سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

می خواهید شکم صافی داشته باشید؟


همه خانم ها دوست دارند شکم صافی داشته باشند تا حس کنند که ظاهر متناسبی دارند، ولی بسیاری از آنها نمی دانند چطور می توانند شکم صافی داشته باشند.

 
 
 

صبح بخیر: همه خانم ها دوست دارند شکم صافی داشته باشند تا حس کنند که ظاهر متناسبی دارند، ولی بسیاری از آنها نمی دانند چطور می توانند شکم صافی داشته باشند. تبلیغات و آگهی های بازرگانی روش های مختلف کاهش وزن باعث می شوند که هر فردی، چه خانم چه آقا، آرزو داشته باشد که شکم صاف یا شش تکه داشته باشد. باید بگوییم که همه می توانند شکمی صاف با عضلات ورزیده داشته باشند و این ربطی به ژن ندارد. ولی باید موارد زیر را به یاد داشته باشند. 

اگر می خواهید شکم صافی داشته باشید این موارد را فراموش نکنید

1. ژن خوب

اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که شکم صاف فقط برای افرادی که بطور ارثی و ژنتیکی لاغر هستند نیست. خانم های زیادی هستند که ژن خوب ندارند ولی توانسته اند به ظاهری که آرزو دارند دست یابند. رژیم غذایی سالم، ورزش، اراده و صبر چیزهایی هستند که باید در این راه داشته باشید.

2. ستاره ها

لازم نیست یک ستاره باشید تا به آن عضلات شش تکه ای که آرزویش را دارید برسید. عضلات ورزیده را هر کسی که اراده کند و رژیم غذایی سالمی را دنبال کند و برای ورزش وقت بگذارد می تواند بدست آورد. فقط در صورت شکم صاف و ورزیده خواهید داشت که وقت و انرژی بگذارید و تلاش کنید تا به این هدف برسید. 

3. شکم صاف پس از زایمان

بیشتر خانم هایی که در سن بارداری هستند می ترسند که بدن و شکم آنها پس از زایمان نابود شود. ولی این درست نیست. بدن شما در دوران بارداری تغییر می کند، ولی باید سعی کنید این تغییرات را بپذیرید. اگر غذاهای سالم بخورید و بطور منظم ورزش کنید، خیلی زود به وزن قبلی خود برمی گردید. 

4. هفتاد درصد عضلات ورزیده شکم در آشپزخانه درست می شوند نه در باشگاه.

با آنکه ورزش ها و تمرینات کاردیو و شکمی به ساختن عضلات شکمی عالی کمک می کنند، ولی رژیم غذایی سالم مهمتر است. آیا می دانستید که 70 درصد عضلات ورزیده در آشپزخانه ساخته می شوند نه در باشگاه؟ دلیلش این است که رژیم غذایی سالم مثل جادو عمل می کند و باعث می شود که بدنتان عالی به نظر برسد. تغذیه سالم یکی از مؤثرترین روش های داشتن شکمی صاف است. 

5. نوشابه

نوشابه دوست دارید؟ اگر اینطور است، دیگر نباید نوشابه بنوشید یا حداقل مقدار آن را کاهش دهید. نوشابه و نوشیدنی های کربن دار دیگر موجب نفخ زیاد می شوند و شکم تان را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهند. بجای نوشابه آب با لیمو یا برش های لیمو بنوشید تا نفخ شکم تان کمتر شود. آب سیراب کننده و طراوت بخش است و مُدر (ماده ادرارآور) طبیعی برای بدن است.

6. قندهای تصفیه شده

برای آنکه شکم صافی داشته باشید باید به مصرف غلات، میوه ها و سبزیجات فکر کنید. دوچرخه سواری کنید، پیاده روی کنید، بدوید یا ورزش های شکمی انجام دهید. سعی کنید مقدار قندهای تصفیه شده را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. مسئله این است که قندهای تصفیه شده موجب نفخ می شوند و اگر مقدار مصرف آنها را کاهش دهید، سموم بدن را حذف می کنید و عضلات شکم تان بهتر می شوند.

7. کربوهیدرات ها

رایج ترین افسانه در میان افرادی که تلاش می کنند شکم صافی داشته باشند این است که کربوهیدرات مصرف نکنند. ولی باید یادتان باشد که کربوهیدرات ها بخش اساسی رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند و برای کارکرد سلول ها و مغز حیاتی هستند. ولی سعی کنید 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب دیگر کربوهیدرات مصرف نکنید تا نفخ نداشته باشید. 

اگر می خواهید شکم صافی داشته باشید، رویاپردازی را کنار بگذارید و تلاش کنید تا این رویا تحقق یابد. 


ویدیو مرتبط :
آیا می خواهید خوشحال باشید؟ سپاسگذار باشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا می خواهید بچه ای باهوش داشته باشید؟



 

برای خواندن مطالب قبلی کلیک کنید:

 

کودکان باهوش

 

 

همه والدین آرزو دارند که فرزندانی سالم و باهوش داشته باشند اما در این مقاله 10 روش که می تواند در افزایش هوش و ذکاوت شما کمک کننده باشد را متذکر می شویم.

 


تغذیه با شیر مادر


مزایای شیر مادر بارها و بارها گفته شده از جمله پیشگیری از ایجاد عفونتها، افزایش قدرت سیتم ایمنی، و همچنین فراهم نمودن المانهای مهم تغذیه ای و...اما آنچه که بسیار حائز اهمی است تحقیقاتی است که توسط دانشمندان دانمارکی انجام پذیرفته است،دانشمندان اعلام نمودند که کودکانی که به مدت حداقل 9 ماه از شیرمادر تغذیه نموده اند به طور واضحی باهوش تر از کودکانی هستند که به مدت یک ماه و یا کمتر از شیر مادر تغذیه شده اند.



بازی های فکری


بازی هایی مانند شطرنج و جدول، معما، ساخت و سازها، و ... سبب تمرین بیشتر مغز شده و در شکل دهی بهتر افکار بچه ها بسیار مهم و موثر هستند.



نواختن موسیقی


براساس آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه تورنتو کانادا، مشخص گردید که کودکانی که در یادگیری نواختن نوعی ساز، درگیر بوده اند از iq بیشتری نسبت به همسالان خود برخوردار شده اند.



ورزش و بازی


انجام ورزش و یا حتی بازی های بچه گانه که سبب شرکت آنها در فضای باز و یک کار گروهی می گردد در افزایش هوشمندی آنها بسیار موثر است در تحقیقاتی که توسط اپن ها غیر انجام شده است، مشخص گردید زنانی که مدیرعامل شرکتهای مهمی بودند 81% در ایام کودکی در بازیهای تیمی شرکت فعالانه داشته اند.

 


بازیهای ویدئویی


شاید تعجب کنید اما دیده شده کودکانی که از این بازیها استفاده کرده اند قدرت خلاقیت و تفکر و برنامه ریزی بهتر و مناسب تری داشته اند. اخیراً در انگلستان بعضی از معلم ها از این بازیها در کلاس درس برای آموزش بهتر دروس استفاده می نمایند.

 

 

بازیهای کامپیوتری

 

 

مصرف کمتر غذاهای کم ارزش


مصرف میان وعده ای که از ارزش غذایی کم اما حجم بسیار برخوردارند سبب می گردد تا با پر کردن معده بچه ها مانع از مصرف غذاهای با ارزش و لازم و ضروری گردد لذا سعی کنید میوه و آجیل و... را بیشتر در برنامه غذایی آنها بگنجانید.

 


کنجکاویهای طبیعی


سعی کنید فرزندان خود را با محیط اطراف بیشتر آشنا کنید و با بردن آنها به فضاهای طبیعی(کوه، صحرا، باغ وحش، آکواریوم و...)ایجاد انگیزش در زهن کنجکاو آنها نموده و به سوالات بی شمار آنها پاسخ مناسب بدهید.این امر در افزایش هوشمندی کودکتان بسیار موثر است.

 


مطالعه


یکی از ارزانترین و قابل دسترس ترین امکاناتی که می توان از آن برای افزایش هوش فرزندتان استفاده نمایید استفاده از کتاب و کتابخوانی است.سعی کنید از همان سنین پایین برای آنها کتاب های عکس دار بخوانید.مطالعه روشی است که قدرت شناخت کودک را بسیار تقویت نموده و در هر سنی به آنها کمک می نماید.

 


تقویت روابط اجتماعی


فرزند خود را تشویق کنید تا در جمع قادر به سخن گفتن و یا شعر خواندن گردد،همچنین در سنین بالاتر در شرکت دادن آنها در فعالیتهای اجتماعی،تیمی،و بازیهای گروهی سبب افزایش اعتماد به نفس و نیز هوشمندی آنها گردد.

 


خوردن صبحانه


تحقیقات همواره نشان داده است که خوردن صبحانه سبب بهبود حافظه،تمرکز و یادگیری می گردد. لذا کودکانی که از خوردن صبحانه امتناع می کنند خیلی زودتر خسته شده و از یادگیری نیز سرباز می زنند و این در دراز مدت می تواند در هوشیاری آنها تاثیر گذار باشد.