سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

راهنمای کامل کرم ضدچروک دور چشم برای سنین مختلف



کرم ضدچروک دور چشم,کرم ضدچروک ,چروک های دور چشم

اولین چیزی که سن شما را نشان می دهد چروک های دور چشم است و چون پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است خیلی زود آسیب می بیند، پس باید حتما مراقب پوست دور چشم باشیم حالا در هر سنی که باشیم !!

با این کرم های دورچشم مدت بیشتری جوان بمانید
حرف مادرها همیشه درست است ، به نظر می رسد که مراقبت از دورچشم ها حتی در سنین خیلی کم می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. استفاده از یک محصول مناسب حول و حوش 20 سالگی برای محکم و بی چروک ماندن چشمها بسیار مفید است. به گفته دکتر دبرا جالیمن متخصص مشهورپوست در آمریکا و نویسنده کتاب " قوانین پوست " استفاده از کرم دورچشم بسیار حایز اهمیت می باشد برای اینکه پلک چشم فاقد غدد چربی است و به خاطر همین بسیار نازک است و دور چشم اولین نقش را در صورت برای نشان دادن سن شما به عهده دارد. حقیقت تلخ این است که بسیاری از افراد در همان ابتدای 20 سالگی متوجه خطوط نازک اطراف چشم خود می شوند. به مرور زمان که پوست شما نازک تر هم می شود کبودی زیر چشم نیز بیشتر نمایان می شود.

حتما کمی ترسیده اید اما نگران نباشید ! با توجه به تجربه دکتر جالیمن هیچوقت برای مراقبت از پوست دور چشم دیر نیست. در اینجا یک جدول زمانی برای استفاده از کرم های دورچشم باتوجه به سن و سال افراد تهیه شده است.

 نوجوانی ( 12- 19 سالگی ) 
نیازی به کرم دورچشم ندارید اما همیشه از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی uv400 استفاده نمایید.

20 -30 سالگی
از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک یا ceramides باشد. از این محصولات با توجه به خشکی پوست خود روزی یک یا دو مرتبه استفاده کنید. همچنین ، مطمئن شوید که حساسیتی به آن کرم ها نداشته باشید.

30- 40 سالگی
همزمان با استفاده از کرم دور چشم ، مصرف ویتامین c ، چای سبز و دیگر آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این کار باعث می شود که اطراف چشم روشن تر شود و تولید کلاژن در پوست تسریع گردد. شبها از کرم دور چشم استفاده کنید البته می توانید صبح ها هم دوباره کرم را تجدید کنید برای این منظور می توانید از یک کرم با فرمولاسیون سبک تر استفاده کنید تا آرایش چشم شما خراب نشود.

40-50 سالگی
در این سنین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد تا خطوط ریز دور چشم، بافت و حتی رنگ پوست را بهبود بخشد. همچنین باید اسید هیالورونیک هم برای حفظ رطوبت پوست داشته باشد. از کرمهای حاوی رتینول فقط شبها استفاده کنید اگر پوستتان خشک است ، می توانید روزها از کرم حاوی اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده کنید.

50-60 سالگی
از کرمهایی استفاده کنید که حاوی پپتید باشند ( در مواد تشکیل دهنده آن "پپتید " مثل "پلی پپتید" و یا استیل هگزاپپتید3 وجود داشته باشد) . پپتید باعث تحریک و تولید کلاژن پوست می شود و خطوط ریز دور چشم را کم می کند. عموما این محصولات ملایم هستند و محرک نیستند بنابراین می توانید از آنها دوبار در روز استفاده کنید.

60 سال به بعد
در این سنین شما نیاز به محصولی دارید که حاوی فاکتورها رشد با نام مستعار فاکتورهای رشد اپیدرمال ( egf) باشند. فاکتورهای رشد عبارتند از مگاپپتید که باعث رشد سلولهای پوستی شده و بیشتر اساس گیاهی دارند. ( به عنوان یک مثال سلولهای بنیادی سیب ) و یا به طور مصنوعی تولید می شوند. برای کمک به تولید دوباره پوست ، محصولاتی که حاوی فاکتورهای رشد می باشند، نمای ظاهری خطوط دورچشم و چین و چروکها را بهبود می دهد . روزی دوبار از این کرمها استفاده نمایید ؛ اگر دورچشمتان کدر است محصولی که حاوی کافئین است می تواند موثر باشد.

دو محصول برای چشم
سرمها در مقابل کرم ها؛ سرم ها چون فرمول ساده تری دارند، برای استفاده روزانه و برای افرادی که پوست چرب دارندمناسبترند. سرمها به طور مجزا برای دور چشم استفاده می شوند اما استثناهایی هم وجود دارد. مثلا اگر می خواهید از سرمهای ضد پیری در شب استفاده کنید، بهتر است یک لایه کرم روی آن قرار گیرد مخصوصا اگر پوستتان خیلی خشک باشد.


فرمولهای کلینیکی در مقایسه با فرمولهای داروخانه ای و گزینه های فروشگاهی:
به گفته دکتر جالیمن هر سه مورد ذکر شده می توانند بسته به موادی که پوستتان نیاز دارد ، موثر باشند. اگر فقط به دنبال یک کرم مرطوب کننده هستید، فرق چندانی بین محصولات مارک دار و معمولی وجود ندارد. اگر به دنبال یک کرم رتینول هستید ، می توانید از محصولاتی استفاده کنید که علی رغم ارزان بودن موثر هم هستند. اما اگر به دنبال محصولات گران قیمتی مثل فاکتورهای رشد هستید ، مجبورید کمی دست و دلباز باشید. کرمهایی که در مطب های پزشکان وجود دارند ، معمولا غلظت بالاتری دارند.

منبع:آی بانو

 


ویدیو مرتبط :
‫کرم دور چشم معجره گر،از بین برنده چین و چروک و سیاهی دور چشم ; لکه ها از مواد طبیعی، بسیار ساده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای کامل خرید کرم ضد چروک



داروهای ضد چروک ,آسیب دیدگی پوست

شما ممکن است همه نکات را در نظر بگیرید اما بازهم در نهایت محصولی بخرید که روی پوست شما تاثیر گذار نباشد پس بهتر است مطمئن شوید که اگر محصول خریداری شده مناسب نبود می توانید آن را پس بدهید.

کرمها و داروهای ضد چروک انواع و مارکهای مختلفی دارند تا برای هر بودجه ای مناسب باشند. بعضی از افراد استفاده از مواد طبیعی را ترجیح می دهند در حالیکه عده ای دیگر حاضرند هر کاری انجام دهند تا چین و چروک و علائم پیری بوجود آمده در صورت ، گردن و شانه هایشان کاهش یابد. به هر حال باید توجه داشته باشید که یک کرم ممکن است روی یک شخص خاص تاثیر فوق العاده ای داشته باشد اما روی فرد دیگر هیچ تاثیری نگذارد.

1 - نوع پوست خود را ارزیابی کنید

اگر پوست فوق العاده حساسی دارید و یا دارای مشکلات پوستی دوران بزرگسالی مثل آکنه هستید ، بسیاری از کرم های ضد چروک این مشکلات پوستی را هم درمان می کنند.

چرب و یا خشک بودن پوستتان را مشخص کنید ، اگر پوست شما چرب باشد وقتی در آینه نگاه می کنید پوستتان می درخشد و اگر پوستتان خشک باشد احتمالا برفکی و یا ورقه ورقه است و وقتی به آرامی ناخنتان را روی صورتتان می کشید رد آن باقی می ماند. میزان تاثیر کرمهای ضد چروک به همه این عوامل بستگی دارد.

2 - نوع آسیب دیدگی پوست خود را مشخص کنید

اگر چین و چروکهای شما در اثر خورشید ایجاد شده است درمان خاصی برای آن وجود دارد و اگر این چروکها در اثر عادات حرکتی صورت شما ایجاد شده باشد یک روش درمانی کاملا" متفاوت با حالت قبلی برای برطرف کردن آنها وجود دارد.علاوه بر این چروکهای بدن شما ممکن است در اثر پاره شدن پوست خشک شما و یا ضعیف شدن پوست با بالا رفتن سن ، ایجاد شده باشد.

3 - با متخصص پوستتان مشورت کنید

او می تواند پوست شما و احتیاجات آن را به دقت ارزیابی کند و در انتخاب یک محصول مناسب که روی پوستتان تاثیر گذار است ، به شما کمک کند.

4 - یک بودجه خاص برای خرید این کرمها در نظر بگیرید

بسیاری از این کرمها باید بصورت مداوم و برای یک مدت طولانی استفاده شوند تا اثر بخش باشند. شما باید در نظر بگیرید که هر ماه چقدر می توانید برای خرید این محصولات هزینه کنید.

5 - درباره گارانتی و ضمانت محصولی که می خرید پرس و جو کنید

شما ممکن است همه نکات را در نظر بگیرید اما بازهم در نهایت محصولی بخرید که روی پوست شما تاثیر گذار نباشد پس بهتر است مطمئن شوید که اگر محصول خریداری شده مناسب نبود می توانید آن را پس بدهید. اکثر محصولات دارای ضمانت هستند اما قوانین ضمانت آنها با هم متفاوت است ، مطمئن شوید که در صورت عدم رضایت و نگرفتن نتیجه مطلوب بعد از باز کردن درب محصول و استفاده از آن، می توانید آن را مرجوع کنید.

6 - نظرات نوشته شده درباره محصولات مختلف را بخوانید

برای اینکه متوجه شوید در نهایت از نتیجه محصول مورد نظرتان راضی خواهید بود بهترین راه این است که نظرات نوشته شده بصورت آنلاین توسط استفاده کنندگان آن محصول را بخوانید . به دنبال نظراتی بگردید که نویسنده های آنها پوستی مشابه شما داشته باشند و نتیجه خوبی کسب کرده باشند."

منبع : aftabir.com