سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اگر این 6 نشانه را داری، یعنی واقعا عاشقی


شاید گاهی در مورد احساساتی که نسبت به یک فرد خاص دارید دچار تردید شوید و ندانید که آیا واقعا عاشق شده اید یا نه؟! جواب این سوال با توجه به شیوه زندگیتان، دیدگاهی که نسبت به خود و دنیای اطراف دارید و اهدافی که برای آینده تان در نظر دارید می تواند تغییر کند.





مجله زندگی مثبت: شاید گاهی در مورد احساساتی که نسبت به یک فرد خاص دارید دچار تردید شوید و ندانید که آیا واقعا عاشق شده اید یا نه؟! جواب این سوال با توجه به شیوه زندگیتان، دیدگاهی که نسبت به خود و دنیای اطراف دارید و اهدافی که برای آینده تان در نظر دارید می تواند تغییر کند ولی به هر حال، آنچه در ادامه می خوانید، در مورد نشانه های عشق و دلبستگی یک بینش کلی (مبتنی بر تحقیق) به شما می دهد تا بتوانید در مورد احساسات خود مطمئن شوید.

از کجا بفهمیم احساس مان عشق است یا نه؟

1- نسبت به آن فرد اعتیاد دارید: عشق حتی روی مغز انسان هم اثر می گذارد. به محض آغاز یک رابطه عاطفی، آن مطنقه از مغز که مربوط به ایجاد احساس سرخوشی و رضایت مندی می شود، شروع به فعالیت می کند. علاوه بر این قسمت، ناحیه دیگری در مغز که مربوط به برانگیختن افکار وسوسه انگیز است نیز فعال می شود. رفته رفته با عمیق تر شدن رابطه و طولانی تر شدن عمر آن، اگرچه افکار وسوسه انگیز ممکن است به شدت قبل نباشند، ولی حس سرخوشی و رضایت مندی با همان شدت قبل، حتی با فکر کردن به طرف مقابل، در انسان ایجاد می شود.

2- واقعا می خواهید که خانواده و دوستانتان آن فرد را دوست داشته باشند:
اگر از اینکه خانواده و اطرافیانتان طرز فکر مثبتی در مورد شخص مورد علاقه تان دارند، لذت می برید؛ این خود نشان دهنده این واقعیت است که شما شدیدا مجذوب او شده اید و علاقه تان نسبت به وی رو به افزایش است.

از کجا بفهمیم احساس مان عشق است یا نه؟

3- پیروزی های او را جشن می گیرید (هرچند زمانی که خودتان شکست خورده باشید):
اگر حقیقتا عاشق کسی باشید از مشاهده پیشرفت های او در زمینه آنچه خود از انجامش ناتوان هستید، به قدری احساس خوشحالی و رضایت می کنید که انگار خودتان به آن موقعیت دست پیدا کرده اید. چرا که یک زوج عاشق یکدیگر را جزئی از وجود خود می دانند و از اینکه شاهد پیروزی هم در عرصه های دشوار باشند، به جای احساس سرخوردگی و بی کفایتی (به خاطر عدم موفقیت خود) احساس غرور و شادی می کنند.

4- با تمام وجود یکدیگر را دوست دارید: دوست داشتن با عشق متفاوت است اما لازمه یک عشق واقعی، دوست داشتن است. درحقیقت عشق یعنی دوست داشتن دوسویه؛ زمانی که هر دو نفرتان به وضوح به هم علاقه دارید. به علاوه، وقتی شخصیت طرف مقابل را کاملا پسندیده و بی نقص می پندارید، این یک نشانه بازر است که اثبات می کند عاشق او شده اید.

5- وقتی از هم دور هستید واقعا دلتنگ می شوید؛ اینکه چقدر دلتان برای یک نفر تنگ می شود، مهم ترین معیاری است که نشان می دهد تا چه اندازه عاشق او هستید.

از کجا بفهمیم احساس مان عشق است یا نه؟

6- به خاطر داشته باشید که عشق چیزی فراتر از یک حس خوشایند صرف و رضایت نسبت به حضور یک فرد است.
مطالعه روی زوج های موفق، اثبات کرده که ثبات یک رابطه و موفقیت آن، به سرمایه گذاری و تعهد دو جانبه نیاز دارد. اگر عشق یعنی احساس شوق و تمایل، امنیت و راحتی، تعهد یعنی یک تصمیم حیاتی که فرد باید برای عملی شدن این احساسات تصمیم بگیرد. عشق برای شکوفاشدن و به مرز ثبات و سلامت رسیدن، نیازمند پشتیبانی تعهد است.


ویدیو مرتبط :
عاشقی جانم درد سر دارد،عاشقی کوچه ی پر خطر دارد/عاشقی باشد عجب بلایی،کی یابی از عاشقی رهایی = سید جواد ذاکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این نشانه‌ها یعنی خطر...



اعتیاد,علائم معتادان,نشانه های فرد معتاد

 این نشانه‌ها یعنی خطر...
جای تاسف دارد اما براساس پژوهشی که حدود ۲ سال پیش صورت گرفته است، تقریبا نیمی از خانواده‌ها تا ۵ سال از اعتیاد اعضایشان بی‌خبرند.
این آمار درخصوص اعضای کم سن و سال خانواده هم صادق است و چه بسا آنها به واسطه عضویت در گروه همسالانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، آسان‌تر پنهان کاری کنند و حتی مصرف مواد مخدر را بیشتر از ۵ سال پنهان کنند. به همین دلیل است که ما برخی علائم اعتیاد در نوجوانان و جوانان را برای شما ذکر می‌کنیم اما به یاد داشته باشید که این علائم همیشه به معنای اعتیاد نیستند و گاهی ممکن است دلیل دیگری داشته باشند:


- فرزندان معتاد، حرمت پدر و مادرشان را می‌شکنند. این حرمت‌شکنی معمولا در مواقعی اتفاق می‌افتد که آنها پول‌طلب می‌کنند و والدین حاضر نیستند خرج مواد مخدر را در اختیارشان بگذارند؛ گاهی هم علت بی‌حرمتی‌شان این است که والدین بر ترک اعتیاد آنها اصرار دارند اما آنها در مرحله کتمان اعتیاد هستند و برای نفی‌اش حاضرند به دیگران پرخاش کنند.


- گم شدن وسایل خانه و پول نیز هشداری به پدر و مادرها درباره احتمال اعتیاد فرزندان‌شان است.
- تغییرات خلقی معتادان زیاد می‌شود. گوشه‌گیری، انزواطلبی، پرخاشگری، بی‌حوصلگی، بی‌علاقگی به شرکت در جمع‌های خانوادگی از جمله این تغییرات هستند. در ادامه این تغییرات رفتاری ممکن است معتاد بخواهد فضای اتاقش را دلگیر و تاریک کند یا گرایشی خاص به موسیقی‌هایی با جازهای تند پیدا کند.


-پیدا کردن قطره چشمی برای رفع قرمزی چشم، قاشق حرارت دیده، فندک اتمی، آلومینیوم، سیگارهای دست پیچ، سنجاق قفلی حرارت دیده و باز شده، لامپ خالی و لوله خودکار، پایپ، سرنگ، داروهای اعصاب و روان و مسکن از جمله وسایلی هستند که باید شما را به فکر بیندازند کاربردشان در اتاق فرزند شما چیست؟!

- فرزند معتاد، بی نظم می‌شود و اگر هنوز مدرسه رو باشد، بی نظمی او با چرت‌های مکرر سر کلاس درس، دیر رسیدن به مدرسه و غیبت‌های غیرموجه آشکار می‌شود. برنامه خواب معتاد هم نامنظم است برای مثال ممکن است شب‌ها تا صبح بیدار باشد و روزها بخوابد. این بی‌نظمی از یک طرف به دلیل ماهیت خاص اعتیاد است که حوصله معتاد را برای رعایت نظم و ترتیب می‌گیرد و از طرف دیگر، تظاهری از میل ویژه او به هنجار شکنی و توهین به قوانین اجتماعی است که در اغلب معتادان دیده می‌شود.


- پول تو جیبی فرزند معتاد، بی حساب و کتاب خرج می‌شود. اگر از او بپرسید پول توجیبی‌اش را خرج چه کاری کرده است جواب‌های سربالا یا غیر منطقی می‌دهد اما همچنان از شما می‌خواهد پول توجیبی‌اش را بیشتر کنید.

 

- کاهش وزن بی‌دلیل نشانه خوبی نیست. شاید فرزند شما ورزشکار باشد و کاهش وزن شدیدش را به ورزش ربط بدهد اما ورزشکار بودن دلیل مصون ماندن فرزندتان از اعتیاد نیست. باشگاه‌های ورزشی، از جمله مکان‌هایی هستند که فروشندگان مواد مخدر حتما به آنها سر می‌زنند. بنابراین اگر فرزندتان اهل باشگاه رفتن است اما به نظر شما تغییرات وزنش غیر عادی است، حق دارید به شکل نامحسوسی کنترلش کنید.

منبع : jamejamonline.ir