سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه از خوراكی‌های آشپزخانه ، پاك‌كننده طبیعی آرایش بسازید


امروزه د ر سراسر جهان استفاده از شیرپاك كن طبیعی و با منشا گیاهی رایج شده‌است. با مطالعه این مطلب با طرزتهیه برخی از ساده ترین شیرپاك كن های طبیعی آشنا می شوید


صبح بخیر:  شیرپاك كن‌ها از جمله پرمصرف‌ترین و پرطرفدارترین مواد بهداشتی- آرایشی محسوب می‌شوند كه اكثر خانم‌ها و خانم‌های جوان از آن‌ها برای پاك‌سازی پوست صورت‌شان از موادآرایشی، انواع كرم‌ها و آلودگی‌هایی كه در طول روز روی پوست‌شان نشسته، استفاده می‌كنند. شاید باورش برای‌تان سخت باشد اگر بدانید می‌توانید انواع مختلف شیرپاك‌كن‌های گیاهی و طبیعی را نه در بزرگ‌ترین لابراتوارهای تخصصی جهان بلكه درهمین آشپزخانه كوچك آپارتمان خود تهیه كرده و از آن استفاده كنید.





   اگر شفافیت پوست برای شما مهم است، بخوانید

اگر دوست دارید پوستی با نشاط و لطیف داشته باشید توصیه می‌كنیم از شیرپاك كن شیر استفاده كنید. این شیرپاك كن موجب پاك‌سازی تمامی منافذ پوست شما شده و با تغذیه و آبرسانی مناسب به لطافت پوست‌تان نیز كمك می‌كند. برای تهیه این شیرپاك‌كن طبیعی احتیاج به شیر كم چرب و 20 مغز بادام دارید. مغز بادام را چرخ كرده و به‌صورت پودر در آورید. سپس آن را با یك لیوان شیر مخلوط كرده و به‌عنوان شیر پاك كن استفاده كنید. این تركیب علاوه‌بر خاصیت پاك‌سازی موجب سفید شدن پوست و شفافیت آن می‌شود.





   با عسل شیرپاك‌كن بسازید

تهیه شیرپاك‌كن از عسل انتخاب بسیار مناسبی است، زیرا این شیرپاك كن علاوه‌بر آن‌كه می‌تواند صورت شما را از آلودگی‌ها و لوازم آرایشی پاك‌سازی كند می‌تواند موجب ترمیم بافت‌های آسیب دیده و سلول‌های پوستی صورت‌تان شود. برای تهیه این شیرپاك كن كافی است 2 قاشق غذاخوری عسل را كه در حرارت معمولی نگهداری شده و رقیق شده را با یك لیوان شیر و یك زرده تخم مرغ خوب مخلوط كنید و پس از یك‌دست‌شدن از آن برای پاك كردن صورت‌تان استفاده كنید. این تركیب را می‌توانید به‌مدت یك هفته درون یخچال نگهداری و استفاده كنید.



   از این شیرپاك‌كن هر روز استفاده كنید

همانطور كه می‌دانید گریپ فروت یكی از پرخاصیت‌ترین میوه‌هایی است كه سرشار از ویتامین c است. برخی از درمانگران پوست استفاده از گریپ‌فروت را برای تهیه شیرپاك‌كن بهترین انتخاب می‌دانند و معتقدند استفاده از آن به‌صورت روزانه موجب جوانی و نشاط روزافزون پوست صورت می‌شود. برای تهیه این شیرپاك كن لازم است 3 قاشق غذاخوری آب گریپ فروت را با 2 قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه و یك لیوان شیر مخلوط كنید و هر شب از آن استفاده كنید. این شیرپاك كن را تنها 24ساعت درون یخچال نگهداری كنید.



  3 شیرپاك‌كن طبیعی با سبزی‌های آشپزخانه

هرگز از خواص معجزه آسای سبزی‌های تازه برای حفظ نشاط و شادابی پوست‌تان غافل نشوید. در طبیعت سبزی‌ها و گیاهان دارویی مختلفی وجود دارد كه می‌توانید از آن‌ها برای تهیه شیرپاك‌كن‌های طبیعی استفاده كنید. طرز تهیه برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌كنیم.


  •  برای تهیه شیرپاك كن هویج بهترین روش آن است كه 2 عدد هویج بزرگ و تازه را با رنده ریز، خوب رنده كنید و آن را با یك لیوان شیر مخلوط كرده و هر شب برای پاك كردن آرایش از آن استفاده كنید. این شیرپاك‌كن را تنها 24 ساعت در یخچال نگهداری كنید.

  •  شیرپاك‌كن كاهو یكی دیگر از مفیدترین شیرپاك‌كن‌های طبیعی در جهان است كه علاوه بر پاك‌سازی به آبرسانی پوست نیز كمك می‌كند. برای تهیه این شیرپاك‌كن 5 برگ كاهوی بزرگ را در 2 لیوان آب خوب بجوشانید و آب باقی مانده را با 2 عدد هویج رنده شده مخلوط كرده و آن را در یخچال نگهداری كنید. این تركیب را تا 6 روز می‌توانید استفاده كنید.

  •   شیرپاك‌كن سیب زمینی نیز یكی از شیرپاك‌كن موثر و مفید برای پاك‌سازی مواد آرایشی از پوست و همین طور از بین بردن لكه‌ها و تیرگی‌های پوست است. برای تهیه آن 2 عدد سیب زمینی آب پز شده را با یك لیوان شیر مخلوط كرده و هر روز از آن استفاده كنید. این تركیب را 24 ساعت در یخچال نگهداری كنید.




ویدیو مرتبط :
پاك كننده های تالگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاک کننده طبیعی آرایش بسازید



پاک کننده طبیعی آرایش,پاک کردن آرایش

 

با چند ماده ساده ، می توانید پاک کننده ای درست کنید که فاقد هر گونه مواد نگهدارنده یا شیمیایی باشد . دستور العمل تهیه پاک کننده طبیعی آرایش در خانه را در این مطلب بخوانید :

 

شما هر نوع آرایشی که داشته باشید ، باید قبل از رفتن به رختخواب در شب , تمام آرایشتان را بشویید. خوابیدن با آرایش , منافذ پوستتان را میبندد و همینطورخوابیدن با ریمل مژه و ابرو باعث میشود مژه تان شکننده شود و ریزش کند . اگر تنبلی کنید و به صورتتان نرسید و یا با آرایش بخوابید پیشانی و صورتتان پراز جوش و آکنه خواهد شد .

 

با وجود دستمال مرطوب هایی که برای پاک کردن آرایش بوجود آمده اند دیگر جای هیچ بهانه و کوتاهی نیست .حتی میتوانید با چند فرمول کوچک به جای استفاده ازاین پاک کننده هایی که در فروشگاه وجود دارد از پاک کننده های خانگی و طبیعی استفاده کنید .

 

_ چطور از روغن زیتون به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنیم ؟

چند قطره روغن زیتون یا روغن بادام

چند قطره از روغن زیتون را برروی یک پد پنبه بریزید و صورت خود را با حرکت دایره ای پاک کنید . هنگام پاک کردن آرایش چشم، چشم خود را 10 ثانیه ببندید با پد پنبه به آرامی آن را پاک کنید . اگر شما پد پنبه در خانه ندارید چند قطره از روغن زیتون را در دستتان بریزید و برروی صورت خود بمالید و با استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی نرم صورت خود را تمیز کنید و روغن اضافی را از صورت خود پاک کنید .

 

_ چطوراز شیر و روغن بادام به عنوان پاک کننده آرایش چهره استفاده کنیم ؟

1 قاشق غذاخوری پر شیر

2 یا 3 قطره روغن بادام شیرین

در یک کاسه کوچک، شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید . یک دستمال یا پارچه را کمی در این مخلوط شیرو روغن بادام نمدارکنید و برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید, برای اینکه مطمئن باشید که تمام شیر از صورتتان پاک شده است با آب صورتتان را بشویید .

 

_ چطور از ماست به عنوان پاک کننده آرایش چهره استفاده کنیم ؟

ماست ساده و بدون طعم

با یک پنبه یادستمال آغشته به ماست صورت خود را پاک کنید و بعد با آب سرد صورتتان را بشویید .

منبع:آی بانو