سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چند توصیه برای تقویت سیستم دفاعی بدن



 تغذیه سالم, سیستم دفاعی بدن

برای تقویت و دفاع طبیعی لازم است رژیم غذایی کنترل شود، فعالیت بدنی به طور منظم انجام شود در نتیجه یک زندگی سالم موجب سلامت و تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

 

با نزدیک شدن فصل سرما و باز شدن مدارس باید مراقب سلامت خود باشیم تا بتوانیم از کودکان و خانواده خود به خوبی مراقبت و نگهداری کنیم. مطالعات نشان داده‌اند غذای نامناسب، سیگار کشیدن، بی‌خوابی، بی‌تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی، استرس و محیطی ناآرام عواملی هستند که می‌توانند سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار دهند و بدن در مقابل این عوامل ایمنی خود را از دست داده در نتیجه ضعیف شده و سلامت ما به خطر می‌افتد.

 

بازگشت به یک رژیم غذایی متعادل
باید یک رژیم غذایی متعادل داشت؛ در کشورهای  توسعه یافته موادغذایی صنعتی و عادت‌های جدید غذایی و تنقلات باعث کاهش ویتامین‌های C، B9، B6، A و E و مواد معدنی و عناصری مانند کلسیم، مس، آهن، سلنیوم و روی در بدن شده‌اند.

 

فعالیت بدنی حتی در حد متوسط
بسیاری از فعالیت‌های بدنی موجب درمان و حتی تنظیم سیستم بدنی می‌شوند؛ ورزش به سلامت سیستم قلبی عروقی، عضلات، فشارخون، وزن و تقویت دفاع طبیعی بدن کمک می‌کند.

 

کنترل استرس
بدون شک استرس یک اثر مضر بر سلامت انسان دارد؛ محققان با بررسی ارتباط بین استرس و سیستم ایمنی بدن گفته‌اند: استرس‌ گاه به گاه، ثابت، کوتاه مدت و مکرر رابطه زیادی با ایمنی بدن دارد؛ استرس مزمن منجر به آزادی هورمون‌های استرس می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

دیگر عوامل مهم برای سلامت و ایمنی بدن
کیفیت و طول مدت خواب، مصرف سیگار، کنترل وزن و خوردن مواد شیمیایی، واکسیناسیون، آنتی بیوتیک‌ها عوامل موثر در سیستم دفاعی بدن است.

 

برای تقویت و دفاع طبیعی لازم است رژیم غذایی کنترل شود، فعالیت بدنی به طور منظم انجام شود در نتیجه یک زندگی سالم موجب سلامت و تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.
منبع:farsnews.com


ویدیو مرتبط :
فواید نور خورشید در تقویت سیستم ایمنی بدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«سیرخرس» سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند



سیستم دفاعی بدن,تقویت سیستم دفاعی بدن ,سیر خرس

گیاه سیرخرس از قرن ها پیش برای درمان بیماری های متفاوتی به کار برده می شود. متاسفانه تا سال ۱۹۸۸ میلادی این گیاه به فراموشی سپرده شده بود تا این که تحقیقاتی روی آن انجام گرفت.

نتیجه این تحقیقات به قدری جالب بود که حتی محققان را شگفت زده کرد.  بر خلاف سیر معمولی، مصرف این نوع سیر مشکل بوی بد دهان ایجاد نمی کند.

● خواص

مصرف منظم آن همانند سیر معمولی برای بدن مفید است.

در کاهش دادن فشار خون بالا و میزان کلسترول خون موثر است.

از این گیاه به عنوان ضدعفونی کننده منزل هم استفاده می شود.

خاصیت ضدباکتریایی، ضد قارچی و آنتی اکسیدان دارد که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

سیرخرس سیستم دفاعی بدن را تقویت و از روده ها محافظت می کند.

مصرف منظم این گیاه به تنظیم وزن بدن کمک می کند.

سیرخرس، از قلب و رگ ها محافظت می کند، گردش خون را بهبود می بخشد، خون را تصفیه و استخوان ها را نیز تقویت می کند.

از این گیاه برای درمان اسهال، نفخ، سوءهاضمه و قولنج نیز استفاده می شود.

 

منبع:mihansalamat.com