سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نشانه های مصرف شیشه را بشناسید



شیشه,علائم اعتیاد به شیشه,نشانه های اعتیاد به شیشه,نشانه های مصرف شیشه

نشانه های مصرف شیشه را بشناسید
بیشتر مردم خیال می‌كنند نشانه‌های شروع اعتیاد در فرد همیشه باید افت كاركرد باشد؛ در حالی كه خیلی وقت‌ها شروع اعتیاد با تغییراتی است كه به نظر ما مثبت به نظر برسد، یعنی امكان دارد وقتی فردی را بلافاصله پس از مصرف شیشه می‌بینید، او هیجان‌زده و پرانرژی به نظر برسد و حتی ظاهرا هیچ‌گونه افت كاركردی نداشته باشد، اما این تغییرات به مرور زمان، منفی می‌شود و شیشه تاثیر واقعی‌اش را نشان می‌دهد.
به‌طور كلی هر نوع تغییر مشهودی در رفتار و سبك زندگی فرد باید شما را به فكر بیندازد.

برای مثال دانش‌آموزی كه پیشتر همیشه راس ساعت 10 شب به خواب می‌رفته است، حالا یك هفته است كه شب‌ها تا شش صبح بدون هیچ خستگی درس می‌خواند، اما روزها در مدرسه چرت می‌زند یا دختر جوانی كه رژیم غذایی نگرفته، اما بسرعت در حال لاغر شدن است یا كارمندی كه هر ماه بخشی از درآمدش را پس‌انداز می‌كرد، یك ماه است كه نه‌تنها چیزی پس‌انداز نمی‌كند، بلكه از دیگران هم قرض می‌كند تا زندگی را بگذراند.
با این حال چند نشانه بارز برای اعتیاد به شیشه وجود دارد كه از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره كرد:
* نامنظم شدن ساعات خواب و بیداری
* تغییر رفتار ناگهانی و بی‌علت
* گشاد شدن شدید مردمك‌های چشم
* خونریزی یا خشكی یا پوسته پوسته شدن لب‌ها و بینی
* بدبو شدن دهان
* به وجود آمدن زخم‌هایی در دست‌ها و صورت
* پوسیدگی و ریختن سریع دندان‌ها
* كاهش شدید وزن و بی‌اشتهایی مرضی
* ظهور مشكلات مزمن بینی یا سینوس‌ها
* افت تحصیلی یا پیشرفت تحصیلی غیرمنتظره
* تغییر ناگهانی جمع دوستان از افراد معمولی به معتادان مواد مخدر یا توزیع‌كنندگان آن.

منبع:konjkav.com

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آخر عاقبت مصرف مواد مخدر از زبان زن مصرف کننده شیشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشانه‌های کم خونی را بشناسید



 

 

نشانه‌های کم خونی را بشناسید


بسیاری از افراد به کم خونی مبتلا هستند بدون اینکه از این مورد آگاهی داشته باشند،آیا با نشانه های کم خونی آشنا هستید؟

خستگی
‌های زودرس همراه با ضعف، ناتوانی جسمی و فکری، تعریق زیاد و التهاب زبان، پرخاشگری، قاشقی شدن ناخن‌ها، نازک و شکننده شدن ناخن و کم آوردن نفس در سربالایی‌ها از نشانه‌های کم‌خونی است.
خستگی‌های زودرس همراه با ضعف، ناتوانی جسمی و فکری، بی‌تفاوتی، سرگیجه، سردرد، بی‌اشتهایی، بی‌میلی به غذا، تعریق زیاد و التهاب زبان از اثرات کم‌خونی در افراد است.

ریزش مو، بی‌حسی و سبکی سر، افزایش ضربان قلب، ورم قوزک پا، عدم تحمل دیگران، پرخاشگری، قاشقی شدن ناخن‌ها، نازک و شکننده شدن ناخن، کم آوردن نفس در سربالایی‌ها، ابتلای مکرر به سرماخوردگی‌ها و عدم مقاومت در مقابل بیماری‌‌های عفونی نیز از نشانه‌ها و علائم کم‌خونی یا آنمی است.

 

نشانه‌های کم خونی را بشناسید

 

آنمی ناشی از کاهش تولید گلبول قرمز معمولاً به تدریج ظاهر و تبدیل به آنمی مزمن می‌شود. علل آن را می‌توان نارسایی مغز استخوان به علل مختلف، اختلال در تولید اریتروپویتین در نارسایی کلیه یا بیماری‌های عفونی و التهابی مزمن کم کاری تیروئید یا سوء تغذیه پروتئینی شدید اشاره کرد.


اختلال در بلوغ گلبول‌های قرمز خون تحت تأثیر فقر 3 ماده مغذی آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 در بدن است.

کم‌خونی در بزرگسالان به علت عدم توانایی حمل اکسیژن مورد نیاز بافت‌ها است که ارگان‌های بدن انرژی در سلول‌های عضلانی آنها مختل می‌شود و ظرفیت کاری و توان فکری آنها کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.