سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خالق یك اثر هنری زیبا باشید!


اگر شما هم دستی در هنر داشته باشید، قطعا با هنر پتینه آشنایی دارید؛ هنری كه با آموزشی صحیح، بسیار سریع آن را خواهید آموخت. رنگ‌ مورد استفاده در پتینه، آكریلیك است.


مجله منزل: اگر شما هم دستی در هنر داشته باشید، قطعا با هنر پتینه آشنایی دارید؛ هنری كه با آموزشی صحیح، بسیار سریع آن را خواهید آموخت. رنگ‌ مورد استفاده در پتینه، آكریلیك است. آكریلیك هیچ بوی آزار‌دهنده‌ای ندارد و كوچك‌ترین حساسیتی برای فرزند خردسال شما در خانه ایجاد نمی‌كند.

با یادگیری این هنر اصیل بدون آنكه به فضای زیادی احتیاج داشته باشید در كنجی از فضای خانه‌تان هم می‌توانید خالق اثری زیبا باشید. در ادامه و گام به گام دو تكنیك چوب و پلی‌استر پتینه با بیانی ساده به شما آموزش داده می‌شود. بعد از آنكه هنر پتینه را آموختید، این خلاقیت شماست كه هنرتان را از بقیه متمایز و منحصر به فرد می‌كند. تازه شاید از آن دسته افرادی باشید كه خالق تكنیكی جدید در این هنر اصیل باشید!

این‌بار شما با آموزش هنر پتینه، خالق یك اثر هنری زیبا باشید

تكنیك دكوپاژ روی چوب

1.برای داشتن یك جعبه جواهرات زیبا كافی است كمی زمان بگذارید و به جای آنكه این جعبه را از فروشگاه خریداری كنید، خودتان خالق آن باشید! می‌پرسید چطور؟ كافی است سری به یك فروشگاه معتبر رنگ‌های آكریلیك بزنید. تنها ابزار مورد نیاز شما برای داشتن این جعبه جواهرات زیبا یك عدد جعبه چوبی، قلم‌مو، رنگ آكریلیك، محلول مجیك دكوپاژ، استپ 1 و 2 ترک کوییک کراکل  و یك برگ كاغذ دكوپاژ با طرحی به دلخواه شماست. پس هرچه سریع‌تر این ابزار ساده‌ را تهیه کنید و دست به كار شوید.

این‌بار شما با آموزش هنر پتینه، خالق یك اثر هنری زیبا باشید

2.روی تمام جعبه چوبی را با استفاده از یك قلم‌موی سر پهن و رنگ سفید مات بپوشانید. برای اینكه در انتهای كار، جعبه جواهرات شما زیباتر شود، سعی كنید تمام سطح جعبه را به صورت یكسان بپوشانید تا هیچ  قسمتی بدون رنگ باقی نماند سپس صبر كنید تا رنگ روی جعبه خشك شود. در مرحله بعد می‌توانید بعضی قسمت‌های این جعبه سفید را با استفاده از تكنیك ترك، متفاوت از باقی جعبه طراحی كنید. به این شكل كه در مرحله اول، یك لایه از استپ 1 كوییك كراكل را روی قسمت مورد نظر بزنید و صبر كنید تا خشك شود. سپس در مرحله بعد با یك لایه از استپ 2 کوییک كراكل (به رنگ دلخواه‌تان) روی سطح مورد نظر را بپوشانید. بعد منتظر بمانید تا شروع به ترك خوردن كند. در نهایت برخی از قسمت‌های بدنه اصلی جعبه جواهرات شما با كمك این تكنیك آموزشی با ترك‌هایی ریز پوشانده خواهد شد.

این‌بار شما با آموزش هنر پتینه، خالق یك اثر هنری زیبا باشید

3.حالا وارد مرحله دكوپاژ می‌شویم. برای اینكه جعبه شما منحصرا برای خودتان باشد می‌توانید آن را زیباتر هم كنید؛ آن هم تنها با یك تكه كاغذ دكوپاژ! كافی است به ابعاد در جعبه، كاغذ دكوپاژ را برش دهید. روی در جعبه كمی مجیك دكوپاژ بریزید و آن را روی سطح در جعبه پخش كنید. كاغذ دکوپاژ را روی آن قرار دهید و به صورتی این كاغذ را روی در جعبه بكشید که هیچ چروكی روی سطح كار ایجاد نشود. مجددا چسب را روی کاغذ بریزید و آن را روی تمام سطح پخش کنید. این کار باعث می شود چروک های ریز از بین بروند. حالا اجازه دهید تا خشك شود. در انتها از یك تثبیت‌كننده مناسب استفاده كنید. اگر قصد دارید برای دختری نوجوان جعبه جواهرات درست كنید، بهتر است طرح كاغذ دكوپاژ را فانتزی‌تر انتخاب كنید.


تكنیك فویل طلایی روی پلی‌استر

1.قبل از شروع رنگ‌آمیزی، حتما روی سطوح ناصاف ظرف میوه‌خوری را سمباده بزنید. سپس ظرف را بشویید و منتظر بمانید تا كامل خشك شود. ظرف خشك شده را روی میزی كه می‌خواهید كار كنید، قرار دهید. رنگ آكریلیك قهوه‌ای سوخته را كامل با قلم‌مو روی ظرف بكشید تا تمام سطح سفید رنگ پلی‌استر قهوه‌ای شود و لكه سفیدی باقی نماند. بهتر است برای رنگ‌آمیزی از قلم‌مو ی سرنرم استفاده كنید. سپس صبر كنید تا كامل خشك شود. یكی از مزیت‌های بی‌شمار رنگ‌های آكریلیك هنری این است كه به سرعت خشك می‌شوند.

این‌بار شما با آموزش هنر پتینه، خالق یك اثر هنری زیبا باشید

2. زمانی كه ظرف شما خشك شد، چسب گیلدینگ را روی سطوح برجسته ظرف میوه‌خوری بزنید. اگر سوال شما این است كه چرا فقط سطوح برجسته؟ لطفا كمی صبر داشته باشید. بهتر است ظرف را دو، سه ساعت كنار بگذارید. زمانی می‌توانید وارد مرحله بعد شوید كه انگشت شما به سختی از روی سطوح چسب‌خورده جدا شود. در مرحله بعد باید روی سطوح برجسته ظرف، تكه‌ای از یك فویل طلایی‌رنگ قرار دهید و روی آن را خوب ماساژ دهید. بعد به سرعت و محكم فویل را از ظرف جدا كنید. مشاهده خواهید كرد كه لایه‌ طلایی‌رنگ زیبایی روی آن قسمت برجسته باقی مانده است.

این‌بار شما با آموزش هنر پتینه، خالق یك اثر هنری زیبا باشید

3 .تمام سطوح برجسته را به همان ترتیبی كه آموزش داده شد با ورق فویل طلایی بپوشانید. درواقع نمای اصلی ظرف شما در این مرحله آماده است. خودتان فكرش را می‌كردید كه به همین راحتی صاحب یك ظرف زیبای میوه‌خوری شوید؟ با استفاده از این تكنیك می‌توانید ظروف، آینه یا هر وسیله پلی‌استر دیگری را هنرمندانه رنگ‌آمیزی كنید.

این‌بار شما با آموزش هنر پتینه، خالق یك اثر هنری زیبا باشید


ویدیو مرتبط :
کلیپ های برتر - اثر هنری زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك اثر هنری از ملوان زبل: رول ژامبون و اسفناج


یک پیش غذا، میان وعده و غذای رژیمی بی‌نظیر برای کسانی که اسفناج را فقط بلدند به صورت بورانی استفاده کنند. تجربه این ترکیب جدید اسفناج و لبنیات لذت‌بخش خواهد بود. به جای هله‌هوله و خوراکی‌های قندی و بی‌خاصیت این رول را به عنوان تغذیه کودکان در مدرسه به آنها بدهید تا به جای سوءهاضمه، گردن کلفت شوند!!!





صبح بخیر: 

مواد لازم برای 12 رول
  •  اسفناج پخته: 200 گرم
  •   ژامبون مرغ: 6  ورق
  •   پنیر خامه ای: 150 گرم
  •   سس مایونز: 100 گرم
  •   برگ کرفس: 3 قاشق غذاخوری، ساطوری  پیازچه: 2 عدد، ساطوری
  •   فلفل سیاه: به میزان لازم



روش تهیه:

1 - اسفناج را با دست بچلانید تا آب آن کاملا خارج شود، سپس ساطوری کنید.

2 - در یک کاسه، اسفناج، پنیر خامه ای، برگ کرفس و پیازچه را مخلوط کنید و فلفل بپاشید. به دلیل استفاده از ژامبون و پنیر خامه ای، نمک توصیه نمی شود.

3 - یک کاغذ روغنی را روی میز کار پهن کرده و کمی چرب کنید. مایه اسفناج را با کاردک یا چاقوی پهن به ضخامت 2 سانتیمتر روی آن پهن کنید.

4 - سس مایونز را روی مایه اسفناج ریخته و به آرامی آن را پهن کنید تا به لایه زیرین فشار نیاید.

5 - ورقه های ژامبون را روی مایونز قرار دهید، سپس کاغذ روغنی را از یک سمت به آرامی بلند کرده و ا سفناج و ژامبون را رول کنید. هنگامی که به انتهای رول رسیدید، کاغذ را دور آن بسته و 2 ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شده و ببندد. کاغذ دور رول را باز کرده و برش بزنید.