سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق


هر روز شامل ۱۴۴۰ دقیقه می‌شود. افراد موفق سعی می‌کنند که بهترین استفاده را از این دقیقه‌ها ببرند و مدیریت خوبی روی کارهای روزانه خودشان دارند.

وب سایت مجله دیجی کالا -  مجید نوردوست: هر روز شامل ۱۴۴۰ دقیقه می‌شود. افراد موفق سعی می‌کنند که بهترین استفاده را از این دقیقه‌ها ببرند و مدیریت خوبی روی کارهای روزانه خودشان دارند. استفاده درست از زمانی که در اختیار دارید، تاثیر زیادی روی موفقیت شما خواهد گذاشت.

 افراد موفق هم به همین دلیل توانسته‌اند دست به کارهای بزرگ بزنند. در این مطلب ترفندهایی از ۹ میلیاردر موفق در دنیا را بیان می‌کنیم که ممکن است باعث موفقیت شما هم بشوند.

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق

ریچارد برنسون (Richard Branson) بنیان‌گذار Virgin Group

او می‌گوید:” یکی از کارهایی که من دوست دارم انجام دهم این است که تمام جلسه‌هایم به صورت ایستاده برگزار می‌شوند. در زمان راه رفتن بهتر می‌توانم کارهای مختلف را انجام دهم و بهتر می‌توانم تصمیم بگیرم.

 همچنین من همیشه یک دفترچه یادداشت به همراه دارم. بدون این دفترچه یادداشت نمی‌توانستم شرکت Virgin را این‌قدر گسترش بدهم. اگر فکری در ذهن دارید، بهتر است آن را یادداشت کنید. اگر فکری که در سر دارید را جایی ننویسید، ممکن است روز بعد آن را برای همیشه فراموش کنید.”

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق



وارن بافت (Warren Buffett) سرمایه‌گذار

او می‌گوید:‌”افراد موفق و افراد خیلی موفق یک تفاوت با هم دارند. افراد خیلی موفق به هیچ چیز نه نمی‌گویند.”

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق



نیتن بلکارچک (Nathan Blecharczyk) بنیان‌گذار Airbnb

او سعی می‌کند که کارهای بسیار مهم را در ابتدای روز انجام دهد. مدیرعامل شرکت Airbnb می‌گوید که در ابتدای صبح انرژی بیشتری دارد و می‌تواند کارهای مهم را بهتر انجام دهد.

در زمان‌های دیگر تمرکز کردن بسیار سخت می‌شود و بعد از جلسه‌های مختلف انرژی کم‌تری برای او باقی می‌ماند. او جلسه‌ها را در آخر روز برگزار می‌کند و کارهای اصلی را در ابتدای روز انجام می‌دهد.

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق



مایک کانن-بروکس (Mike Cannon-Brookes) بنیان‌گذار Atlassian

او می‌گوید که در هر لحظه باید یک کار را انجام داد. نباید چند کار مختلف را در یک لحظه انجام دهید.

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق



مارک کوبان (Mark Cuban) مالک شرکت‌های Dallas Mavericks، Magnolia Pictures و Landmark Theatres

او می‌گوید: "جلسه‌ای را با کسی برگزار نکنید که برای شما منفعت مالی در بر ندارد.”

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق



اندرو میسون (Andrew Mason) مدیرعامل و بینان‌گذار شرکت Groupon

براساس گفته‌های میسون افراد برای انجام دادن کارهای مختلف باید نظم داشته باشند. اگر تبدیل شدن به یک انسان موفق همانند ساخت یک شخصیت در بازی‌های کامپیوتری باشد و ۱۰ امتیاز هم برای شکل دادن شخصیت در اختیار داشته باشیم، ۳ عدد از آن را روی هوش قرار می‌دهم و ۷ امتیاز دیگر را روی نظم کاری او می‌گذارم.

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق



داستین موسکوویتز (Dustin Moskovitz) یکی از بنیان‌گذاران فیسبوک

او می‌گوید:” یک روز در هفته را به همراه سایر افراد تیمی که با آن‌ها کار می‌کنید برای انجام دادن کارهای مجزا از یکدیگر انتخاب کنید. در این روز نباید هیچ جلسه‌ای داشته باشید تا در کاری که انجام می‌دهید اختلال وارد نشود. با این کار می‌توانیم میزان خلاقیت را افزایش دهیم.”

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق



مارک پینکس (Mark Pincus) یکی از بنیان‌گذاران Zynga

او در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرد که اگر می‌خواهید یک محصول خوب تولید کنید، باید تنها نیمی از ساعت کاری خود را صرف آن کنید. کاری را قبول نکنید که نیازهای شخصی شما را برآورده نمی‌کند.

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق



آندرو گروو (Andy Grove) مدیرعامل سابق شرکت اینتل

مدیرعامل سابق شرکت اینتل می‌گوید زمانی روز کاری‌اش به پایان می‌رسد که دیگر کاری برای انجام دادن نداشته باشد. البته هیچ وقت کارها به پایان نمی‌رسند و همیشه یک کار جدید برای انجام دادن وجود دارد. هر چقدر بیشتر فعالیت کنید، کارهای بیشتری برای به پایان رساندن خواهید داشت.

ترفندهای مدیریت زمان از زبان 9 میلیاردر موفق


ویدیو مرتبط :
مدیریت موفق عملکرد در یک هفته مدیریت کیفیت فراگیر در یک هفته فن مذاکره موفق در ی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه می‌توان با به كار بستن ابزار مدیریت زمان، موفق‌تر بود؟



مدیریت زمان

آن‌هایی در زندگی موفق هستند که یاد گرفته‌اند چطور از ابزارهای مدیریت كارآمد زمان استفاده كنند

 

آیا شما هم از آن دسته افراد هستید كه چون نمی‌توانند در طول روز كار مفید و مثبتی انجام دهند، احساس نارضایتی و ناكارآمدی می‌كنند؟

آیا حس فشار و بی‌نظمی دارید؟ آن‌هایی كه در زندگی موفق هستند یاد گرفته‌اند كه در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از ابزارهای مدیریت كارآمد زمان استفاده كنند. به همین خاطر قادر هستند كارهای زیادی را در حداقل زمان و با كمترین میزان فشار و استرس انجام دهند. در این مقاله، چند پیشنهاد برای كمك به مدیریت و كنترل بهتر زمانتان ارایه می‌شود.

اولین چیزی كه باید از شر آن راحت شوید آشفتگی است تا سازمان و ساختاری مناسب پیدا كنید. این كار معمولا برای اكثر مردم، دشوارترین مرحله است. اگر از آن دسته افرادی هستید كه پرونده‌های كاریشان روی میزشان انباشته شده و دفترشان مملو از كاغذ یادداشت و كتاب‌های متعدد و فراوان است، سریعا از همین‌جا شروع كنید. همه آن چیزهایی را كه روی میزتان است و هیچ‌وقت از آن‌ها استفاده نمی‌كنید، بردارید و در كشو بگذارید. پس از آن‌كه همه‌ جا را خلوت و تمیز كردید، می‌توانیم به مرحله بعدی برویم. كار بعدی كه باید در راستای موفقیت‌تان صورت گیرد، یادگیری اولویت‌بندی است. شما باید یاد بگیرید كه بین كاری كه باید انجام شود و كاری كه نباید انجام شود تمایز و اختلاف قایل شوید. در آغاز هر روز زمان را به آماده كردن لیست كارهایی كه باید انجام شوند و سپس اولویت‌بندی آن‌ها با توجه به اهمیت‌شان اختصاص دهید. یك روش گروه‌بندی كارهایی است كه همان روز باید انجام شوند.

 

اول كارهایی را كه باید انجام شوند و سرانجام اموری را كه می‌توان انجامشان را به تاخیر انداخت. لیستشان را همیشه همراه خود داشته باشید تا بتوانید منبعی از كارهایتان را در حین تماس‌های تلفنی،‌ انتظار در صف یا ترافیك یا صبر كردن برای بردن بچه‌هایتان به مدرسه انجام دهید. به یاد داشته باشید كه استفاده از یك تقویم كاری منظم و روزمره مدیریت زمان‌تان را راحت‌تر خواهد كرد.

سعی كنید كارهایتان را زودتر از موعد مقرر انجام دهید و اجازه ندهید كه از برنامه عقب بیفتید، در این صورت دیگر هیچ استرسی نخواهید داشت. فقط سعی كنید كه شب‌ها به جای لم دادن جلوی تلویزیون، ساعاتی چند را صرف هماهنگ كردن كارها و برنامه‌هایتان كنید. زمانی كه این مراحل را پشت سر گذاشتید از این‌كه چقدر از شر فشار و استرس راحت شده‌اید و در زمانتان هم صرفه‌جویی كرده‌اید متحیر و شگفت‌زده خواهید شد. قرارهای ملاقات، كارها، طرح‌ها و اهدافشان را خیلی منطقی برنامه‌ریزی كنید تا در زمانتان صرفه‌جویی كرده و آن را از دست ندهید.

كنترل و مدیریت زمان
محاسبه زمان با فاكتورهایی چون خانواده و كار است. به علاوه شما باید مشكلات احتمالی را هم مد نظر داشته باشید. این فرآیند با محاسبه مشكلات ریز و درشت، شكل‌گیری معادله مدیریت زمان را به دنبال خواهد داشت. كمی صبر كنید، هنوز كارتان تمام نشده. واقعیت این‌جاست كه مدیریت زمان هیچ پایانی ندارد. چون ما باید در این معادله، فاكتورها و عوامل مشخصی را مدنظر قرار دهیم. با محاسبه مدیریت زمان، جزییاتی را همچون تفریح، استراحت و هر آن‌چه را كه در ارتباط با خودتان هست، وارد معادله كنید.

برنامه بعدی، باز گرداندن زمان از دست رفته است. مثلا از خود بپرسید كه چرا صبح‌ها لباس پوشیدن من این‌قدر طول می‌كشد؟ حتما زمان زیادی را هم صرف می‌كنید تا دنبال لباس‌هایتان بگردید. راه‌حلش ساده است. هر شب زمانی را صرف انتخاب لباس برای روز بعد كنید، در نتیجه صبح كه از خواب بیدار شدید فقط لباستان را می‌پوشید.

حال مثلا اگر 45 دقیقه صرف پوشیدن لباس می‌شد با این روش حداقل 30 دقیقه از این زمان را صرفه‌جویی كرده‌اید و آن را به كارهایی اختصاص داده‌اید كه برای انجامشان وقت كم می‌آوردید.

یادتان باشد تا زمانی كه هیچ هدفی در سر نداشته باشید راهی هم برای كنترل مدیریت زمانتان وجود نخواهد داشت.

منبع: مجله موفقیت