بهنام برزای: بالاخره لژیونر می شوم


یکی از بازیکنان جوان فوتبال ایران که به نظر می رسد راه پیشرفت را به خوبی طی می کند و باید انتظار داشته باشیم که به زودی او را در زمره پدیده های لیگ برتر بدانیم.

 
 
 

همشهری تماشاگر: یکی از بازیکنان جوان فوتبال ایران که به نظر می رسد راه پیشرفت را به خوبی طی می کند و باید انتظار داشته باشیم که به زودی او را در زمره پدیده های لیگ برتر بدانیم. بهنام برزای کاپیتان (شاید هم دوم) تیم ملی امید کشورمان است که یک یاز بازیکنان موفق تیم استقلال در این فصل قلمداد می شود؛ بازیکنی که در همین اولین بازی این فصل تیمش درست دو دقیقه بعد از ورودش به زمین به عنوان بازیکن جانشین و تعویضی، توانست با یک پاس طلایی مقدمات نخستین پیروزی استقلال را فراهم آورد. فرصتی دست داد تا با این بازیکن جوان آینده دار گفتگویی ترتیب دهیم که شرح آن را در زیر می خوانید.

برزای: بالاخره لژیونر می شوم

لیگ هم که شروع شد؛ آن هم با یک پیروزی برای استقلال. در این خصوص چه نظری دارید؟

- قبل از هر چیز باید بگویم خیلی خوشحالم که ما لیگ را با پیروزی شروع کردیم. لیگ پانزدهم هم همانطور که گفتید با خوبی و خوشی شروع شد و امیدوارم تیم ما هم بتواند همچنان روی نوار پیروزی و موفقیت گام بردارد.

از بازی با سیاه جامگان برای ما بگو.

- سیاه جامگان حریف ناشناخته ای بود و این عدم شناخت کار ما را سخت تر می کرد؛به خصوص که این بازی در هفته اول بازی ها برگزار می شد.

اما به نظر می رسد که بازی خوبی برگزار کردید و مستحق این پیروزی هم بودید.

- برای این که همین برتری محسوس را در این بازی به دست آوریم تلاش زیادی کرده بودیم و زحمت زیادی کشیدیم.

این روند برای استقلال ادامه خواهد داشت؟

- تازه هفته اول لیگ را پشت سر گذاشتیم و این نتایج به هیچ وجه برای لیگ ملاک نیست؛ نه تیم ما که در این بازی به پیروزی رسیده و نه تیم هایی که شکست خورده اند.

برزای: بالاخره لژیونر می شوم

تیم استقلال در این بازی یک تیم کاملا جوان بود.

- این یک ویژگی مثبت برای ما محسوب می د. همانطور که گفتید استقلال آنقدر جوان بود که شاید بتوان آن را جوان ترین استقلال تاریخ دانست. حضور بازیکنانی مثل چشمی، حاج محمدی، کریمی و انصاریفرد در ترکیب اصلی تیم نشان می داد که این تیم یک تیم کاملا جوان است.

حتی تعویض های استقلال هم که خود شما یکی از آنها بودید، تعویض های جوانی بودند. آیا این رفتار از ناچاری بود یا این که...

- بله، تعویضی های ما هم بازیکنان جوان بودند ولی همین جوان ها هم خوب بازی کردند.

نگفتی که آیا این جوانگرایی از ناچاری بود یا تا حدودی هم اختیاری؟

- البته شاید اگر بعضی از بازیکنان باتجربه بودند لاجرم در ترکیب تیم قرار می گرفتند اما به طور کلی پرویز مظلومی نگرش خاصی به جوانان و استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیمش دارد. قطعا در این فصل بازیکنان جوان تر بیشتر در ترکیب استقلال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اگر قلعه نویی در بازی استقلال – ملوان روی نیمکت می نشست قبل از بازی به سمت امیر قلعه نویی می رفتی؟

- چرا نباید می رفتم؟ حتما می روم.

برزای: بالاخره لژیونر می شوم

خب این روزها مد شده که خیلی از بازیکنان به سمت مربیان خود نمی روند.

- من این نوع فکر را قبول ندارم. به اصل معتقدم که در زندگی باید اصول اخلاقی حفظ شود. حالا ورزش و فوتبال که جای خود دارد.

اهل خوزستان هستی دیگر، درست است؟

- بله؛ متولد و بزرگ شده شهر بهبان هستم.

به خاطر فوتبال ناچاری دور از خانواده و شهر و دیار خودت زندگی کنی. از این نظر دچار دردسر نمی شوی؟

- تنها زندگی کردن آن هم دور از خانواده سختی های خودش را که دارد اما دردسر نه. البته ما چون هدف بزرگی به اسم فوتبال داریم، باید سختی های خاص خودمان را هم بکشیم. یکی از این سختی ها هم تنها زندگی کردن است.

با فضای تهران و جو این شهر چطور کنار می آیی؟ راحت یا سخت؟

- تهران یک شهر خاص در ایران است و ویژگی های خاص خودش را دارد. البته من به دلیل حضور در تیم ملی امید وقتی برای بازی در راه آهن به تهران آمدم خیلی هم با فضای این شهر بیگانه نبودم اما خب سعی کردم از تجارب موفق و شکست خورده دوستانم و فوتبالیست هایی که قبل از خودم می شناختم استفاده کنم؛ برای این که تجربه های بهتر و موفق را تکرار کنم و از آنها استفاده کنم و برعکس از تجربه های ناموفق هم درس عبرت بگیرم و آنها را تکرار نکنم. به هر حال زندگی تنهایی و دور از چشم خانواده می تواند آفت هایی دربر داشته باشد که فوتبال را که هیچ، حتی می تواند زندگی هر شخصی را هم تحت الشعاع خود قرار دهد.

برزای: بالاخره لژیونر می شوم

بزرگترین هدف ورزشی بهنام برزای چیست؟

- رسیدن به پیراهن تیم ملی بزرگسالان، حضور در جام جهانی و لژیونر شدن.

تا لژیونر شدن که فاصله زیادی نداشتی، چه شد که این اتفاق نیفتاد؟

- خب شاید قسمت نبود. انشاءالله در آینده و در زمانی بهتر.

و حرف آخر؟

- حرف خاصی نیست. ممنون از شما که یاد من کردید.


ویدیو مرتبط :
تکنیک ناب بهنام برزای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تسامره: سرمربیگری استقلال برایم زود است/ در مربیگری لژیونر می‌شوم



اخبار,اخبار ورزشی,تیم  فوتبال استقلال

 علی سامره یک بار دیگر نام خودش را در بخشی از تاریخ استقلال ثبت کرد که تا مدت‌ها از یاد هواداران نمی‌رود.

 علی سامره یك بار نام خودش را در بخش مهمی از تاریخ باشگاه استقلال ثبت كرده بود. گلی كه او در ثانیه 30 زد، برای همیشه نامش را در ذهن هواداران ثبت كرد و همین گل باعث شد هواداران برایش لقب «علی 30 ثانیه» را بسازند. حالا و پس از گذشت سال‌ها از آن گل، این بار سامره در قامت یك مربی اتفاقی بی نظیر را رقم زده است. علی سامره در جایگاه سرمربی تیم امید استقلال، در دربی امیدهای تهران توانست پرسپولیس را با 6 گل شكست دهد.

این اتفاقی بی نظیر در تاریخ باشگاه استقلال بود. تا پیش از این همیشه پرسپولیسی ها برای استقلالی ها كری می‌خواندند كه توانسته‌اند به استقلال 6 گل بزنند اما حالا استقلالی‌ها هم می توانند همین كری خوانی را برای تیم رقیب تكرار كنند. گرچه 6 گلی كه پرسپولیس زده در بازی بزرگسالان بوده، اما این 6 گل هم حسابی به استقلالی‌ها چسبیده و آن ها را سر كیف آورده است. به همین دلیل است كه این 6 گل حسابی سر و صدا به پا كرده. علی سامره پس از این اتفاق مهم، مهمان موسسه خبر بود و درباره وضعیت تیمش صحبت كرد.

این روزها با 6 تایی كردن پرسپولیس حسابی سر و صدا كردی.
(با خنده) نه بابا، چه سر و صدایی؟!

به هر حال این برد بازتاب زیادی داشت و استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها حسابی درباره اش صحبت كردند.
خارج از شوخی این بازی بازتاب زیادی داشت. برای خودم نیز بسیار جالب بود كه پیروزی 6 بر 2، چنین فضایی را ایجاد كرد. در یكی، دو روز اخیر به جز روزنامه‌های ورزشی، روزنامه‌های سیاسی، اقتصادی و... با من تماس گرفته و در این‌باره به صحبت پرداختند. اینها باعث شد خستگی از تن من و شاگردانم خارج شود. بسیاری از هواداران وقتی مرا در كوچه و خیابان می‌بینند، ابراز لطف می‌كنند.

بازی چطور بود؟ انتظار هر نتیجه‌ای وجود داشت جز اینكه استقلال با 6 گل برنده شود.
ما برای این بازی كاملاً آماده بودیم و به قصد پیروزی وارد زمین شده بودیم اما می‌خواستیم به 3 امتیاز رسیده و جایگاه‌مان را در صدر جدول تثبیت كنیم. در روزهای پیش از بازی تمرینات منظم و فشرده‌ای را پشت ‌سر گذاشتیم و به خوبی حریف را آنالیز كردیم. با توجه به اینكه مسابقه به میزبانی پرسپولیس برگزار می‌شد، ما رفتیم زمین محل بازی را اجاره و برای آمادگی و شناخت بیشتر بچه‌ها چند روز آنجا تمرین كردیم. روز بازی نیز خود ماجراهایی دارد.

چه ماجراهایی؟
با توجه به اینكه اسم دربی روی این مسابقه بود، حساسیت‌ها زیاد و در روند بازی در 20 دقیقه ابتدایی تأثیر گذاشته بود. ما از دقیقه 20 به بعد همان بازی خودمان را به نمایش گذاشتیم. در وقت اول دو گل زدیم و با پیروزی به رختكن رفتیم. من به جای اینكه بخواهم برد را حفظ كرده و تعویض دفاعی انجام دهم، 3 مهاجم تیم را بیرون كشیده و 3 مهاجم دیگر را به زمین فرستادم. در آن لحظات به جای دفاع به بازی سراسر حمله و زدن گل‌های بیشتر فكر می‌كردیم. پرسپولیس اشتباه بزرگی انجام داد و جلوی تیم ما به حملات گسترده رو آورد و این چیزی نبود كه از كنارش به راحتی بگذریم. بعد هم گل‌های سوم و چهارم را زدیم. بعد از این ماجرا به سمت نیمكت برگشته و گفتم مثل اینكه قرار است امروز 6 گل به ثمر برسانیم و این‌طور هم شد. یك اتفاق برای من عجیب و جالب به نظر می‌رسید. باور كنید اگر فرصت‌های استقلال تبدیل به گل می‌شد، باید تعداد گل‌هایمان به عدد 12 می‌رسید اما قسمت این بود كه بازی با عدد 6 به پایان برسد.

بعد از بازی گفتی با سند و مدرك پرسپولیس را 6 تایی كردیم.
آره خب! (او می‌خندد و ادامه می‌دهد) من قصد بی‌احترامی و خدای ناكرده توهین را نداشتم. این كركری‌ها جذابیت‌های فوتبال است. من همیشه و حتی در زمان روزهای بازیگری‌ام نیز هیچ ‌وقت كاری نكردم كه هواداران پرسپولیس را ناراحت كنم. استقلال و پرسپولیس لازم و ملزوم یكدیگر هستند. البته متأسفانه برخی اظهارات و حرف‌هایی را از مسئولان و مدیران آكادمی پرسپولیس خواندم كه جالب نبود. من به عنوان مثال از آقای محمد پنجعلی به عنوان یك پیشكسوت و كاپیتان سابق تیم ملی انتظار دیگری داشتم. یك پرسش از برخی دوستان و عزیزان در پرسپولیس دارم.

چه پرسشی؟!
اگر این دربی به قول آنها مهم نبود و زدن 6 گل استقلال ارزش زیادی نداشت، چرا پس از شكست پرسپولیس جلسات اضطراری تشكیل دادند و به هم ریختند؟ هواداران پرسپولیس كه تماشاگر بازی بودند، خودشان اعتراف كردند استقلال خیلی بهتر و حقش پیروزی قاطع بود.

به نظر می‌رسد پس از 14، 15 سال امید استقلال قهرمان شود.
امسال تیم خوبی داریم. واقعاً جا دارد از تمامی مجموعه تیم و آكادمی تشكر كنم. آقایان رضا صادق‌پور مدیر آكادمی استقلال، تمامی دستیارانم كه واقعاً تلاش زیادی كرده و می‌كنند، آقای ایزد كه برای امید استقلال كمك‌های فوق‌العاده‌ای داشت، امیدرضا روانخواه، حمید صفری و بسیاری از دوستان با ما بودند. این نسل امید می‌تواند آینده استقلال و تیم ملی را بسازد. با جرأت می‌توانم بگویم بسیاری از بازیكنان امید به راحتی می‌توانند در لیگ برتر بازی كنند. من نیز امیدوار هستم امسال پس از 14، 15 سال به مقامی شایسته برسیم.

نشان دادی می‌توانی در آینده به یك مربی بزرگ تبدیل شوی.
من فعلاً در اول راه هستم. پس از خداحافظی از فوتبال تصمیم گرفتم به مربیگری وارد شوم و در این وادی حضور داشته باشم. كارهای زیادی پیش رویم است و باید تجربیات زیادی را به دست آورم. مربیگری كار آسانی نیست و می‌توانم بگویم از فوتبال بازی كردن بسیار سخت‌تر است.

به طور حتم رؤیای نیمكت استقلال را داری.
خب اگر بگویم نه، دروغ گفته‌ام. نه من، بلكه تمام مربیان دوست دارند روزی به این مهم برسند. من برای رسیدن به استقلال چند سالی باید صبر كنم. چند نفر جلوتر از من هستند، باید پله‌پله جلو بروم و تجربیات مختلفی به دست آورم. فعلاً برایم زود است. آرزو دارم روزی به نیمكت استقلال برسم كه بتوانم به تیم محبوبم كمك كنم و لحظات شادی را برای هواداران این تیم به ارمغان بیاورم.

چه رویایی در مربیگری داری؟
لژیونر شدن. می‌خواهم روزی به جایی در مربیگری برسم و بتوانم لژیونر شده و خارج از ایران كار كنم. در این دنیا همه چیز شدنی است، به شرطی كه فعل خواستن را به خوبی صرف كنی و برای هدف خود برنامه‌ریزی داشته باشی.

نظر سامره درباره استقلال این فصل چیست؟
استقلال تیم خوبی است و خوشبختانه با نتایجی كه در این فصل به دست آورده‌اند، مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند. به نظر من اگر در نیم‌فصل در چند پست تقویت شوند، می‌توانند به مقامی شایسته رسیده و همه ما استقلالی‌ها را خوشحال كنند.

حرفی نداری؟
من فقط از مسئولان استقلال درخواست می‌كنم نگاهی بهتر و ویژه‌تر نسبت به امیدها داشته باشند. این بازیكنان ما می‌توانند استقلال را بیمه كنند. الان نفراتی داریم كه یك ریال دریافت نكرده‌اند. اگر به اینها بها داده شود، دیگر استقلال به خریدهای میلیاردی نیاز ندارد.


  اخبار  ورزشی  -  خبرانلاین