سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

تسخیرکنندگان سفارت آمریکا، امروز چه می‌کنند؟


13 آبان جایگاه ویژه‌ای نزد ایرانیان دارد و همین مسئله باعث می‌شود تا رفتار تسخیرکنندگان سفارت آمریکا هر سال مورد بررسی قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
سرود آمریکا آمریکا - 13 ابان جلوی سفارت آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت 20:30 از تسخیرکنندگان سفارت آمریکا


بخش خبری 20:30 مستندی درباره دیروز و امروز دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی پخش کرد.

خبرآنلاین: بخش خبری 20:30 مستندی درباره دیروز و امروز دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی پخش کرد.

450 دانشجو در 444 روز، 66 آمریکایی ساکن در سفارت آمریکا در ایران را در 13 آبان سال 58 به گروگان گرفتند. برخی از این دانشجویان در جبهه های جنگ شهید شدند، برخی به عالیترین مقام های لشگری و کشوری رسیدند و برخی نیز آنگونه که در مستند تلویزیونی گفته شد «از این ور بوم، به آن طرف بوم افتادند»!

محسن وزوایی، عباس ورامینی، حسین علم الهدی، حسین سیف الهی، مهدی رجب بیگی و غلامحسین بسطامی، حسین بهادری، حمید صفایی و ... از دانشجویان تسخیر کننده ای بودند که در طول 8 سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

رضا سیف الهی اولین فرمانده نیروی انتظامی شد. علیرضا افشار، رئیس ستاد مشترک سپاه  و فرمانده بسیج شد. حسین دهقان هم اکنون وزیر دفاع است. عزیز جعفری، فرمانده امروز سپاه است. عزت الله ضرغامی هم به سپاه رفت و بعدها رئیس سازمان صداوسیما شد.

در ادامه این مستند به فعالان سیاسی اصلاح طلب این روزها که از دانشجویان پیرو خط امام بودند هم یاد شد. ابراهیم اصغرزاده به عنوان نماینده تهران در مجلس سوم معرفی شد. حبیب الله بیطرف اولین دانشجویی که وزیر شد و 8 سال در وزارت نیرو ماند.

رحمان دادمان، وزیر راهی که درگذشت. معصومه ابتکار، خواهر ماری مترجم آن روزها و رئیس سازمان دانشجوی این روزها معرف شد. از عباس عبدی به عنوان روزنامه نگار و پژوهشگر و از سعید حجاریان به عنوان کارمند سابق وزرات اطلاعات، نام برده شد.

محمدرضا خاتمی نماینده و نایب رئیس مجلس ششم نامیده شد که با آغاز انقلاب فرهنگی به سپاه پیوسته بود. محسن میردامادی به عنوان نماینده دوره ششم مجلس، استاندار خوزستان و یکی از بازداشت شدگان فتنه 88 معرفی شد.

علاوه بر اسامی یاد شده از فروز رجایی فر، کارگردان فیلم اعدام فرعون و کمال تبریزی کارگردان شهیر سینمای ایران نیز در این مستند نام برده شد.

این مستند با شعار «خون بر شمشیر پیروز است، کارتر کارتر نابود است» پایان یافت.