سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه عشق را در زندگی مشترك‌مان حفظ كنیم؟



عشق در زندگی مشترك‌

معمولا بعد از ازدواج،عشق و علاقه به تدریج كم‌رنگ‌تر می‌شود

 

اغلب زوج‌ها وقتی دوران نامزدی خود را به خاطر می‌آورند به یاد عشق و علاقه زیادی می‌افتند كه بین آن‌ها وجود داشت و گرمای عشق در روابط بین آن‌ها به وضوح مشاهده می‌شد. معمولا بعد از ازدواج با پیش آمدن مسایل مختلف در زندگی عشق و علاقه به تدریج كم‌رنگ‌تر می‌شود.

زن و شوهر بیشتر به شغل و فعالیت‌های اجتماعی توجه می‌كنند و تقریبا از یكدیگر غافل می‌شوند. ولی سرانجام روزی به فكر ترمیم روابط خود می‌افتند و می‌خواهند دوباره گرمای عشق را در زندگی خود احساس كنند. واقعا فكر می‌كنید منظور از عشق و رابطه عاشقانه در زندگی زناشویی چیست؟

عشق چیست؟
بر طبق نظر "جان ترنت" در كتاب "عشق یك تصمیم‌گیری است"، معنای واقعی عشق یعنی زنده نگاه داشتن آن بعد از روز ازدواج. به عبارت دیگر عشق ایجاد رابطه‌ای دوستانه، و ابراز آن به طرف مقابل است.

روابط‌تان را مستحكم‌تر كنید
سعی نكنید به عشق به عنوان یك اتفاقی كه قرار است در آینده رخ دهد نگاه كنید. هر چه زودتر رابطه زناشویی خود را بر پایه عشق و محبت بنا كنید و رابطه دوستانه و صمیمی بین خود را گرما بخشید. مانند دو دوست خوب و صمیمی از بودن در كنار یكدیگر لذت ببرید، در اوقات فراغت از علایق مشترك‌تان استفاده كنید، خاطرات خوب گذشته را با هم مرور كنید، در مورد مسایل روزانه‌تان از هم سوال كنید و خلاصه از لحظه لحظه زندگی‌تان كمال استفاده را ببرید.

نظر همسرتان را جویا شوید
اغلب مشاهده می‌شود زوج‌ها برای آغاز مجدد یك رابطه صمیمی و عشق از دست رفته، پیشنهاد یك شام غیرمنتظره و یا سفری جذاب را به همسرشان می‌دهند. ولی متاسفانه با این عمل نتیجه دلخواه را نمی‌گیرند. زیرا ممكن است كاری كه باعث شادی و آرامش آن‌ها باشد برای همسرشان این‌طور به نظر نرسد. از آن‌جایی‌كه اغلب ما قادر نیستیم فكر طرف مقابل خود را بخوانیم، پس بهتر است كه از همسرمان در مورد عقایدش سوال كنیم. از او بپرسیم، رابطه عاشقانه از دیدگاه تو چگونه است؟ دوست داری در روزهای خاص به سفر، رستوران و یا حتی به چه هتلی برویم؟ چه كارهایی انجام بدهیم؟ اگر به عنوان مثال همسرتان از كارهای هنری لذت می‌برد او را به نمایشگاه‌های هنری و ... ببرید و یا اگر شوهرتان از بودن در فضای باز لذت می‌برد با او به ماهیگیری و یا پارك بروید. به هر حال سعی كنید به علایق مشترك‌تان هر چه زودتر پی ببرید و زندگی خود را بر اساس آن پایه‌ریزی كنید، تا هر چه بیشتر از بودن در كنار یكدیگر لذت ببرید.

از خود خلاقیت نشان دهید
تصور نكنید حتما باید كارهای مورد علاقه همسرتان را انجام دهید. شما می‌توانید از خودتان خلاقیت نشان دهید و او را به قول معروف در مواقع خاص سورپرایز كنید. حتما نباید شام و یا سفر باشد. گذاشتن یادداشتی عاشقانه در كیف او، رفتن به سینما و یا درست كردن غذا و دسر مورد علاقه او همگی می‌توانند گرمای عشق را به زندگی شما برگردانند.

همواره به همسرتان عشق بورزید
همان‌طور كه قبلا بدان اشاره كردیم عشق چیزی نیست كه شما آن را تنها برای یك روز خاص برنامه‌ریزی كنید. مثلا برای جمعه شب بلیت تئاتری بخرید و بخواهید عشق‌تان را به همسرتان نشان دهید ولی در عوض بقیه هفته را به دست فراموشی بسپارید. برای زنده نگاه داشتن عشق باید تلاش كنید و از صمیم قلب خواهان تغییر در زندگی‌تان باشید. بنابراین همواره این نكته را به خاطر بسپارید اگر در این مورد خلاقیت نشان ندهید كارتان دشوارتر شده و روابط‌تان سردتر می‌شود. برای این كار می‌توانید از منابع خاصی كمك بگیرید. از همسرتان شروع كنید و نظر او را در این زمینه جویا شوید. كتاب‌هایی در این زمینه تهیه كنید و اطلاعات خود را در این موارد افزایش دهید. البته به خاطر داشته باشید بعد از یادگیری این مسایل آن‌ها را بدون قید و شرط در زندگی‌تان پیاده كنید و انتظار داشته باشید كه ابتدا همسرتان در ابراز عشق پیش‌قدم باشد!

به یكدیگر توجه و علاقه نشان دهید
كاملا به یكدیگر توجه نشان دهید. موارد دیگر را فراموش كنید. اگر با همسرتان به پارك می‌روید تلفن همراه‌تان را با خود نبرید. به این موضوع فكر كنید كه در پارك دسته گلی به همسرتان هدیه كنید. منتظر موقعیت و یا روز خاصی نباشید. آیا همسرتان از شما انتظار دارد با او به كنار دریا بروید؟ پس چرا معطلید؟ وقت را از دست ندهید و از كنار هم بودن لذت ببرید.

ترمیم روابط زناشویی و زنده كردن عشق در زندگی یك شبه صورت نمی‌پذیرد و نیاز به تلاش مستمر دارد. مطمئن باشید كه عاشقانه زندگی كردن ارزش این همه كوشش را دارد. بنابراین با همسرتان دوست باشید، رابطه‌تان را بر پایه عشق و محبت استوار كنید، به علایق یكدیگر احترام بگذارید، برای ابراز كردن عشق‌تان خلاقیت نشان دهید و بالاخره در اوقاتی كه با هم هستید كاملا به یكدیگر توجه و علاقه نشان دهید.

عشق از دست رفته

عشق ایجاد رابطه‌ای دوستانه، و ابراز آن به طرف مقابل است

 

در این‌جا به پنج نوع رابطه‌ای كه بین زوجین وجود دارند اشاره می‌كنیم:
1- همسرانی هستند كه زیاد با یكدیگر صمیمی نیستند و ارتباط كلامی بین آن‌ها بسیار پایین است. گفت‌وگوی بین آن‌ها بدین شكل است: "حالت چه طور است؟"، "خوبم!"، "می‌تونی نمكدان را بدهی." در این مرحله زوجین ترجیح می‌دهند در مورد زندگی و اهداف‌شان با هم صحبت نكرده و تنها در موارد ضروری با هم گفت‌وگو كنند.

2- زوجین در این مرحله برای جلوگیری از هرگونه بحث و مشاجره‌ای تنها در موارد كلی با یكدیگر تبادل نظر می‌كنند. به عنوان مثال ممكن است این موارد بین آن‌ها رد و بدل شود: "فكر نمی‌كنی امروز هوا خیلی گرم است؟"، "باور نمی‌كنی امروز رییس چه كار كرد." این قبیل زوجین از ابراز "واقعیت‌ها" طفره می‌روند تا مبادا مشاجره‌ای بین آن‌ها رخ دهد.

3- در این مرحله زوجین در معرض مشاجره با یكدیگر هستند. زیرا عقاید، نظرات و انتظارات‌شان را ابراز می‌كنند و طرف مقابل نیز توجهی به آن‌ها نشان نمی‌دهد. "تو هرگز به من توجه نمی‌كنی"، "اگر می‌دانستم آن‌قدر لجبازی، هرگز با تو ازدواج نمی‌كردم" در این حالت است كه بحث و مشاجره بالا می‌گیرد. اگر آن‌ها به خوبی ندانند چگونه با این مشكلات كنار بیایند، مطمئنا این وضعیت به تدریج حادتر شده و برای‌شان دردسرآفرین خواهد شد.

4- این مرحله حالتی است كه زوجین برای احساسات طرف مقابل خود ارزش قایل می‌شوند. هنگامی كه نظر، عقیده و یا انتظارات خود را مطرح می‌كنند همسرشان با كمال میل گوش می‌دهد و احساس مسولیت می‌كند. ممكن است این موارد بین آن‌ها رد و بدل شود:

"عزیزم می‌فهمم تو از این موضوع می‌ترسی كه دخترمان به تازگی گواهینامه گرفته و می‌خواهد شروع به رانندگی كند."، "می‌دانم برای چه می‌گویید این‌قدر تلویزیون نگاه نكن. می‌خواهی بیشتر با هم صحبت كنیم."، "خیلی ناراحتم از این‌كه پدر و مادرم مثل قبل به ما سر نمی‌زنند." این زوج كاملا به هم افتخار می‌كنند و تمام تلاش خود را می‌كنند كه احساسات یكدیگر را درك كنند. اختلاف مواقعی پیش می‌آید كه احساسات، عقاید و نظرات طرف مقابل خود را نادیده گرفته و نسبت به آن‌ها بی‌توجه باشیم.

5- این مرحله با مراحل قبلی متفاوت است زیرا زوجین در این‌جا احساس امنیت خاطر كرده و نیازهای خود را به راحتی مطرح می‌كنند. داشتن آرامش و احساس امنیت در زندگی مشترك بسیار اهمیت دارد. زوجین در چنین حالتی سعی می‌كنند از خواسته‌های طرف مقابل خود باخبر شوند و هر چه زودتر به او كمك كنند تا جو آرامی در منزل حكمفرما شود. به عنوان مثال ممكن است این گفت‌وگوها بین زوجین صورت گیرد: "منظورت این است كه بیشتر نسبت به صحبت‌هایت توجه كنم؟ توجه و حساسیت از لحاظ تو چگونه است؟"، "صبر كن، متوجه نشدم. منظورت این است كه ما باید ماهیانه بیشتر پول پس‌انداز كنیم؟ در این مورد بیشتر توضیح بده." در مرحله چهارم زوجین بیشتر به احساسات طرف مقابل اهمیت می‌دهند ولی در این مرحله بیشتر بر روی نیازها و خواسته‌های همسر توجه می‌شود. در این دو حالت است كه افسردگی، بغض و كینه به حداقل رسیده و آرامش و امنیت در زندگی دو چندان می‌شود. پس پیش به سوی یك زندگی شاد و آرام.
منبع : مجله موفقیت

 


ویدیو مرتبط :
همه بایدحریم روزه را حفظ كنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

3 فاز یك رابطه جنسی در طول زندگی مشترك



 

 

فاز یك رابطه جنسی در طول زندگی مشترك

 

اكثر زوج‌ها وقتی نگاهی به عقب می‌اندازند تایید می‌كنند كه ماه عسل بهترین دوره در زندگی آنها بوده كه رابطه جنسی خوبی برقرار كرده‌اند. در این دوره همه چیز ساده، دلنشین و رضایت‌بخش است اما بعد از آن چه...؟

 

فاز اول: ماه عسل كاملا طبیعی است كه در این دوره از زندگی مشترك همه چیز در حد ایده‌آل باشد. اشتیاق در هر دو نفر وجود دارد و هیچ نوع مشكل نعوظی یا سردمزاجی در زوج‌ها وجود ندارد. البته لازم به ذكر است كه در زندگی برخی زوج‌ها این دوره اصلا وجود ندارد و در نتیجه یك رابطه رضایت‌بخش و پایدار شكل نمی‌گیرد. ماه عسل جنسی دقیقا مانند ماه عسل واقعی یك روز تمام می‌شود و پایان آن زمانی حساس و تاثیرگذار در زندگی زوجین است. در پایان این زمان زوجین ممكن است 2 شكل رفتار را بروز دهند. 1. برقراری ارتباط و 2. تن دادن به زندگی

 

فاز دوم:ارتباط زنانه مردانهوقتی زوجی رفتار دوم یعنی تن دادن به زندگی را انتخاب می‌كنند، یعنی به یك عقیده رایج ولی اشتباه به این معنا كه با گذر زمان اشتیاق از بین می‌رود و زندگی روزمره دشمن عشق است، اعتقاد دارند.

 

گروهی از زوج‌ها نیز رفتار اول یعنی برقراری یك ارتباط صمیمی و ادامه رابطه جنسی را انتخاب می‌كنند. شاید فكر كنید كه به هر حال تمامی زوج‌ها ارتباط صمیمی و رابطه جنسی خود را ادامه می‌دهند، اما در واقع این‌طور نیست. برقراری این ارتباط بسیار سخت است و زوجی موفق می‌شود كه رابطه جنسی از حالت مردانه به زنانه تغییرشكل پیدا كند. به عبارت ساده‌تر باید گفت ماه عسل نوعی رابطه جنسی مردانه است؛ پر از اشتیاق، حركت و میل. در نهایت ماه عسل شكل رابطه جنسی زنانه می‌شود.

 

ارتباط صمیمی یك رابطه جنسی زنانه، آرام احساسی، بدون هدفی خاص با نوازش و ارتباط بیشتر را پدید می‌آورد.

 

فاز سوم: زندگی زناشوییمعمولا زمان زیادی می‌خواهد تا زوجین در فاز دوم موفق شده و وارد فاز شوند در صورتی كه مردان بپذیرند كه تسلیم همسر خود شوند و به دنیای ناشناخته و جدید او پا بگذارند فاز سوم آغاز می‌شود. یعنی یك زندگی زناشویی همراه با عشق. در این فاز لحظاتی آرام، احساسی، با نوازش و به دنبال آن لحظاتی پرشور و با هیجان در انتظار همسران است. فراموش نكنیم هیچ رابطه جنسی‌ای بهتر از دیگری نیست. آنچه سبب جذاب شدن یك رابطه جنسی می‌شود، خلاقیت زن و مرد است. فاز سوم از آنجا كه همه زنانه و هم مردانه است، می‌تواند تا ابد ادامه یابد و هرگز تمامی ندارد.

منبع: salamat.ir