سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نشانه های افسردگی پـس از زایمـــان چیست؟



افسردگی پـس از زایمـــان,افسردگی بارداری,افسردگی زایمان

درصد چشمگیری از مادران پس از زایمان به افسردگی دچار می‌شوند. این افسردگی معمولا خفیف است و پس از مدتی از بین می‌رود ولی اگر برخورد آگاهانه‌ای وجود نداشته باشد می‌تواند جدی‌تر و طولانی‌تر شود. به خصوص خانم‌هایی که در طول زندگی‌شان سابقه افسردگی یا دیگر اختلالات روحی و روانی داشته‌اند باید بیشتر از دیگران مراقب باشند.

تحقیقات تازه نشان داده حساسیت به تغییرات هورمونی پس از زایمان، تغییر وضعیت زندگی و قرار گرفتن در نقش مادری، سوء تغذیه و کمبود خواب و دیگر مشکلاتی که ممکن است در زندگی یک مادر وجود داشته باشد از عوامل دچار شدن به افسردگی پس از زایمان است. این نوع افسردگی تفاوت اساسی با افسردگی‌های دیگر ندارد ولی چون در زمان حساسی اتفاق می‌افتد باید توجه زیادی به آن کرد. محققان می‌گویند بی‌خوابی، کم اشتهایی، اندوه، ناامیدی، اضطراب، خشم زیاد و بی‌علت و بی‌احساس بودن نسبت به فرزند تازه به دنیا آمده می‌تواند نشانه‌هایی از بروز این نوع افسردگی باشد البته سردرد و درد در قسمت‌های دیگری از بدن هم می‌تواند نشانه‌های این نوع افسردگی باشد. اگر حتی فقط چند مورد از این نشانه‌ها را داشتید و مطمئن نبودید به افسردگی دچار شده‌اید باز هم حتما به پزشک مراجعه کنید. چون ممکن است این افسردگی پیشرفت کند و در آن صورت نیاز به مصرف دارو پیدا کنید که می‌تواند شیردهی شما را هم مختل کند.

 

منبع:ninisite.com


ویدیو مرتبط :
6 نشانه شایع افسردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخی نشانه های افسردگی در کودکان



 

افسردگی در کودکان

 

نکات کوتاه ، اما کاربردی کودکان

 

 

کودکان به هیچ وجه در برابر عواطف شدید و حوادث تتش‌زا که ممکن است به افسردگی منجر شوند، مصون نیستند. برخی ار نشانه‌های بروز افسردگی در کودکان اینها هستند:

 

از دست دادن اشتها، یا کاهش وزن.

 

از دست دادن میل به بازی کردن.

 

از دست دادن اعتماد به نفس یا عزت نفس.

 

بی‌علاقگی کلی به خود، اعضای خانواده یا فعالیت‌هایی که زمانی مورد علاقه کودک بودند.

 

عدم تمایل به رفتن به مدرسه.

 

تغییرات قابل‌توجه در عادات خواب و خوراک. بروز مکرر یا طولانی مدت علائم جسمی مانند دل‌درد یا سردرد.

 

حملات مکرر خشم یا پرخاشگری.