سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راه حل های رایج ترین اشکالات دکوراسیون


همه ما، حتی اگر خوش سلیقه و خوش ذوق باشیم، برای داشتن یک دکوراسیون خوب به کمک نیاز داریم. کارشناسان بعضی از رایج ترین اشکالات دکوراسیون منزل را معرفی کرده و روش هایی را برای اجتناب از آنها ارائه می دهند.







 صبح بخیر:  نور، رنگ، فرش ها، مبل ها، وسائل تزئینی و غیره عناصری هستند که کنار هم قرار می گیرند و دکوراسیون یک خانه را تشکیل می دهند. همه ما، حتی اگر خوش سلیقه و خوش ذوق باشیم، برای داشتن یک دکوراسیون خوب به کمک نیاز داریم. کارشناسان بعضی از رایج ترین اشکالات دکوراسیون منزل را معرفی کرده و روش هایی را برای اجتناب از آنها ارائه می دهند.

راه حل هایی برای رایج ترین اشکالات دکوراسیون


1.با برنامه و هدفمند کار کنید.

اگر تصویری  از آنچه که واقعا می خواهید در ذهن نداشته باشید، به مشکل برخواهید خورد. مهم است که از چیزی یا کسی الهام گرفته باشیم و بدانیم که می خواهیم چه کنیم. اولین گام برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل، رجوع به منابعی مانند مجلات و اینترنت است.

راه حل هایی برای رایج ترین اشکالات دکوراسیون


2. اول وسائل را انتخاب کنید.

یافتن رنگی که با وسائل خانه هماهنگی داشته باشد آسان تر از یافتن وسائلی است که با رنگ خانه هماهنگ باشد. بنابراین ابتدا وسائل را بخرید و از تصمیم های عجولانه بپرهیزید. می توانید قسمتی از دیوار را رنگ بزنید و چند روز با آن زندگی کنید، و در صورتی که آن را باب میلتان یافتید کل اتاق را رنگ بزنید.

3. به جزئیات اهمیت بدهید.


افراد مدت ها به انتخاب رنگ دیوارها فکر می کنند ولی هرگز به فکر سقف یا حاشیه ها نیستند. اگر رنگ دیوار تیره است حاشیه ها باید سفید باشد. رنگ سقف یا باید با رنگ دیوارها در تضاد باشد یا سایه رنگی روشن از رنگ دیوار باشد.

راه حل هایی برای رایج ترین اشکالات دکوراسیون


4. محیطی صمیمی به وجود آورید.

هرگز اجازه ندهید اتاق مثل ایستگاه اتوبوس به نظر برسد. همه صندلی ها را در مقابل دیوار نچینید. خلاقیت به خرج دهید و مبل ها را طوری بچینید که فضایی برای دور هم نشستن و گفتگو فراهم شود. گذاشتن یک صندلی به تنها در گوشه اتاق توصیه نمی شود آن را با یک چراغ مطالعه همراه کنید تا فضایی برای مطالعه ایجاد کند.

5. از رنگ ها به خوبی استفاده کنید.


اگر جزو کسانی هستید که استفاده از رنگ های خنثی را بی دردسر تر و راحت تر می دانید سعی کنید کم کم وارد دنیای رنگ ها شوید و آنها بیشتر بشناسید. مثلا  اگر سراسر اتاق به رنگ بژ است، چند بالش یا کوسن با رنگ شاد و روشن به اتاق بیفزایید یا از آثار هنری رنگی استفاده کنید.

راه حل هایی برای رایج ترین اشکالات دکوراسیون

6. از آشپزخانه غافل نشوید.

معمولا کاربردی ترین فضای خانه نادیده گرفته می شود. برای گرم تر و زیباتر نشان دادن آشپزخانه از وسائل مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال سینی های نقره ای، سبدهای زیبا و چراغ های رنگی.

7. افراط نکنید.


اکثر افراد وقتی با یک اتاق خالی روبرو می شوند سعی می کنند هر گوشه آن را پر کنند. حتی در زیباترین اتاق ها هم چشم ها به فضایی برای استراحت نیاز دارند. پس  هرگز اتاق را با اسباب و اثاثیه پر نکنید.

راه حل هایی برای رایج ترین اشکالات دکوراسیون

8. به فکر پنجره ها هم باشید.

هنگام انتخاب پرده فقط به زیبایی فکر نکنید بلکه کاربرد آنها را هم در نظر بگیرید. مثلا استفاده از پرده های نازک برای اتاق خواب شاید زیباتر باشد  ولی برای کنترل نور به پرده های ضخیم یا کرکره احتیاج داریم.

9. راحتی نکته کلیدی است.


بسیاری از افراد وسائلی را می خرند که زیبا است ولی برای استفاده روزمره مناسب نیست. اگر معمولا در اتاق نشیمن یا غذاخوری با سایر اعضای خانه گفتگو و صحبت می کنید مراقب باشید صندلی ها یا مبل ها خیلی سفت نباشند. یک صندلی سفت برای مکالمات طولانی مناسب نیست.

10. شکل اتاق را هم در نظر بگیرید.


لازم است ابتدا درمورد اندازه، شکل و خصوصیات کلی اتاق فکر کنید. آیا در اتاق یک نقطه کانونی (مثلا یک شومینه یا پنجره ای با یک منظره) وجود دارد؟ کف اتاق را هم بررسی کنید مثلا آن را روی کاغذ بکشید و جای مبل ها و سایر وسائل را در نظر بگیرید تا بهترین شیوه را برای چیدمان اتاق پیدا کنید.

راه حل هایی برای رایج ترین اشکالات دکوراسیون


11. آثار هنری را به صورت صحیح استفاده کنید.

همه ما قانون اصلی را می دانیم : آثار هنری باید هم سطح چشم قرار بگیرند. اما چیزهای دیگری هم هست که باید در نظر گرفته شود. اندازه هم مهم است. اندازه تابلو باید با اندازه دیوار همخوانی داشته باشد. تابلوی کوچک روی دیوار بزرگ جلوه ای نخواهد داشت. بهتر است آثار هنری در اتاق قاب های مشابه داشته باشند چون نقطه اصلی خود آثار هستند نه قاب آنها.


ویدیو مرتبط :
اشکالات رایج اجرای ساختمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشکلات دکوراسیون تان و راه حل هایی برای آنها



مشکلات دکوراسیون , مشکلات و راه حل های دکوراسیون
برای همه ما پیش آمده است که می خواهیم اتاقی را مرتب کنیم، ولی نمی توانیم. وقتی تابلوهای روی دیوار را عوض می کنیم و می خواهیم تابلوهای جدیدی آویزان کنیم، ولی نمی دانیم به چه ترتیبی این کار را انجام دهیم. حالا باید راه حلی پیدا کنیم و این کار را تمام کنیم. در اینجا به چند مانع بر سر راه دکوراسیون اتاق اشاره کرده ایم و راه حل هایی برای آنها پیشنهاد کرده ایم.

جنون رنگ
مانع :

انتخاب های زیادی برای رنگ اتاق وجود دارد.
اگر برای اتاقتان طرح ها و رنگ های زیادی دارید و نمی توانید تصمیم بگیرید، لازم نیست از استفاده از رنگ بترسید. بسیاری از ما ماه ها وقت می گذاریم و در نهایت هم نمی دانیم اتاقمان را چه رنگی کنیم.

راه حل :

از دوربین عکاسی خود برای یافتن زوایای مختلف اتاق استفاده کنید. از اتاقتان عکس هایی بگیرید و با ترتیبات مختلف آن بازی کنید. با نگاه کردن به عکس ها می توانید تصمیم بگیرید و نگران نباشید که اگر چیز دیگری انتخاب می کردید بهتر بود. وقتی بیرون می روید تا خرید کنید عکس ها را با خودتان ببرید تا بتوانید به راحتی رنگ ها و طرح ها را هماهنگ کنید.

گرمایش خانه
مانع :
من سالها است اینجا زندگی می کنم، ولی انگار تازه به اینجا نقل مکان کرده ام.
این مشکل بسیار رایج است و دلایل زیادی هم دارد ولی دلیل آن هرچه باشد، اینکه خانه ای گرم، دلپذیر و راحت داشته باشید بسیار مهم است و حالا شما شایسته داشتن چنین خانه ای هستید، نه در آینده ای دور. اولین گام این است که بپذیرید خانه گرمتری می خواهید و دوست دارید برای داشتنش کاری بکنید.

راه حل :
وقتی می خواهید خانه خود را از مکانی خالی و برهنه تبدیل به خانه ای گرم و دلپذیر کنید، روند آن برایتان خسته کننده به نظر می آید. ولی وقتی مرحله به مرحله پیش می روید، برایتان انجام پذیر به نظر می آید. اگر روی تصمیمی تردید داشتید، مانند رنگ دیوار، نگذارید این تردید شما را فلج کند. به کارتان ادامه دهید و بعداً به این موضوع بپردازید.

کنترل بهم ریختگی
مانع :
خانواده من خیلی شلخته هستند، نمی دانم از کجا شروع کنم.
با وجود بچه ها در خانه هم می توانید خانه شاد و باکلاسی داشته باشید، ولی وقتی از هر گوشه از منزل شما شلختگی می بارد، نیازی نیست که پروژه های دکوراسیون خود را شروع کنید.

راه حل :
یک آخر هفته را به جمع و جور کردن خانه و بخشیدن اشیای بی مصرف به دیگران، اختصاص دهید. هر روز با اضافه کردن قلاب به پشت در و تمیز کردن میز و کابینت آشپزخانه و تمیز کردن داخل آنها، شلختگی را به حداقل برسانید. بجای قالیچه از کفپوش و کاشی استفاده کنید تا بتوانید در صورت لک شدن و آسیب دیدن آنها، به راحتی آنها را تعویض کنید. هر شب ۱۰ دقیقه را به مرتب کردن خانه اختصاص دهید تا بعد از چند روز همه چیز مرتب شود.

اتاق کسل کننده
مانع :
کل قالب و مدل اتاق من خسته کننده است.
شما از رنگ های خنثی و تمام سفید خوشتان می آید، زیرا ساده و زیبا هستند. ولی گاهی رنگ های کرم و بژ کاملاً کسل کننده و پیش بینی پذیر می شوند.

راه حل :
شیء خاص و منحصر بفردی انتخاب کنید. مانند یک آینه بزرگ با فرم و رنگی جالب و خاص به شکل یک اثر هنری. یا اشیای فلزی اضافه کنید. رنگ های طلایی، نقره ای و پلاتینه به زیبایی و شیکی اتاق افزوده و رنگ های خنثی را جذاب می کنند. روش دیگری برای جالب کردن فضایی با رنگ های خنثی این است که یک رنگ شاد و جسورانه انتخاب کنید و در مقیاس های کوچک آن را در اتاق بکار ببرید. چند کوسن قرمز یا رنگ کردن یک دیوار به رنگی شاد، به اتاق شما روح می دهد.

درست و نادرست
مانع :
می ترسم انتخاب اشتباهی کنم.
شاید رایج ترین ترس به هنگام دکوراسیون همین باشد. هیچکدام از ما بی نقص نیستیم و حتی کارشناسان هم گاهی خریدهایی انجام می دهند که بعداً افسوس می خورند و همیشه به راحتی نمی توانند وسیله درستی را برای تکمیل دکوراسیون یک اتاق بخرند. لازم نیست آن چیز با سلیقه همه جور دربیاید. بالاخره اگر از آن خوشتان نیامد می توانید بعداً عوضش کنید.

منبع : زندگی ایده آل