سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

آموزش تک جنسیتی در قرن 21


کالجها و دانشگاههایی در سراسر دنیا که به صورت تک جنسیتی دانشجویان زن یا مرد را پذیرش می کنند، برنامه ها و استراتژیهایی خاصی را دنبال می کنند. در این گزارش به معرفی گوشه ای از این اهداف و فعالیتها می پردازیم.

 آموزش تک جنسیتی (single-gender education) روشی است که در آن دختران و پسران در کلاسها، ساختمانها و یا مراکز آموزشی مجزا تحصیل می کنند.

این شیوه تحصیلی تا قبل از نیمه قرن بیستم به ویژه در سطح آموزش متوسطه و آموزش عالی رواج بسیار داشت. آموزش تک جنسیتی در بسیاری از فرهنگها پایه های دینی و سنتی دارد.

هرچند امروز، این اصطلاح بیشتر درمورد مدارس کاربرد دارد اما در مواردی نیز کالجها و مراکز آموزش عالی نیز در دنیا وجود دارند که برپایه سیستم تک جنسیتی فعالیت می کنند.

ارائه رشته های علوم پایه در کالج های دختران در سطح جهان

امروزه بیشتر کالجهای دختران در سطح آموزش عالی تنها در مقطع تحصیلی لیسانس فعال هستند و رشته های علوم پایه و مقدماتی را ارائه می کنند. هرچند بعضی از این موسسات آموزش عالی دانشجوی پسر نیز پذیرش می کنند اما تعداد این دانشجویان بسیار اندک است و غالب دانشجویان را دختران تشکیل می دهند.

کالجهای دختران در قاره آسیا 
در قاره آسیا نیز دانشگاهها و کالج های متعددی در حوزه آموزش زنان به صورت اختصاصی فعالیت می کنند که از مهمترین آنها می توان به دانشگاه آسیایی زنان در بنگلادش و دانشگاه کیسن در ژاپن اشاره کرد. در این میان دو دانشگاه زنان "سوک مینوگ" و دانشگاه "دوک سونگ" در کشور کره جنوبی نیز قابل توجه هستند.




ویدیو مرتبط :
آموزش در قرن 21

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پادشاهی در قرن 21 هم عجب لذتی دارد


زندگی مرفه سلطان برونئی رقیب پادشاه آل سعود را ببینید