سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اتاق درس زیبا برای بچه ها درست کنید


خوب است در گوشه ای از خانه یا اتاق خواب کودک، محلی برای درس خواندن او درست کنید که بسیار شیک باشد و تزئینات زیبایی داشته باشد. مکانی که علاوه بر تجهیزات لازم برای درس خواندن، دکوراسیون خوبی هم دارد.





صبح بخیر: خوب است در گوشه ای از خانه یا اتاق خواب کودک، محلی برای درس خواندن او درست کنید که بسیار شیک باشد و تزئینات زیبایی داشته باشد. مکانی که علاوه بر تجهیزات لازم برای درس خواندن، دکوراسیون خوبی هم دارد. وقتی محل درس خواندن آنها زیبا و هیجان انگیز باشد، با رغبت بیشتری سراغ تکالیف خود می روند و دیگر انجام تکالیف و کارهای مدرسه برایشان خسته کننده نخواهد بود.

ساخت مکان الهام بخش

اگر فضای کافی در خانه دارید و می توانید یک اتاق بزرگ را به اتاق کودک اختصاص دهید، موقعیتی همچون کلاس درس برای او در خانه درست کنید. میز و صندلی، کتابخانه، محل بازی و ... . همه این موارد باعث می شوند تا کودک با آزادی بیشتر در اتاق خود درس هایش را بخواند.




از وسایل غیر معمول برای هیجان بیشتر استفاده کنید

اگر از ایده کلاس درس خوشتان نیامد، می توانید یک گوشه خانه را به پشه‌بند اختصاص دهید. در اتاق، کتابخانه رنگی با کتاب های متنوع و رنگی، یک میز تحریر زیبا، فرش روشن و بالشتک های رنگی و زیبا استفاده کنید. بالای تخت کودک نیز یک پشه بند نصب کنید تا کودک با خیال راحت داخل این اتاقک توری برود و درس هایش را بخواند.




قابلیت جابه جایی وسایل

آیا تصور می کنید فرزندان شما باید بدون حسادت به یکدیگر سرشان را پایین بیندازند و با هم از وسایل  مشترک استفاده کنند؟ اشتباه می کنید. همه کودکان دوست دارند وسایل شخصی و اختصاصی خود را داشته باشند. برای این منظور، شما هم این شرایط را برای آنها مهیا کنید. لازم نیست خیلی هزینه کنید. چند سطل و سبد که زیبا هستند را انتخاب و وسایل هر کدام از بچه ها راداخل آنها بریزید. با این کار، هر وقت در هر جای خانه بخواهند می توانند بساط درس و مشق خود را برپا کنند.




نصب تخته سیاه

یکی از دیوارها اتاق کودک را به تخته سیاه تبدیل کنید. بگذارید فرزندان شما در هر سنی که هستند روی دیوار تکالیف خود را تمرین کنند. فرزندان بزرگ تر در بالا و کوچک ترها در پایین. با نصب یک تخته سیاه بزرگ، دیگر هیچ دعوایی میان فرزندان را شاهد نخواهید بود.




تابلو اعلانات

تابلو اعلانات، کودکان را روی نظم نگه می دارند. می توانید خودتان یک تقویم بسیار بزرگ درست و روی یکی از دیوارها نصب کنید. برای تهیه آن می توانید از یک پارچه یا کاغذ بزرگ و روبان های رنگی استفاده کنید. به کودکان بیاموزید، تکالیف و کارهای بعد از  مدرسه خود را روی این تقویم بنویسند تا همیشه طبق برنامه پیش بروند و کاری را فراموش نکنند.




سبد ظرفشویی

سازمان دهی و نظم بخشیدن به اتاق کودک، به هزینه زیادی نیاز ندارد. می توانید از وسایل اتاق های دیگر برای این منظور استفاده کنید. به طور مثال، می توانید آبچکان رومیزی آشپزخانه را به اتاق بیاورید و از آن به عنوان نگهدارنده پوشه و جا مدادی و خودکار استفاده کنید.




پانل آهن ربایی

با نصب پانل های آهن ربایی در اتاق کودکان، آنها می توانند آثار هنری، یادداشت ها و ... را روی آنها نصب کنند و در ضمن، نقش سازمان دهنده را نیز ایفا می کنند.




اتاق کار کودک

کودکان که بزرگ می شوند، چیزهای بیشتر از مداد و کاغذ و سطل بازی نیاز دارند. آنها میز تحریر می خواهند تا مثل یک بزرگسال تکالیف خود را انجام دهند. اگر چند فرزند دارید و اتاق های خانه محدود است، میزهای آنها را اطراف اتاق مشترکشان بچینید تا هر کدام حس استقلال داشته باشند و کارهای درسی خود را روی آن انجام دهند.




از بین بردن صداهای اضافه

هیچ چیز به اندازه شنیدن صدای اتفاق های خوب از اتاق های دیگر خانه نمی تواند حواس کودکان را پرت کند. به همین دلیل، اگر قسمتی که برای مطالعه کودکان انتخاب کرده اید در ندارد، بهتر است یک درب کشویی برای آن در نظر بگیرید.




فضای رو به بیرون بسازید

میز بهترین مکان برای انجام کارها است اما گاهی هم بد نیست بچه ها رها و آزادانه روی زمین یا مبلمان راحتی تکالیف خود را انجام دهند. برای آنها یک فضای اختصاصی درست کنید تا بتوانند با آسایش و لذت بردن از منظره بیرون کارهایش را انجام دهند.



ویدیو مرتبط :
درست کردن یک اتاق زیبا با سارا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هنر انتزاعی برای رنگ دادن به اتاق بچه ها


با خلاقیت در استفاده از هنر نقاشی انتزاعی و رنگ های شاد و روشن، اتاق فرزندتان را زیبا کنید.