مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

عرش برین خورد زمین



اشعار شهادت امام رضا

اشعار شهادت امام رضا (ع)

 

عرش برین خورد زمین

 

با زمین خوردنت امروز زمین خورد زمین

آسمان خورد زمین عرش برین خورد زمین

 

وسط کوچه همینکه بدنت لرزه گرفت

ناگهان بال و پر روح الامین خورد زمین

 

این چه زهری است که داری به خودت می پیچی

گاه پشت کمرت گاه جبین خورد زمین

 

از سر تو چه بگوییم؟ روی خاک افتاد

از تن تو چه بگوییم؟ همین ... خورد زمین

 

دگرت نیست توان تا که ز جا برخیزی

ای که با تو همه ی دین مبین خورد زمین

 

داشت می مرد اباصلت که چندین دفعه

دید مولاش چه بی یار و معین خورد زمین

 

زهر اول اثرش بر جگر مسموم است

پهلویت سوخت که زانوت چنین خورد زمین

 

پسرت تا ز مدینه به کنار تو رسید

طاقتش کم شد و گریان و حزین خورد زمین

 

به زمین خوردن و خاکی شدنت موروثی است

جد تشنه لبت از عرشه ی زین خورد زمین

 

  

امام رضا,شهادت امام رضا,شعر شهادت امام رضا

 
  درد غریبی
 

عرش را منتظر خویش دگر نگذارم   

   فرش را خسته و پیوسته قدم بردارم

 

آن چنان قوت زانوی مرا زهر گرفت  

که شده روز، چنان شام، به چشم تارم

 

عرق سرد به پیشانی گرمم بنشست

  یاد سجاد کنم با بدن تب دارم

 

زهر از تشنه لبی حال مرا کرد عوض

یا حسین! از جگر سوخته، آتش بارم

 

تازه لرزیدن زانوی تو را دانستم       

یا حسین! درد غریبی تو شد افطارم

 

شهر انگار که اطراف سرم می چرخد

مادرا درد و غم کوچه دهد آزارم

 

یا علی! وای که عمامه ام از سر افتاد 

قوتی نیست که آن را به سرم بگذارم

 

مثل پیغمبر اعظم ز بیانم جان رفت

قلم و لوح بیارید که بی گفتارم

 

بس در این حجره ی در بسته به خود می پیچم

خسته شد جانم و پیچید به هم طومارم

 

باقی عمر مرا از نفسم بشمارید 

عمر کوتاه من و دردسر بسیارم

 

نعل تازه به سم مرکب مامون بزنید

که من از پیکر صد چاک، خجالت دارم

 

تازیانه بزنید از همه سو بر بدنم  

زائر زینب کبراست دل خونبارم

 

              من از این حجره ی در بسته رها می گردم

  که تمام است در این لحظه تمام کارم

 

               ای مقیم حرم پاک پیمبر پسرم

 زائر روی پدر باش که جان بسپارم


 جواد حیدری

محمود ژولیده

 

گردآوری:بخش مذهبی صبح بخیر


ویدیو مرتبط :
عرش برین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قول شرفی که بر زمین ماند و مجلسی که «بازی» خورد



 , عهد شکنی مرتضوی,ازی سیاسی مرتضوی ,انتصاب سعید مرتضوی ,اخبار

 

واکنش سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به شائبه عهد شکنی مرتضوی

قول شرفی که بر زمین ماند و مجلسی که «بازی» خورد

مجلس دچار بازی سیاسی مرتضوی شد. نباید به این راحتی به وعده آن اعتماد می‌کرد. باید کتبا از او تعهد می‌گرفتند که استعفا دهد. عاقبت استعفای لفظی همین است. حداد عادل فرد وارسته و بزرگواری است که از خود در این موضوع هزینه گذاشت. مرتضوی نباید چنین می‌کرد و پشت به قول خود می‌ایستاد. البته ناگفته نماند که مجلس هم در این داستان مقصر است، نقطه ضعف مجلس این است که بازی افرادی چون مرتضوی را می‌خورد.

 

سرویس سیاسی «فردا»؛ پس از انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان صندوق تأمین اجتماعی، مجلس به دلیل آنچه اتهمات وی در ماجرای کهریزک می‌خوانند، او را برای حضور در بالا‌ترین بخش از بزگ‌ترین نهاد مردمی ناشایست دانست.

 

اینگونه بود که پس از بررسی‌های متعدد در کمیسیون‌های مربوطه و پیشنهادات نمایندگان به مرتضوی برای استعفا از این سمت و در عین حال عدم موافقت با این پیشنهاد، نمایندگان تصمیم به استیضاح شیخ الاسلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل امضای حکم ریاست مرتضوی کردند.

 

هزینه سنگین یک انتصاب

پیش‌بینی مخالفت صریح مجلس و محافل اصولگرایان به این انتصاب به هیچ وجه دور از ذهن نبود و احمدی‌نژاد نیز به خوبی می‌دانست که این انتصاب می‌تواند هزینه سیاسی- رسانه‌ای قابل توجهی برای او رقم زند.

در این میان جریان انحرافی نیز تلاشی دو چندان برای لغو این جلسه کرد، از رایزنی برخی مسئولان دولتی گرفته تا تهدید امضاکنندگان استیضاح وزیر. اما نمایندگان همچنان بر عزم خود استوار بودند تا خبر از جلسه مرتضوی با زاکانی و توکلی پشت درهای بسته به گوش رسید.

 

بنا بر اخبار منتشر شده بنا شده بود تا احمد توکلی پس از بررسی پاسخ‌های مرتضوی به عنوان حکمیت نظر خود را برای برکناری یا ماندن مرتضوی در ریاست صندوق تامین اجتماعی اعلام کند. مذاکرات ۱۳ ساعته این سه نفر به پایان رسید اما توکلی از اعلام نظر قطعی در خصوص ماندن یا رفتن مرتضوی سکوت اختیار کرد و آن را به برگزاری جلسه استیضاح سپرد.

حداد عادل ریش سفیدی کرد

 

صبح روز جلسه استیضاح، حداد عادل طی نامه‌ای به نمایندگان از آن‌ها خواست که از استیضاح منصرف شده و امضاهای خود را پس بگیرند. او در این نامه خبر از پذیرش استعفا از سوی مرتضوی داد و گفت که «در صورت عدم تحقق این امر حق استفاده از استیضاح برای نمایندگان محفوظ خواهد بود و در فرصت باقی‌مانده تا پایان دوره هشتم قانون‌گذاری هر زمان که ضروری بدانند به وظیفه خود عمل خواهند کرد». اینگونه بود که کلیه امضا کنندگان به جز علی مطهری از استیضاح سعید مرتضوی اعلام انصراف کردند.

لغو استیضاح مصادف با آغاز تکذیب‌ها بود. مرتضوی، هم دیدارش با توکلی را تکذیب کرد، هم قول شرف دادنش را. او گفت که در پنج روز گذشته با توکلی دیداری نداشته است. از سویی دیگر رئیس جمهور هم اعلام کرد که هیچ قولی برای برکناری مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی نداده است.

 

شیخ الاسلامی می‌خواهد که مرتضوی بماند

در ده روز گذشته از جلسه استیضاح، حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص حضور و یا عدم حضور مرتضوی در دفتر کار خود به گوش رسید، اما در تازه‌ترین اخبار، محمدقیوم دهقانی یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، از حضور شیخ الاسلامی در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: از وزیر در خصوص حضور مرتضوی در محل کار خود سئوال کردیم، ایشان در این زمینه صحبت‌های کلی کردند و به طور مشخص پاسخی ندادند اما به نظر من، پاسخ این است که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ماندنی است.

 

وی تاکید کرد: «وقتی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار است معنایش این است که خواست وزیر کار و امور اجتماعی مبتنی بر ماندن ایشان در این سازمان است».

 

واکنش سخنگوی جامعه روحانیت

حجت الاسلام سالک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از بی‌نظمی و عدم هماهنگی در اداره تشکیلات بزرگ و حساسی به نام تامین اجتماعی، گفت: متاسفانه در چند وقت اخیر هیچ گونه سر و سامانی به این مجموعه داده نشده است.

وی که با «فردا» گفتگو می‌کرد گفت: درست است که انتصاب‌های این چنینی در حوزه اختیارات دولت است اما وظیفه اصلی مجلس هم نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین است. باید در مقابل چنین خلاف قانون‌هایی بایستند.

 

بازی سیاسی مرتضوی برای مجلس/ وقت برای استیضاح هست

سالک با اشاره به قول شرف مرتضوی برای استعفا از سمت خود و عدم پایبندی به آن، گفت که مجلس دچار بازی سیاسی مرتضوی شد. نباید به این راحتی به وعده آن اعتماد می‌کرد. باید کتبا از او تعهد می‌گرفتند که استعفا دهد. عاقبت استعفای لفظی همین است.

وی با اشاره به فرصت یک ماهه مجلس و وجود زمان کافی برای بررسی دوباره استیضاح، گفت: شاید هیات رئیسه در دور قبل ملاحظاتی داشتند اما اینبار باید با امضاکنندگان همراهی و بار دیگر وزیر را به مجلس بکشانند. مجلس هم زمان دارد و هم قدرت، دیگر سکوت جایز نیست.

 

حداد عادل هزینه شد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز حداد عادل را فرد وارسته و بزرگواری دانست که از خود در این موضوع هزینه گذاشت و تاکید کرد: مرتضوی نباید چنین می‌کرد و پشت به قول خود می‌ایستاد. البته ناگفته نماند که مجلس هم در این داستان مقصر است، نقطه ضعف مجلس این است که بازی افرادی چون مرتضوی را می‌خورد.

نماینده منتخب مردم در دور آتی مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه مرتضوی از سمت خود کناره گیری نکرد و مجلس نیز شیخ الاسلام را استیضاح نکرد، باید منتظر عملکرد مجلس نهم باشیم. شاید آن مجلس بتواند حق را اجرا کند.

 

وی تصریح کرد: سعید مرتضوی چهره‌ای بود که جزو اولین معزولین رییس جدید قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی بود. انتصاب او به ریاست سازمان تامین اجتماعی نوعی دهن کجی وتقابل در این حوزه نیز تلقی شد به خصوص آنکه مرتضوی هم چنان به عنوان متهم در پرونده کهریزک مطرح است و طبق گفته حجت الاسلام محسنی اژه‌ای حتی تفهیم اتهام نیز شده است. در نتیجه این انتصاب عملا برخورد قضایی با مرتضوی را دشوار‌تر و سوژه‌ای برای تقابل قوه مجریه و قوه قضاییه ایجاد شده است./فردانیوز