سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چند راهکار ساده برای رهایی از استرس های صبح


آنچه پیش روی شماست، راهکارهای ساده و عملی برای رهایی یا دستکم به حداقل رساندن استرس های صبحگاهی است.

بانکی: معمولا برای کسانی که شاغل هستند و باید صبح زود از خواب بیدار شده و برای رفتن به محل کار شال و کلاه کنند، استرس امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش بانکی دات آی آر، این استرس اما قابل کنترل و مدیریت است به شرطی که راه و روش آن را بلد باشید.

آنچه پیش روی شماست، راهکارهای ساده و عملی برای رهایی یا دستکم به حداقل رساندن استرس های صبحگاهی است.



1. آلارم های آرامبخش انتخاب کنید

برای زنگ ساعت خود یك آهنگ یا صدای آرام مثل صداهای طبیعت انتخاب كنید كه به جای پریدن ناگهانی از خواب شما را به آرامی بیدار كند. همچنین توصیه می‌شود كه شب زودتر بخوابید تا صبح وقت بیشتری برای آماده شدن داشته باشید و به این ترتیب، كمتر دچار استرس صبحگاهی خواهید شد.

2. در طول روز آب کافی بنوشید

حتما در طول روز آب به اندازه كافی بنوشید و مراقب باشید بدنتان دچار كمبود آب نشود. كم آبی و خشكی بدن از عوامل موثر در تشدید استرس به ویژه در ابتدای روز است.

3. زمان کوتاهی ورزش کنید

یك ورزش صبحگاهی سبك و كوتاه مدت مثلا تا 15 دقیقه تاثیر بسزایی در كاهش استرس اول روز دارد.
 
4. خوردن صبحانه را فراموش نکنید

یكی دیگر از عوامل موثر در كاهش استرس صبحگاهی، خوردن صبحانه سالم و مقوی است. غذاهای خانگی، ماست و میوه تازه از گزینه‌های مناسب برای وعده غذایی صبحانه هستند.

5. 10 دقیقه زودتر از خانه خارج شوید

برای اینکه در طول مسیر استرس دیر رسیدن و تاخیر خوردن را نداشته باشید بین 5 تا 10 دقیقه زودتر از خانه خارج شوید تا سر وقت به محل کار برسید.

6. انعطاف پذیر باشید

نسبت به پیشامدها، وظایف و اتفاقات، انعطاف‌پذیر باشید و خود را با مسائلی كه پیش می‌آیند، هماهنگ كنید. به خاطر مسائل جزئی به خودتان استرس وارد نكنید و اگر كارها آشفته شده هدفتان را كه حفظ آرامش است به خودتان یادآوری كنید.


ویدیو مرتبط :
راهکار رهایی از سوء ظن - دکتر محمد علی انصاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 روش ساده برای تخلیه استرس



 

استرس

 

آیا گاهی حس می‌کنید در استرس غرق شده‌اید؟ در اینجا 10 روش به شما آموزش می‌دهیم تا قبل از آنکه گرفتار استرس شدید شوید بتواند شما را از دام آن برهاند.

 

1. به دیگران تکیه کنید تحقیقات بسیاری روی حیوانات و انسان‌ها انجام شده که نشان می‌دهد برقراری روابط اجتماعی بر کاهش استرس تاثیر می‌گذارد. توصیه ما به شما این است که گروهی دوست پیدا کنید و در مورد مشکلات زندگی با آنها صحبت کرده و نظرات‌شان را جویا شوید. البته در انتخاب دوست باید محتاط باشید. افراد خوش‌خلق، خوش‌ذات و شاد را انتخاب کنید. حتی می توانید فهرستی از وظایفی که در زندگی برعهده دارید، تهیه کنید و مهم‌ترین آنها را انتخاب نمایید. سعی کنید به فرد دیگری هم اطمینان کرده و بخشی از وظایف را برعهده او بگذارید. اگر این فرد چندان قابل اعتماد شما نیست، وظایف را غیرمهم را به او بسپارید.

 

2. عجله نکنید همیشه سعی کنید 15 دقیقه قبل از قرار خود در محل باشید و کارها را پیشاپیش انجام دهید. اگر همیشه به نوعی از خودکار، کاغذ یا پوشه نیاز دارید مقدار قابل توجهی خریداری کنید و در خانه نگه دارید تا مدام هول خرید نباشید. کمی پیش‌بینی می‌تواند در هدر رفت انرژی شما صرفه‌جویی کند.

 

 

3. برنامه‌های روزانه را یادداشت کنید در دفتری در مورد مسایل روزانه کاری، اهداف شخصی و احساسی خود یادداشت بردارید.

 

4.تمام مسایلی که سبب بروز استرس در شما می‌شوند را یادداشت کرده و با نگاهی به آنها سعی کنید رفتارهای شخصی خود را اصلاح کرده و برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی کنید.

 

 

5.همیشه اسناد و مدارک و نامه‌هایتان را در محلی مرتب نگهداری کنید. این محل باید در دسترس باشد تا شما را بی‌جهت کلافه نکند. هر روز 5 دقیقه برای مرتب کردن این محل وقت بگذارید و از مدارکی که دارید فهرستی تهیه کنید. هر چند وقت یک بار هم به فهرست نگاهی بیندازید و آن را طبق روز کنید.

 

6.هر چند وقت یک بار مجلات قدیمی، نامه‌های مالیاتی، قبض و دیگر اسنادی را که به آن نیاز ندارید، دور بریزید. در یک محیط مرتب خیلی راحت می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را بیابید. در ضمن محیط‌های مرتب حس راحتی و لذت به انسان می‌دهند

 

 

7.از مکان‌های پرهیاهو دور شوید اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، در ساعاتی غیر از ساعات شلوغ جابه‌جا شوید. برای مثال، اگر ساعت 30/7 ساعت پرترافیکی است، شما ساعت 7 از خانه خارج شوید. به جای آنکه پنج‌شنبه یا جمعه به خرید بروید، شنبه‌ها خرید کنید. حتی می‌توانید برخی خریدها و کارهای خارج از منزل مانند کارهای بانکی را به فردی قابل اطمینان بسپارید.

 

8.بخندید خندیدن سبب افزایش ترشح اندورفین شده و تسکین‌دهنده درد و افزایش‌دهنده حس شادی است. در ضمن تاثیر مثبتی بر سلامت قلب، ریه، ماهیچه‌ها و سیستم ایمنی بدن دارد.

 

 

9.بیست ثانیه خندیدن به اندازه 3 دقیقه ورزش ایروبیک به بدن شما اکسیژن می‌رساند.

 

10.فیلم کمدی، کارتون یا نمایش ببینید و حتی بی‌جهت بخندید.

منبع:www.salamatiran