شده بر اثر مصرف خوراکی مسموم شده اند.

با کشف این موضوع ماموران به تحقیقات خود ادامه داند تا اینکه دریافتند یکی از دوستان این زن مظنون به قتل در داروخانه کار می کند و از انجایی که احتمال می دادند این فرد دارو را از طریق او تهیه کرده باشد با او را مورد بازجویی قرار دادند که این زن ابتدا منکر فروش دارو به دوست خود شد ولی  هنگامی که با دلایل پلیس روبرو شد لب به اعتراف گشود و گفت: حدود دو ماه پیش نازنین نزد من آمد و به بهانه اینکه قرار است با شوهر خود به مسافرت بروند و شوهرش به این دارو نیاز دارد خواستار تهیه دارو برای او شده است.

در تحقیقات صورت گرفته متهم منکر خرید دارو از دوست خود بود ولی وقتی با دوست خود مواجه شد چاره ای جز اعتراف نداشت اما او در بازجویی ها گفت  دارو را برای شوهرم خود خریداری کردم ولی در بازجویی ها از شو هر این زن وی بیان داشت که تاکنون همسرش برای او نه تنها دارو نخریده بلکه اصلاً او نیازی به این ندارد که همسرش برای او  داروتهیه کند.

با مستندات و شواهد و مدارک محکمی که بدست آمده بود و نظریه پزشکی قانونی که حکایت از قاتل بودن این زن داشت، نازنین   به قتل اعتراف کرده و انگیزه خود از انجام این عمل را داشتن کینه از خانواده همسرش اعلام کرد.

با تکمیل شدن پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و با قرار صادره به زندان منتقل شد..../مهر