سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!


با كمی خلاقیت می‌شود از لاستیك‌های اضافه در انباری خانه گلدان‌های زیبایی درست كرد.

مجله منزل - ایلیا كوشا: در دنیای امروز دیگر چیزی به اسم دورریختنی وجود ندارد برای اینكه همیشه پای كلی طرح و نقشه خلاقانه وسط می‌آید كه به دورریختنی‌ها امكان استفاده دوباره می‌دهد. یكی از مواردی كه مورد مصرف تقریبا زیادی دارد و مواد زائد و دورریختنی آن هم بالطبع زیاد است، لاستیك‌های ماشین‌هاست.

این روزها در خیلی از كشورهای دنیا شهربازی‌های لاستیكی وجود دارد كه علاوه بر رعایت بهداشت و پاكیزه نگهداشتن محیط زیست، فضای جالبی برای بازی بچه‌ها درست می‌كند؛ همراه با گلخانه‌هایی كه فقط از لاستیك‌ها برای نگهداری گل‌ها استفاده می‌شود. اگر شما هم به فكر محیط زیست هستید و دل‌تان برای زمین می‌سوزد بهتر است لاستیك‌های از كار افتاده‌تان را دور نریزید. آنها را با هنر خاص‌تان به خانه بیاورید و در آنها گل بكارید؛ این‌طوری دنیا جای بهتری برای زندگی می‌شود!

جوانه لاستیک

ایده خوبی است برای زیباتر كردن باغچه‌های امروزی. فقط كافی است كمی خلاقیت به خرج دهید. این خروس هم كه برای نگهداری گلدان‌های حیاط استفاده شده از یك لاستیك ماشین به وجود آمده فقط سازنده‌اش با حوصله برش‌های خاصی روی لاستیك زده و با رنگ‌آمیزی آن، خروس باغچه را تهیه كرده است. از این دست پرنده‌ها زیاد می‌شود درست كرد؛ طوطی، كبوتر و. . . فقط لازم است الگوی مناسبی قبل از برش لاستیك تهیه كنید.

جوانه لاستیک


در انباری خانه‌های قدیمی حتما یك لاستیك کهنه دوچرخه پیدا می‌شود. پس باید یك‌راست سراغش را از خانه پدر و مادرها گرفت. لاستیك‌های دوچرخه میخ شده به دیوار اصلا از نوستالژی‌های خانه پدری است. برای اینكه یادگارهای دوران كودكی را همیشه جلوی چشم داشته باشید می‌توانید خیلی ساده با اسپری رنگ آنها را به هر رنگی كه خواستید درآورید و بعد برای داخل آن یك آینه مناسب تهیه كنید. قابساز آینه خودش می‌داند كه چطور آینه را در لاستیك جا دهد. به این ترتیب ورودی خانه و حیاط با یك آینه ورودی خاص تزیین می‌شود؛ آینه‌ای از دوران كودكی!

جوانه لاستیک


لاستیك‌ها یكی از بهترین و البته مقاوم‌ترین گلدان‌های باغچه هستند. فقط كافی است یك رنگ شاد به آنها بزنید و در گوشه و كنار حیاط جایی برای‌شان پیدا كنید. داخل لاستیك‌ها را با چند كیسه خاك پر كنید و در آن گیاهان ریشه كوتاه بكارید. بنفشه، پامچال و انواع كاكتوس‌ها برای این لاستیك‌های رنگی از مناسب‌ترین گل‌هاست.

جوانه لاستیک


تهیه این گلدان‌های پایه‌دار ساده‌تر از آن چیزی است كه به نظر می‌رسد. اول یك لاستیك دوچرخه را از كنار باز كنید و بعد به صورت اریب شكل دهید. لاستیك را روی زمین پهن كنید و بعد روی آن یك رینگ لاستیك از كارافتاده قرار دهید. تا اینجای كار پایه گلدان را درست كرده‌اید. برای ادامه كار به یك لاستیك ماشین احتیاج دارید. لاستیك را برش بزنید و آن را از یك طرف برگردانید. لاستیك را بعد روی پایه كار بگذارید و داخل آن را از خاك پر كنید. بعد هم كه دیگر نوبت گل‌هاست.

جوانه لاستیک


لاستیك‌ها به خاطر ضخامت و البته انعطاف‌پذیری خاص‌شان یكی از بهترین انتخاب‌ها برای درست كردن گلدان‌های خاص حیاط و بیرون از منزل هستند. فقط كافی است كمی ایده به خرج دهید و ابزار مناسب این کار را تهیه كنید. یك اره برقی كوچك خانگی تهیه كنید، دستكش كار را بپوشید و آن‌وقت به جان لاستیك‌های اضافی انباری بیفتید. می‌توانید با چند برش ساده در لاستیك‌ها آنها را به شكل یك گلدان پایه‌دار در آورید و در ورودی خانه قرار دهید.

جوانه لاستیک


لاستیک را برش عرضی بزنید و بعد آن را رنگ کنید. یک تخته مقاوم پیدا کنید. کمی ابر فشرده بخرید و به اندازه تخته ببرید. ابر را با کمک چسب به تخته بچسبانید و بعد اگر تکه پارچه اضافه ای دارید به اندازه سه برابر مساحت تخته ببرید و دور آن بپیچید. لبه های پارچه را در زیر تخته به هم بدوزید.با کمک دریل در هر طرف تایر، دو سوراخ قرینه هم ایجاد کنید. حالا تخته پارچه پیچ را روی لاستیک بگذارید و مثل تصویر آن را با طناب رنگی روی تایر فیکس کنید. از دو تکه سنگ کوچک برای ثابت نگه داشتن لاستیک استفاده کنید.

جوانه لاستیک


كمی نوار كنفی، چسب لاستیك و یك تایر به درد نخور؛ اینها كافی است تا یكی از زیباترین و خاص‌ترین گلدان‌ها را در حیاط یا راهروی خانه داشته باشید. دور تا دور لاستیك را با نوارهای كنفی یا حصیری بپوشانید. برای این كار از چسب‌های مخصوص لاستیك استفاده كنید. حتی از این روش برای داشتن یك میز داخل سالن هم می‌توانید استفاده كنید. روی لاستیك را یك چوب ضخیم بگذارید و رویش را با نوارها بپوشانید. به این ترتیب لاستیك بین نوارها استتار می‌شود و ضخامت و زمختی آن توی چشم نمی‌زند.

جوانه لاستیک

جوانه لاستیک


راحت‌ترین كاری كه می‌شود با لاستیك‌های كهنه انجام داد. نه برش می‌خواهد و نه حتی رنگ كردن. فقط كافی است لاستیك‌ها را تمیز بشویید و بعد روی‌شان كمی روغن جلا بزنید. می‌بینید گلدان‌های لاستیكی‌تان چقدر خواهان پیدا می‌كند.

جوانه لاستیک


لاستیك‌ها فقط به درد گلدان شدن نمی‌خورند. می‌توان از آنها برای درست كردن صندلی‌های نشیمن حیاط یا آلاچیق‌ها هم استفاده كرد. داخل لاستیك‌های رنگ شده كمی شن و ماسه بریزید تا روی زمین ماندگار شوند. بعد برای روی آنها تشكچه‌ای خاص تهیه كنید. قبل از انداختن تشكچه روی لاستیك‌ها، تخته چوب ضخیمی روی شن‌ها بگذارید تا آسیبی به تشكچه نرسد. با قرار دادن یك لاستیك دیگر در بلندی می‌توانید برای صندلی راحتی‌تان پشتی هم درست كنید.

جوانه لاستیک


ساده‌ترین شكل استفاده از لاستیك‌ها به شكل سطل زباله است. كافی است لاستیك‌ها را رنگ بزنید و چند تایی از آنها را روی هم قرار دهید. حالا یك سطل زباله مدرن دارید كه تا سال‌ها برای‌تان ماندگار است. این سطل‌های لاستیكی برای آپارتمان‌ها هم كاربرد خوبی دارند؛ محلی برای جمع كردن زباله‌های خشك تا موعد رسیدن جمع‌آوری آنها!

جوانه لاستیک


گل هایی مثل رز یا شمعدانی را می توانید توی چنین گلدانی بکارید. لاستیک ها را رنگ کنید و روی زمین بگذارید. زمین را گود کنید و بوته را توی آن بکارید و بعد کمی کود داخل تایر بریزید. وقتی هوا سرد شد می توانید با درست کردن یک پایه و کشیدن نایلون روی تایر یک گلخانه کوچک بسازید.

جوانه لاستیک


بچه‌ها عاشق شن‌بازی هستند كه امكان آن برای شان در خانه‌های امروزی كمتر فراهم است. این وسط لاستیك‌ها می‌توانند برای كوچك‌ترها یك استخر شن درست و حسابی بسازند. داخل یك لاستیك را پر از ماسه نرم كنید؛ البته قبل از آن لاستیك را رنگ كرده و با شكل‌های خاص برای بچه‌ها تزیین كنید. حالا دیگر بچه‌ها می‌توانند با خیال راحت از استخر شنی‌شان لذت ببرند.

جوانه لاستیک


ویدیو مرتبط :
درست کردن گلدان گل با خامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون



 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون

 

 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون

 

 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون

 

 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون

 

 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون

 

 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون

 

 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون

 

 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون

 

 

عکس مدل گلدان های زیبا برای دکوراسیون