‌آلبوم كازابلانكای من در راه است


اولین بار سال‌ها قبل بود كه یك ترانه انقلابی نام رضا رویگری را سر زبان‌ها انداخت اما حالا رویگری بازیگر ثابت فیلم‌‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی، از همه انواع آن است.





اولین بار سال‌ها قبل بود كه یك ترانه انقلابی نام رضا رویگری را سر زبان‌ها انداخت اما حالا رویگری بازیگر ثابت فیلم‌‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی، از همه انواع آن است. او در مصاحبه با ایده‌آل از كار جدیدش در حیطه موسیقی می‌گوید.

تو دیگه داری می‌ری...
سابقه كاری من در حیطه موسیقی را همه می‌دانند، این روزها اتفاقا در حال آماده‌كردن سومین آلبومم هستم كه متفاوت از آن 2 كار دیگرم است و در آن پاپ می‌خوانم و به‌طور كلی با كارهای قبلی‌ام تفاوت دارد. سعی كردم در این آلبوم بیشتر از جوانانی مثل حمید عسگری، محسن یگانه، پوریاحیدری، ترانه مكرم، مریم اسدی و بامشاد استفاده كنم. فرم صدایم در این كار با همیشه فرق می‌كند و فكر می‌كنم خوشبختانه كار خوبی شده است. نام جالبی هم برای این كار درنظر گرفته‌ام، یعنی «كازابلانكا».

چرا این اسم را انتخاب كردم؟
«تو دیگه داری میری، این اختتام رویاست، این آخرین سكانس فیلم كازابلانكاست، من مرد نقش اول مغرور و بی‌تبسم، تو اون زنی كه میره با مرد نقش دوم...» از این ترانه یغما گلرویی در آلبومم استفاده كردم و همین نام را هم برایش درنظر گرفتم. تا به حال 5 ترك آلبوم آماده پخش است.

هر چیزی بلد باشیم
آنقدر با فوتبال آشنایی دارم كه فكر می‌كنم، بتوانم سرمربی یا داور فوتبال شوم. با تمام قوانین و مسائل مربوط به این ورزش آشنا هستم و اگر وقتش را داشته باشم تمام مسابقاتی كه از تلویزیون پخش می‌شود را تماشا می‌كنم. همین‌طور برنامه‌هایی را كه در رابطه با فوتبال هستند مثل «90» را هم دنبال می‌كنم. واقعیت این است كه كار ما به شكلی است كه هر چیزی را بلد باشیم یك جایی به دردمان می‌خورد، ‌حتی اگر درست پاك‌كردن یك كله‌پاچه باشد، این را جدی می‌گویم. مثلا كار نقاشی‌ای كه انجام می‌دهم خیلی جاها به من كمك زیادی كرده، این‌كه از چه تركیب رنگی استفاده كنم كه برایم مناسب‌تر باشد، همین‌طور آشنایی‌ای كه با موسیقی دارم در بعضی كارها برای مفید‌ بوده و توانستم از آن استفاده كنم. ما در مجموعه «سه‌، پنج، دو» شوخی‌های زیادی را با اهالی فوتبال كردیم و خوشبختانه با واكنش نامناسبی روبه‌رو نشدیم، البته این را هم بگویم كه كلا این كار ما به نفع خود آن‌ها بود، به نفع فوتبالیست‌ها. ما در این سریال‌ به نوعی از آن‌ها دفاع كردیم و نشان دادیم كه تحت چه شرایطی با چه مربی و چه سرپرستی كار می‌كنند و چه برخوردی با آن‌ها می‌شود و به چه دلایلی كسی را می‌آورند و می‌برند.


ویدیو مرتبط :
آلبوم عکس:آلبوم عکس کودک:آلبوم عکس عروس:فروشگاه نت گل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلبوم تلفیقی «آواره» منتشر شد



 

آلبوم تلفیقی «آواره» منتشر شد

 

 

آلبوم موسیقی «آواره» به آهنگسازی حمزه یگانه منتشر شد.در این آلبوم فضاهای از موسیقی بوی و مقامی با انواع موسیقی جاز (jazz) در آمیخته و ماحصل تجربه متفاوت در فضای موسیقی ایران است.



در این آلبوم تلفیقی نوازندگانی همچون حمزه یگانه (پیانو و کیبورد) ، دارا دارایی (گیتار باس) ، کاوه سروریان ( نی ، تنبک و نی لبک) ، ماهان میرعرب ( گیتار الکتریک ) ، امین طاهری (درامز) و پیتر آکوب (کنترباس و گیتار باس) حضور دارند.



حمزه یگانه در کاور سی دی این آلبوم نوشته است:«ایده اصلی آلبوم «آواره» هنگامی شروع شد که در سال ۱۳۷۹ تصمیم به تحقیق بر روی موسیقی سنتی و بومی ایران و بهره‌گیری از عناصر آن در ترکیب با سبک‌های مختلف موسیفی جَز ، گرفتم . در این آلبوم سه نگرش تلفیقی وجود دارد. یک:استفاده از مدها و فیگورهای موسقیی سنتی و محلی در درون قالب‌های ریتم‌های جَز.دو : ملودی و بداهه نوازی ساز نی کاملا بر مبنای موسیقی دستگاهی ایران می‌باشد در حالیکه کوارتت استاندار جَز آن را همراهی می‌کنند و سه:ملودی‌ها هارمونی و فرم بر اساس موسیقی جَز یا ایده‌های شخصی می‌باشد و ملودی توسط ساز ایرانی نواخته می‌شود...»



این آلبوم که ظاهراً به تهیه کنندگی خود حمزه یگانه تولید شده توسط شرکت «نوانگار» منتشر شده است.