سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

رايحه خوش در منزل



 

 

رایحه خوش در منزل

 

 

شما مي توانيد به جاي استفاده از اسپري هاي خوش بو كننده شيميايي از يكي از روش هاي زير براي خوشبو و تميزكردن محيط زندگي خود استفاده كنيد.

 

 

 

7 روش براي خوشبو كردن محيط

 


1.استفاده از گياهان و گل هاي خوشبو: گل ها و گياهان مي توانند نقش بسزايي در تصفيه هواي اتاق داشته باشند و اگر اين گل ها از نوع عطر دار نيز باشند مي توانند علاوه بر تميز كردن هواي محيط باعث انتشار رايحه خوش نيز در فضا مي شوند. بنابراين توصيه مي كنيم استفاده از گل و گياهان را در فضاهاي مختلف خانه فراموش نكنيد.

 


2. استفاده از پوست مركبات: شما مي توانيد پوست پرتغال يا ليمو را كه فكر مي كنيد ديگر به هيچ دردي نمي خورند را در آب در حال جوشيدن روي اجاق گاز قرار دهيد و پس از دقايقي بوي خوشي را در سراسر فضاي خانه حس كنيد. با اين كار شما توانسته ايد علاوه بر بهره مندي از طعم و فوايد آن ميوه از بوي خوش پوست آن نيز براي خوش بو كردن محيط استفاده كنيد.

 


3.استفاده از اسانس هاي رقيق شده: شما مي تواني مقداري اسانس خوش بوي مورد علاقه خود را با آب رقيق كنيد و آن را روي فرش و پارچه رو مبلي اسپري كنيد.

 


4.سركه سفيد: كاسه اي از سركه سفيد را در گوشه اي از اتاق قرار دهيد و چند وقت يكبار آن را تعويض كنيد. سركه سفيد مي تواند بوي بد موجود در فضا و ذرات بدبو را جذب كند و از فضا حذف نمايد.

 


5.استفاده از نرم كننده ها: براي لباس ها و جوراب ها پس از شستشو از نرم كننده هاي معطر كه داراي عطري خوش هستند استفاده كنيد. اين كار سبب مي شود زماني كه لباس ها در كمد آويخته هستند فضاي كمد و در نهايت فضاي اتاق داراي عطري خوشبو و ملايمي شود.

 


6.شمع هاي معطر: به جاي استفاده از شمع هاي ساده از شمع هاي معطر در جاي جاي خانه استفاده نماييد. در سرويس بهداشتي, اتاق خواب, اتاق نشيمن , آشپزخانه و... با اين كار هم مي توانيد از زيبايي و گرماي شمع در دكوراسيون استفاده كنيد و همزمان فضا را معطر نماييد.

 


7.طبخ نان در خانه: عطر نان تازه مي تواند بسيار خوشايند باشد بنابراين اگر بريتان مقدرو هست چند وقت يكبار در خانه خود به طبخ نان بپردازيد تا هم از رايحه خوشايند نان تازه در خانه بهره مند شويد و هم از طعم خوش نان تازه.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سیب سرخی:زیباست:مسافریم سینه زنان منزل به منزل تا خدا!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روشهایی ساده برای خوش بو کردن منزل!



 

 

روشهایی ساده و ارزان برای خوش بو کردن منزل!

 

 

اگر در شروع فصل سرما مجبور هستید دیوارهای خانه‌تان را رنگ‌آمیزی كنید و نگران بوی حاصل از رنگ آن هستید، لااقل یكی از پیشنهادات زیر را برای كاهش بوی رنگ به‌كار گیرید.

 

 

همه‌جا را بوی مواد شوینده پر كرده!

 

 

بعد از حمام‌گرفتن یا شست‌وشوی طولانی‌مدت لباس در این محیط یا حتی شستن فضای سرویس‌های بهداشتی، معمولا تلفیقی از بوی چند ماده شوینده مختلف همراه بخار آب آن محیط حتی فضای مجاور آن را دربر می‌گیرد كه نه تنها چندان خوشایند نیست بلكه ممكن است در مورد بعضی مواد شوینده قوی مانند اسیدها و سفیدكننده‌های مربوطه، نفس‌گیر و ناراحت‌كننده باشد. در چنین شرایطی پس از روشن‌كردن هواكش و بازكردن پنجره آن فضا، بلافاصله چند كبریت یا یك عدد شمع در محیط روشن كرده و چند دقیقه صبر كنید. پس از طی این مدت، خواهید دید كه این راهكار چگونه معجزه‌آسا عمل خواهد كرد.

 

 

یك پروژه نقاشی بی‌موقع در خانه

 

 

همیشه بهترین زمان برای رنگ‌آمیزی داخل ساختمان، نیمه اول سال است كه هم امكان بازكردن پنجره‌ها وجود دارد، هم رنگ زودتر خشك می‌شود و هم بوی حاصل از آن به سرعت از خانه خارج می‌شود ولی اگر در شروع فصل سرما مجبور هستید دیوارهای خانه‌تان را رنگ‌آمیزی كنید و نگران بوی حاصل از رنگ آن هستید، لااقل یكی از پیشنهادات زیر را برای كاهش بوی رنگ به‌كار گیرید:

 


1) لگن یا سطلی را از آب پر كنید و در اتاقی كه تازه رنگ شده است قرار دهید. آب، بوی رنگ را كاهش می‌دهد.

 


2) بعضی‌ها می‌گویند اگر به رنگ مقداری وانیل اضافه كنید، بوی آن كمتر می‌شود. پیشنهاد آنها برای یك قوطی رنگ، 2 قاشق چای‌خوری وانیل است. صحت و سقم قضیه با آنهاست؛ شما امتحان كنید.

 


3) بعضی دیگر عقیده دارند چند تكه سیب خوراكی را در بشقابی چیده و در فضایی كه بوی رنگ در آن پیچیده است، قرار دهید. سیب بوی رنگ را به خود جذب كرده و آن را به حداقل می‌رساند.

 

 

راه‌های عطرآگین‌كردن خانه

 

 

یكی از ساده‌ترین روش‌ها برای ازبین‌بردن یا شاید به معنای دیگر خنثی‌كردن بوی ناخوشایند ایجادشده در محیط، استفاده از اسپری‌های خوشبوكننده هوا و بوگیرهایی است كه به صورت كارخانه‌ای در انواع و اقسام مدل‌ها و بوها تولید می‌شوند. ولی در اینجا می‌خواهیم چند بوگیر خوشبوكننده دست‌ساز و خانگی را معرفی كنیم:

 


1) 2 قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در 2 پیمانه آب حل كنید و داخل اسپری بریزید. این مایع را مرتب در هوای اتاق اسپری كنید. به این ترتیب بوی بد موجود از بین می‌رود.

 


2) یك راه سریع برای عطرآگین‌كردن محیط خانه، استفاده از گرماست. شما می‌توانید یك یا 2قطره از اسپری یا عطر مورد علاقه‌تان را روی حباب لامپ چراغ اتاق درحالی كه خاموش است اسپری كنید. سپس چراغ را روشن كنید. گرمای چراغ بوی عطر را در محیط اتاق پراكنده می‌كند.

 


3) مقدار كمی وانیل در كاسه‌ حاوی آب بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا بجوشد. با جوشیدن وانیل، محیط عطرآگین می‌شود.

 

 

4) حالا كه فصل سرما و روشن‌كردن شومینه است، اگر در خانه‌تان شومینه دارید و از آن برای گرم‌كردن خانه استفاده می‌كنید، سبدی در كنار شومینه قرار دهید و پوست مركبات مصرفی در طول روز را در سبد انداخته و به مرور در آتش بسوزانید. با سوختن پوست پرتقال، لیموترش و نارنگی رایحه خوشی در فضای خانه پراكنده می‌شود.

 

 


اگر دود سیگار شما را آزار می‌دهد ولی یك مهمان سیگاری در منزل دارید كه مرتب درحال سیگاركشیدن است و شما هم نمی‌توانید به او تذكر لازم را بدهید، راهكارهای زیر را هنگام حضور او و پس از خروجش امتحان كنید:

 


1) چند عدد شمع در خانه روشن كنید. شمع بوی دود سیگار را خنثی می‌كند.

 


2) عده‌ای بر این عقیده‌اند كه برای رفع بوی دود سیگار كافی است چند كاسه حاوی مقداری سركه را در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. سركه بوی دود را به خوبی جذب می‌كند.

 

 

3) پس از خروج مهمان سیگاری از خانه استفاده از تركیب مقدار مساوی آب گرم و سركه در ظرفی گود مفید است. سپس پارچه‌ای حوله‌ای را در محلول فرو برده و بعد از اینكه پارچه به‌طور كامل به این محلول آغشته شد، آن را بیرون بیاورید و خوب بچلانید. حالا پارچه را در بالای سرتان مرتب تكان دهید تا باقیمانده دود موجود در خانه و بوی حاصل از آن از بین برود.

 


4) زغال روشن نیز بوی باقیمانده حاصل از دود سیگار را از بین می‌برد. در نتیجه چند عدد زغال روشن را در ظرف‌های فلزی كوچك گذاشته و در نقاط مختلف خانه قرار دهید. یك راه سریع برای عطرآگین‌كردن محیط خانه، استفاده از گرماست.