سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

انتخاب های لیلا بلوکات


لیلا بلوکات از سوی انجمن حمایت از بیماران‌ ام‌اس به عنوان سفیر سلامت جهانی ‌ام‌اس منصوب شد. این بهانه‌ای شد تا نگاهی به دیگر انتخاب‌های لیلا بیندازیم و ببینیم چقدر الفبای خوش‌پوشی را بلد است.


مجله سیب سبز - ماهور نبوی نژاد: شما لیلا بلوكات را از بازی در فیلم‌هایی چون «آقا یوسف»، «اخراجی‌ها» و«حضرت یوسف» می‌شناسید ولی برای كسانی كه این سال‌ها با بیماری‌های سختی چون   ‌ام‌اس درگیر بودند، لیلا بلوكات یك فرشته مهربان است كه حمایت این بیماران را به فعالیت‌های هنری‌اش اضافه كرده و به همین دلیل از سوی انجمن حمایت از بیماران‌ ام‌اس به عنوان سفیر سلامت جهانی ‌ام‌اس منصوب شد. این بهانه‌ای شد تا نگاهی به دیگر انتخاب‌های لیلا بیندازیم و ببینیم در کنار قلب مهربان و عواطف انسان دوستانه‌اش چقدر الفبای خوش‌پوشی را بلد است.

تكنیك ساده

لیلا بلوكات در گروه كسانی قرار می‌گیرد كه صورت مستطیلی كشیده دارد. این افراد باید با تكنیك‌های مختلف صورت‌شان را به فرم بیضی كه شكل كامل صورت به شمار می‌آید، نزدیك كنند. روش لیلا برای این كار استفاده از كلاه و سربند‌های مختلف است. با این تكنیك ساده اما كاربردی بخشی از ارتفاع پیشانی پوشانده و از كشیدگی صورت كم می‌شود. اگر شما هم صورت كشیده استخوانی با بینی قلمی دارید، توصیه این بازیگر جوان را جدی بگیرید و بیشتر از انواع كلاه‌ها و سربندها استفاده كنید؛ البته این هماهنگی باید با سبك لباس انتخابی شما باشد. در تركیب شال با كلاه، هیچ وقت شال را محكم دور گردن خود نبندید و مانند شیوه لیلا در عكس از مدل آزاد استفاده كنید چون چهره بیش از اندازه گرفته می‌شود.

نگاهی به لباس‌های سفیر سلامت جهانی‌ ام‌اس

ورزشكار هنرمند

لیلا علاوه بر توانایی‌های هنری‌اش، یك ورزشكار حرفه‌ای است. او عضو تیم والیبال هنرمندان است و ورزش‌هایی مثل سواركاری و اسكی را دنبال می‌كند؛ به همین دلیل بازیگر فعال كشورمان، اندامی متناسب دارد كه دست او را  در انتخاب لباس باز می‌گذارد.

 لیلا بلوکات لازم نیست به لباس‌هایی فكر كند كه او را بلندتر و لاغرتر نشان دهد یا چاقی موضعی او را بپوشاند؛ البته تجربه نشان می‌دهد لیلا به لباس‌های كمر باریک و برش‌دار علاقه بیشتری دارد و در انتخاب‌هایش سراغ مانتوهای گشاد با برش آزاد نمی‌رود. این انتخاب‌ها برای كسی كه اندام متناسبی دارد، هوشمندانه است؛ به دلیل همین انتخاب‌ها، لیلا در میان همکارانش به عنوان شخصیتی با وقار و با اصول شناخته می‌شود.

اشتباه كوچك‌تر

لیلا 34 ساله، در موقعیت‌های مختلف با لباس‌های اسپرت، رسمی و حتی ورزشی دیده می‌شود ولی این اصل را به خوبی بلد است كه باید با توجه به شرایط سبك لباس پوشیدن را عوض كند. به همین دلیل در برنامه‌های رسمی بیشتر با مانتوهای كتی و روسری یا شال‌هایی كه سعی می‌كند به شیوه متفاوتی ببندد، دیده می‌شود. حلقه كردن روسری دور گردن یا گره كردن شال در یك طرف صورت، انتخاب‌های محبوب لیلا در مراسم مختلف هستند كه به رسمی‌تر شدن ست او هم كمك می‌كنند اما آیا با فرم چهره او هماهنگی دارند؟

باید گفت نه؛ چون این شیوه بستن شال یا روسری موجب می‌شود كشیدگی صورت لیلا بیشتر به چشم بیاید و حتی مهربانی‌های چشم و چهره‌اش را بپوشاند. او اگر به جای شال‌های به هم پیچیده  از شال ساده استفاده كند، همان لیلای مهربان و دلسوز بیماران به چشم می‌آید. برای لیلا و سایر خانم‌هایی كه صورت كشیده دارند، توصیه می‌كنیم سراغ شال‌های آهار‌دار یا چروك بروند. این مدل شال‌ها چون لخت نیستند و روی سر نمی‌خوابند، به جای تشدید خطوط كشیده دو طرف صورت آن را محوتر نشان می‌دهند. این افراد باید از مدل پیچاندن شال دور گردن هم خودداری و به انداختن یك طرف شال روی شانه اكتفا كنند.

نگاهی به لباس‌های سفیر سلامت جهانی‌ ام‌اس

تغییر خوشایند

در یكی، دو سال اخیر لیلا بلوكات، مدل ابروهایش راعوض كرده؛ او حالا به جای ابروهای هشتی شكسته، ابروهایی پهن و صاف دارد كه هماهنگی بیشتری با فرم صورت او دارد. این تغییر باعث شده لیلا چند سالی جوا‌ن‌تر به نظر برسد؛ مثل اغلب دختر خانم‌های جوانی كه این اشتباه را می‌كنند، ابروهای هشتی نازك باعث بالا رفتن سن می‌شود و در مقابل ابروهای پهن می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد.

پیشنهاد ویژه

بهترین سبك لباس پوشیدن برای  لیلا و افرادی شبیه او لباس‌های ساده و كلاسیك با آرایش بسیار ملایم است. این افراد زیبایی طبیعی دارند كه بهتر است با انتخاب ست لباس‌های شلوغ، تركیب ناموزون رنگ‌ها وآرایش‌های چند لایه آن را خراب نكنند. این بازیگر جوان اگر سراغ انتخاب‌های كلاسیك مثل مانتو كتی، شلوار راسته، یك شال نخی بلند با كفش آكسفورد چرمی برود، می‌تواند یكی از خوش‌پوش‌ترین و خوش‌استایل‌ترین ستاره‌های سینمای كشور باشد. انتخاب‌های ساده و ظریف به لیلا كمك می‌كند خطوط شكسته چهره‌اش را نرم‌تر نشان دهد و در نتیجه مهربان‌تر و صمیمی‌تر به نظربرسد.


ویدیو مرتبط :
شوخی با لیلا بلوکات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیلا حاتمی: لباسم را خودم انتخاب کردم ...



 

 

لیلا حاتمی,مدل لباس لیلا حاتمی در مراسم اسکار

 

 

لیلا حاتمی: لباسم را خودم انتخاب کردم / هیچ‌کس نمی توانست از کنار ما بی‌تفاوت عبور کند

 

سینما - شرق نوشت:... لیلا حاتمی که هفته پیش روی فرش قرمز «کداک تیه‌تر» لس آنجلس برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» حاضر بود، چند روزی است به ایران بازگشته است. او در این گفت‌وگوی کوتاه درباره موفقیت فیلم اصغر فرهادی در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان صحبت کرده که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

- منتظر بودم اسم فیلم را اعلام کنند و بعد دیگر راحت شدم!

- وقتی ساعت برگزاری مراسم نزدیک شد، مضطرب شدیم و بعدش فکر می‌کنم به دلیل رهایی آن‌قدر خسته شدیم که حتی حس شادی کردن را هم نداشتیم.

- فرش قرمزهای دیگر به دلیل جشنواره بود و حالت جشن و شادی را داشت. ولی من روی فرش قرمز کداک تیه‌تر بیشتر حس ورود به یک محیط آکادمیک را داشتم.

-  لباس من در فرش قرمز همه‌اش با سلیقه خودم درست شده بود. از انتخاب پارچه تا رنگ و مدلی که برای دوخت انتخاب شده بود. همه‌اش سرتاسر سلیقه و انتخاب خودم است.

- تمام مهمانان جوایز اسکار عاشق فیلم «جدایی نادر از سیمین» بودند و هیچ‌کس نمی‌توانست بی‌تفاوت از کنار گروه «اصغر فرهادی» رد شود..../سینما - شرق