سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

این دربی، دربی با شرافت هاست


دوباره ناخن می جویم، دوباره با هر توپی که سمت دروازه ی تیم محبوبمان می آید بند دلمان پاره میشود، ما می دانیم بازیکن محبوبمان شب گذشته تمرکز فکری نداشته، اما محتاجیم به هیجان، به رقابت، می دانیم میلیاردی می گیرند و ریالی کیفیت ندارند!




صبح بخیر - ایمان عبدلی: دوباره ناخن می جویم، دوباره با هر توپی که سمت دروازه ی تیم محبوبمان می آید بند دلمان پاره میشود، ما می دانیم بازیکن محبوبمان شب گذشته تمرکز فکری نداشته، اما محتاجیم به هیجان، به رقابت، می دانیم میلیاردی می گیرند و ریالی کیفیت ندارند ! اما ما بی چاره ی فوتبالیم ،وراثتی یا از سر لج، خیلی هایمان آلوده ی پرسپولیس و استقلالیم و جمعه به کسی هم نمی گوییم اما تهش را در می آوریم، چشمانمان قرمز می شود و کلی انرژی پای تلویزیون می گذاریم، ما محتاجیم به فوتبال  و واقفیم به کیفیت پایین مدل وطنی اش ،اما ما (مردمان روزگار سپری شده ی سالخورده )مگر چاره ی دیگری هم داریم؟!

این دربی، دربی با شرافت هاست

برگ برنده های پرسپولیس


مهدی طارمی

پدیده ی جوان بوشهری پرسپولیس بازی رفت را با حضور کوتاهش به نفع پرسپولیس در آورد: یک قیچی زیبا، یک پاس گل دقیق و جاگیری های مناسب در محوطه جریمه ی استقلال به شدت آبی ها را آزار داد، طارمی با پاس های اصطلاحا تقه ای می تواند بلای جان دفاع کند استقلال شود، همچنین او نشان داده که شوتزن خوبی است و شوت های ناگهانی اش حریف را آزار خواهد داد، خصوصا اینکه او حالا اعتماد به نفس مناسبی هم دارد. شنیده ها حاکی از این است که کروش نظر ویژه ای روی او دارد.

این دربی، دربی با شرافت هاست


محسن بنگر

دفاع قد بلند و تنومند پرسپولیس وبه قول علی پروین «قلدر» به نوعی یادآور دوران  با تعصب ها است، او که در ابتدای فصل و در میان سیل خروج بازیکنان بزرگ از تیم نابه سامان پرسپولیس، ماند و جنگید، دفاعی که جنگنده و پرقدرت در همه جای زمین حضور دارد، او به تنهایی ضعف دفاع های کناری پرسپولیس را پوشش می دهد و در تمام حملات هوایی این تیم حضور پر رنگ دارد.

این دربی، دربی با شرافت هاست


امید عالیشاه

چپ زن ریز نقش پرسپولیس بدون سرو صدا به تنهایی بار حملات این تیم را به دوش کشیده است، یک بار دیگر لحظاتی که او برای سر زدن بلند می شود را مرور کنید: تمام توانش را به کار می گیرد و روی سر خیلی از قد بلند ها سر می زند. اعتماد به نفس مناسب در کنار سرعت زیاد او که منجر به حرکات انفجاری می شود در کنار شم گلزنی اش "امید پرسپولیسی ها" در خط هجومی این تیم است.

این دربی، دربی با شرافت هاست


برگ برنده های استقلال

رضا عنایتی


مهاجم باسابقه آبی ها وقتی که در نیم فصل به استقلال پیوست خیلی امیدوار بود که در این روزهای آخر فوتبالش یک قهرمانی دیگر با آبی ها جشن بگیرد، اما روند استقلال به گونه ای بود که نتوانست خیلی موفق شود، حالا چهارچوب شناس قهار مشهدی که خیلی سهل و ممتنع گل می زند، قول داده دروازه ی پرسپولیس را فتح کند و مدافعان پرسپولیس هم می دانند که او با کوچکترین روزنه ای می تواند دروازه را باز کند مهاجمی که هر لحظه بوی گل می دهد.

این دربی، دربی با شرافت هاست


امید ابراهیمی

این بازی برای امید می تواند سکوی پرتاب باشد، بعد از رفتن نکونام و آندو استقلال حفره ای در میانه ی میدان دارد که با تمام تلاش ابراهیمی هنوز پر نشده است ابراهیمی می دود می جنگد والبته تخریب چی خوبیست ،اما هنوز در توپ سازی به کیفیت نکونام و آندو نرسیده است و از آنجا کروش هم چشم امیدی به امید آبی دارد ابراهیمی باید در نبردی که بیش از همیشه در چشم خواهد بود بدرخشد ...

این دربی، دربی با شرافت هاست


وحید طالب لو

یک بازگشت ویژه برای دروازه بانی که سهمش را در زمین می گیرد بعد از چهارتایی شدن فروزان حالا نوبت به وحید طالب لوی کم حاشیه رسیده ،او نشان داده خصوصا در دربی ها سخت گل می خورد با وجود تعصب و انگیزه ی او خیال آبی ها از دروازه راحت تر از پرسپولیسی ها ست، وحید تک به تک گیر خوبیست و این برای خط حمله ی نفوذی باز پرسپولیس اتفاق خوبی نیست .

این دربی، دربی با شرافت هاست


نگرانی های قرمز

دفاع های کناری چیزی شبیه به اتوبان با قابلیت رفت وبرگشت!! ،حاتمی که کلا گاف ! علی عسگر هم که هم راحت جا میمونه هم راحت دریبل می خوره، مهاجم ششدانگ هم نداریم از هر 5 تا موقعیت یکیش گل میشه، اون به درک!! دروازه رو چکار کنیم، سوشا اصلا قابل اعتماد نیست، بیشتر بازیگر تا بازیکن؟! خدا بخیر کنه... فقط سوتی نده، تک به تک گرفتن پیشکش...

نگرانی های آبی

صادقی که افت کرده، حنیف هم که کلا تو افت ! این یعنی دفاع وسط نداریم. کرار هم که اصلن قابل پیش بینی نیست، اگه عصبیش کنند، کل تیم رو به باد میده!  ژنرال دیگه ژنرال سابق نیست، تعویضاش مثل قبل نیست، فکرش انگار جای دیگه اس ،بیگ زاده هم کند و دریبل خور نمیدونم چه جوری کروش دعوتش می کنه .

این دربی، دربی با شرافت هاست

بعدالتحریر : امیدواریم جذاب شود، به هر حال این دربی ،دربی "با شرافت هاست ". دو تیم چیزی برای از دست دادن ندارند و فقط بر سر شرافتشان می جنگند ،امیدواریم از آن دربی های مسخره ی (صفر صفر) نباشد که تا دقیقه ی 30 بیشتر از 3 پاس پشت هم نمی بینیم، امیدواریم دربی پر خطایی نباشد و داور خیلی مجبور به سوت زدن نشود ،امیدواریم ورزشگاه پر شود این از معدود جذابیت های به  جا مانده از دربی های باشکوه گذشته است همچنان امیدواریم حرکات نمایشی در غالب تعصب به خوردمان ندهند، بازیکنانی نظیر: حنیف و سوشا و امیدواری پایانی برای ظهور پدیده ای مثل "علی کریمی" و یا "فرهاد مجیدی" که پیراهن آبی و قرمز را جلای دوباره دهند، دربی وقت خوبی برای ظهور ستاره هاست....


ویدیو مرتبط :
نوستالژی دربی؛ گل پرویز مظلومی در دربی 62

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برومند: دربی جای با تجربه‌هاست


دروازه‌بان اسبق استقلال گفت: پس از اینکه در اولین دربی که تجربه می‌کردم، شکست خوردیم، کار به جایی رسید که حتی می‌خواستم فوتبال را کنار بگذارم.

خبرگزاری فارس: جمعه آینده قرار است تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای هشتاد و یکمین بار در تاریخ فوتبال کشور به مصاف هم بروند تا یک بار دیگر هیجان در قالب برگزاری دیدار دربی پایتخت به اوج برسد.

بر همین اساس و در خصوص شرایط فنی و سایر موارد مربوط به این مسابقه هیچ کس بهتر از بازیکنانی که در گذشته در قالب این دو تیم، دربی را تجربه کرده‌اند نمی‌توانند از فضای این مسابقه حساس صحبت کرده و خاطرات خود را بازگو کند.

بنابراین در خصوص دربی 81 و البته خاطرات مربوط به این مسابقه دقایقی را با پرویز برومند دروازه‌بان سابق استقلال به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

همواره گفته می‌شود که شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی ارتباطی به این مسابقه نداشته و ندارد. الان هر دو تیم در شرایط خوبی هستند. ارزیابی شما از دربی 81 چیست؟

درست است تا شروع مسابقه شرایط دو تیم هیچ ارتباطی به این بازی ندارد. از زمانی که دربی آغاز می‌شود شرایط آن متفاوت است تا زمانی که این مسابقه به پایان می‌رسد. دربی نه به قبل از مسابقه، نه به قوی‌تر بودن دو تیم و نه به سایر مسائل از قبیل خوب یا بد نتیجه گرفتن آنها ارتباطی ندارد و شرایط دربی به واقع متفاوت است.

با این حال در حال حاضر هر دو تیم در شرایط ایده‌آل هستند.

قبول دارم و شرایط استقلال و پرسپولیس در حال حاضر خوب است. استقلال لیگ را خوب شروع کرد اما فراز و نشیب هم داشت با این حال در روز بازی با سپاهان نتیجه خوبی گرفتیم. از سوی دیگر پرسپولیس هم بازی‌ها را خوب آغاز کرد و فقط در نتیجه‌گیری ضعیف بود، سپس این تیم کمی دچار افت شد و الان در شرایط ایده آل به سر می‌برم و فکر می‌کنم به همین دلیل بازی خوب و جذابی را شاهد باشیم.

گفته می‌شود نقطه قوت دربی 81 حضور جوانان در ترکیب استقلال و پرسپولیس است.

اگر هر دو تیم به طور کل جوان شده بودند شاید حق با شما بود اما در دربی، باتجربه‌ها بیشتر به درد می‌خورند. امروز هم هر دو تیم تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها هستند و نمی‌توان گفت که نتایج این فصل آنها با تیمی سر تا سر جوان به دست آمده است. امروز در ترکیب هر دو تیم شاید سه، چهار بازیکن جان حضور داشته باشد اما اگر به واقع ترکیب هر دو تیم جوان می‌شد برای دربی نیز هیجان بیشتری به وجود می‌آمد اما چون باتجربه‌ها هستند، شرایط فرق می‌کند.

یعنی آنها در دربی احتیاط را سرلوحه کار قرار می‌دهند.

در مورد احتیاط صحبت نمی‌کنم. در این دیدار باید منطق داشت. در دربی، اول نباختن مهم است و این موضوع در زمان خود ما هم اهمیت داشت که ابتدا نبازیم و سپس حمله کنیم. امیدوارم این ذهنیت در دربی 81 نباشد و بازیکنان با این ذهنیت که قوی‌تر از حریف هستند در میدان حضور پیدا کرده تا به این ترتیب یک بازی کاملاً هجومی را شاهد باشیم.

پیش‌بینی‌ات از نتیجه دربی 81 چیست؟

فکر می‌کنم یک دیدار جذاب را شاهد باشیم اما هر گاه قبل از دربی اتفاقاتی افتاده که احساس کردیم دربی جذاب می‌شود. این پیش‌بینی‌مان کاملاً برعکس از آب در آمده و حتی به یاد دارم که در زمان خود ما نیز برخی دربی‌ها در حد فاجعه بود. در هر صورت فکر می‌کنم دربی 81 دربی جذابی شود. حتی فکر می‌کنم اگر بازی گل هم نداشته باشد جذاب می‌شود و امیدوارم دربی پرگل و تماشاگر پسندی را شاهد باشیم و ان‌شاءالله استقلال برنده آن باشد.

برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه می‌روی؟

خیر. کاری ندارم بروم. همسرم استقلالی است و دو تایی با هم این بازی را تماشا می‌کنیم.

خیلی از کارشناسان می‌گویند نقطه اتکای این فصل استقلال سیدمهدی رحمتی است. رحمتی چقدر در دربی می‌تواند کمک حال استقلال باشد؟

فکر می‌کنم مهدی روز جمعه 80 درصد می‌تواند کمک تیم باشد. خیلی‌ها می‌گویند یک گلر 50 درصد تیم است اما من می‌گویم رحمتی 70 تا 80 درصد می‌تواند کمک کند. این درواز‌ه‌بان تا الان خوب کار کرده اما با این حال آن چیزی که من می‌خواهم هنوز نشده است. چون هنوز برای یک گلر خوب شدن جا دارد. رحمتی یک سری ضعف‌های کوچک دارد که اگر آنها را برطرف کند این فصل کاملاً خوب خواهد شد.

شما در چند دربی به میدان رفته‌ای؟

فکر می‌کنم حدود 10 تا 12 که با یک برد، سه باخت و سایر بازی‌ها با مساوی به پایان رسیده است.

یک خاطره از دربی که تا به حال آن را جایی بازگو نکرده‌ای را برای ما تعریف می‌کنی؟

یادم می‌آید اولین دربی‌ام بود و خیلی از پرسپولیس قوی‌تر بودیم و چند جایی پیش‌بینی کردم که بازی را 3 بر صفر می‌بریم اما یک بر صفر باختیم و کلی ضایع شدم و کار به جایی رسید که حتی می‌خواستم فوتبال را کنار بگذارم. در آن مقطع در تیم ملی بودم و انواع و اقسام بهانه‌ها را آوردم تا دیگر بازی نکنم و از فوتبال خداحافظی کنم اما منصور پورحیدری با من صحبت کرد و از لحاظ روحی و روانی کاری کرد که از تصمیم خود منصرف شوم.