سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه برای یک هفته خوب برنامه ریزی کنیم؟



برنامه ریزی,برنامه‌ریزی صحیح,شیوه برنامه‌ریزی

هر فرد در زندگی خود آمال و آرزوهایی دارد که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند. اما باید توجه داشت، اولین گام برای تحقق آرزوها، برنامه‌ریزی صحیح است.

در ادامه مطلب شیوه برنامه‌ریزی در یک هفته را به شما نشان خواهیم داد.
شنبه: نوشتن اهداف کلی
اهداف کلی خود را بنویسید. اهداف خود را در سه زمینه سلامتی، خانواده و امور مالی بگنجانید. می‌توانید با پاسخ‌گویی به سوالات زیر شروع کنید:
امسال می‌خواهید چه مقدار درآمد داشته باشید؟ سال بعد چه مقدار؟ پنچ سال بعد چطور؟
چه شیوه زندگی را برای خود و خانواده‌تان در نظر گرفته‌اید؟
سلامتی کامل را در چه چیزی می‌بینید؟

یکشنبه : تعیین هدف
سریع فکر کنید و پاسخ دهید. در حال حاضر سه هدف مهم زندگی خود را نام ببرید؟ ۳۰ ثانیه زمان برای پاسخ‌گویی به این سوال در نظر بگیرید. پاسخ به این سوال، تصویر واضح‌تری از آنچه شما در زندگی می‌خواهید را نشان می‌دهد.

دوشنبه : ذکر جزئیات
اهداف خود را این‌بار دقیق، واضح و با ذکر جزئیات بنویسید. نکته مهم امروز این است که سعی کنید اهداف خود را مثبت بنویسید. مثلا بجای نوشتن « نمی‌خواهم دیگر جلسات ورزشم را از دست بدهم » بهتر است بنویسید « سه روز در هفته ورزش خواهم کرد »

سه‌شنبه : تعیین ضرب‌العجل
برای اهداف خود زمان تعیین کنید و سعی کنید قبل از تمام شدن مهلتی که به خود داده‌اید، به هدف خود برسید. تعیین کردن ضرب‌العجل از به تعویق افتادن کارها جلوگیری می‌کند.

چهارشنبه : عیب‌یابی
موانعی که در گذشته باعث دور شدن شما از اهدافتان شده است را شناسایی کنید. سپس راهکارهایی را برای غلبه بر تک تک موانع موجود، پیدا کنید. آیا نیاز به فراگیری مهارت‌های بیشتری برای از میان برداشتن موانع دارید؟

پنج‌شنبه : گام به گام
اهداف ریز به ریز شده خود را طبقه‌بندی کنید و هر روز را به یکی از اهداف خود اختصاص دهید. مثلا دستگاه جدید را در باشگاه امتحان کنید و یا شب ده دقیقه زودتر به رختخواب بروید. این اهداف ممکن است بسیار ساده و پیش‌پا افتاده به نظر آیند اما در آینده بسیار مفید خواهند بود.

جمعه : جملات تاکیدی
اهداف روزمره خود را با خود تکرار کنید. سعی کنید جملات مثبت را تکرار کنید. بطور مثال صبح که از خواب برمی‌خیزید، پنج بار جمله من سالم و خوش اندام هستم را با خود تکرار کنید. اینکار به نگه‌داشتن هدف در ذهن شما کمک زیادی می‌کند.
منبع : salemzi.com

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه عموهای فیتیله با برنامه هفته به هفته شبکه1(90)-3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه‌های هفته کارگر اعلام شد



 

 

برنامه‌های هفته کارگر اعلام شد

 

 

معاون وزیر کار با اعلام اینکه از یکشنبه تا روز ۱۱ اردیبهشت ماه سالجاری هفته کارگر خواهد بود از راه اندازی دبیرخانه دائمی شناسایی چهره های کار و تولید و مفاخر کاری و اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به کارگران نمونه خبر داد.

 


به گزارش مهر، مجتبی زارعی عصر دیروز در یک نشست خبری به تشریح برنامه های هفته کارگر پرداخت و گفت: از یکشنبه هفته کارگر آغاز و تا روز ۱۱ اردیبهشت ماه جاری با معرفی ۳۴ تن از برگزیدگان کارگری و گروه های کار نمونه ادامه خواهد یافت.

 


معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کار و امور اجتماعی با بیان اینکه تقویت ۳ جانبه گرایی بین کارگران -کارفرمایان و دولت، از برنامه های اصلی وزارت کار در دوره جدید خواهد بود ، از راه اندازی دبیرخانه دائمی شناسایی چهره های کار و تولید و مفاخر کاری از سال آینده خبر داد و گفت: این دبیرخانه علاوه بر شناسایی کارگران نمونه واحدهای تولیدی ، تلاشگران نمونه در عرصه های مختلف را هم شناسایی خواهد کرد.

 


وی به حضور ۱۶ هزار و ۵۸۱ نفر کارگر و گروه کاری نمونه در مراسم هفته کارگر سالجاری خبر داد و گفت: در ۱۱ اردیبهشت ماه سالجاری ، ۱۱ کارگر و ۵ گروه کاری نمونه که در مجموع ۳۴ نفر خواهند بود از رئیس جمهور لوح تقدیر و جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

 


زارعی با اعلام اینکه تعداد مشارکت کنندگان در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد یافته است، بیان داشت: دبیرخانه دائمی شناسایی چهره ها برای ایجاد برند ملی ونظام مند شدن اقدامات با هماهنگی بنیاد نخبگان، وزارت علوم وسایر دستگاه ها اجرا خواهد شد که وزرت کار آن را ابلاغ کرده است.

 


این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: برای کارگران نمونه سالجاری تسهیلات ویژه های در نظر گرفته شده است به نحوی که اگر کارگر نمونه ای بخواهد به عنوان کارفرما یک واحد تولیدی راه اندازی کند از سوی صندوق مهر امام رضا به وی ۱۰۰ میلیون تومان تهسیلات پرداخت خواهد شد.

 


به گفته زارعی ، عمره مفرده و تحصیل بدون کنکور در دانشگاه جامع علمی کاربردی از دیگر مزایای کارگران نمونه سالجاری خواهد بود.

 


معاون وزیر کار ایجاد مرکز ملی مهارت و ادغام مراکز فنی و حرفه ای را یکی از اقدامات مهم وزارت کار در آینده نزدیک قلمداد کرد و افزود: باید روشی در آموزشها ایجاد کنیم که مدرک گرایی جای خود را به مهارت گرایی بدهد.

 


وی تدوین سند توسعه اشتغال در کشور را اتفاق مهمی براساس ظرفیت برنامه پنجم توسعه دانست وبیان داشت: ارائه پیوست فرهنگی توسط دستگاهها در برنامه پنجم توسعه مورد تاکید قانون قرر گرفته است.

 


زارعی در مورد مراسم هفته کارگر به اولین روز مراسم (امروز یکشنبه) و حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی اشاره کرد و گفت: روز دوم هفته کارگر به روز خلاقیت و روز سوم نیز به تجلیل از پیشگامان فرهنگ کار و بهره وری و روز چهارم نیز به تجدید میثاق با ولایت نامگذاری شده است.

 


معاون وزیر کار روز پنجم هفته کارگر را روز کارگران، ایثارگران و پاسداشت شهدا اعلام و بیان داشت: روز ششم نیز به حضور کارگران در آئین های نماز جمعه و روز آخز نیز به تجلیل از کارگران نمونه خواهد گذشت که در این روز کارخانجات و بنگاهها نیز جشنی را برگزار خواهند کرد.

 


وی مراحل شناسایی و معرفی کارگران و گروههای کار نمونه را ۳ مرحله دانست و گفت: مرحله مقدماتی (در سطح کارگاه)، مرحله نیمه نهایی تا سطح استانی و در نهایت مرحله نهایی نیز کشوری خواهد بود که بعد از آن به معرفی خواهد انجامید.... /  خبرگزارى مهر