سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مرد باید غیرت داشته باشد



 

یك مرد خوب,ویژگی های مردان

 

روانشناسی زناشویی - از قدیم الایام همه بر این باور بودند كه یك مرد خوب باید نسبت به زن و فرزندانش غیرتمند باشد. به همین دلیل غیرت یكی از مهمترین ویژگی های مردان برای ازدواج محسوب می شد. امروزه نیز بسیاری از دختران و خانواده هایشان معتقدند كه زندگی با مرد بی غیرت و لاابالی نه تنها سخت بلكه غیرممكن است.

بله غیرتمند بودن یكی از ویژگی های مردان برای ازدواج محسوب می شود اما غیرتی كه در حد تعادل باشد و از آن خارج نگردد. به همان میزان كه زندگی با مرد بی غیرت سخت و گاه غیر ممكن است زندگی با مردی كه به بهانه غیرت در همه چیز افراط كرده و همسر و فرزندانش را تحت شدیدترین فشارها قرار می دهد نیز غیر ممكن است. به همین دلایل است كه توجه به وجود این ویژگی در حد تعادل در فرد مقابل قبل از ازدواج و در جریان مراسم خواستگاری لازم و ضروری می باشد.

در واقع در دین مبین اسلام تأکید بر غیرت در دایره محرمات و واجبات است و نه بیشتر. غیرتِ مرد در جایی که خدای متعال غیرت به خرج نداده است نه تنها حُسنی ندارد بلکه عین زشتی و بی ادبی است. مگر می‌شود انسان از خدای خود غیرت‌مندتر باشد؟! اگر واقعاً این رفتار مشکلی داشت یقیناً خدای غیور آن را حرام می ‌نمودند.

راههای شناخت غیرت بی جا در مردان

- توجه به نحوه سوالات و پاسخ های فرد مقابل: گاه فرد مقابل غیرت بی جای خود را در قالب سوالاتی كه می پرسد یا پاسخ هایی كه برای پرسش های شما دارد، نشان می دهد. مثلاً می پرسد: نحوه برخورد شما با محارم از جمله پدر یا برادرتان به چه گونه است؟،‌ من معتقد به حجاب كامل حتی در مقابل با محارم هستم؟ و ...‌

- توجه به رفتارها در دوران نامزدی‌(قبل از عقد): در این دوران نیز بسیاری از رفتارها و برخوردهای فرد مقابل نشان دهنده میزان غیرت وی می باشد. مثلاً زمانی كه با هم بیرون می روند مدام با نگاه های معنی دار و یا چشم غُره به خانم می فهماند که فلان كارت اشتباه است حواست را جمع كن. در حالیكه بلواقع كار اشتباهی از وی سر نزده است. یا مثلاً بر روی ارتباط خانم با محارمش حساس است. چرا با پدرت یا دایی یا عمویت روبوسی کردی؟ و ...

غیرتِ مرد در جایی که خدای متعال غیرت به خرج نداده است نه تنها حُسنی ندارد بلکه عین زشتی و بی ادبی است. مگر می‌شود انسان از خدای خود غیرت‌مندتر باشد؟!

- استفاده از تحقیقات محلی: پرس و جو از دوستان و آشنایان و همسایگان فرد مقابل و كسب اطلاعات از آنها روش مناسب دیگری برای شناخت ویژگی های فرد می باشد.

- مشورت با بزرگان یا متخصصین: اگر پس از گذراندن مراحل بالا به برخی از رفتارهای فرد مقابل شك كردید حتماً در این رابطه با یكی از بزرگان یا فرد متخصصی چون مشاوران ازدواج صحبت و مشورت نمایید. حتی در صورت لزوم با فرد مقابل به مشاور مراجعه نمایید. گاه متخصصین از برخی از رفتارهای خاص و ریز افراد متوجه برخی از امور می شوند كه دیگران قادر به درك آنها نیستند. به همین دلیل مشاوره با آنها در زمینه ازدواج به نوعی تضمین كننده موفقیت در زندگی آینده می باشد.

منبع:تبیان


ویدیو مرتبط :
مرد بی غیرت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای غیرت مرد ایرانی درباره سفر زن مجرد


سخنگوی کمیسیون امنیت تاکید دارد که غیرت مرد ایرانی اجازه نمی‌دهد که در موضوع سفر زنان ایرانی سوءاستفاده‌ای صورت گیرد و دختران جوان بدون اذن پدر از کشور خارج شوند، هر چند زنان در خطر سوءاستفاده و قاچاق یک‌درصد و کمتر از یک‌درصد از زنان ایرانی باشند.

روزنامه شرق: اگرچه «مهدی دواتگری» از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نگاهی منتقدانه به رویکرد کمیسیون در تصویب لایحه گذرنامه دارد اما سخنگوی کمیسیون امنیت تاکید دارد که غیرت مرد ایرانی اجازه نمی‌دهد که در موضوع سفر زنان ایرانی سوءاستفاده‌ای صورت گیرد و دختران جوان بدون اذن پدر از کشور خارج شوند، هر چند زنان در خطر سوءاستفاده و قاچاق یک‌درصد و کمتر از یک‌درصد از زنان ایرانی باشند.

او برخلاف دواتگری که گفته موضوع تعیین قید و شرط‌هایی برای صدور گذرنامه یا خروج دختران در لایحه نیامده و کمیسیون آن را اضافه کرده، نگاهی خوش‌بینانه به اقدام اخیر مجلس داشته و آن را در راستای وظیفه قانونی نمایندگان تعریف می‌کند.

گفت‌وگو با سید حسین نقوی در شرایطی صورت می‏گیرد که انتشار خبر تصویب لایحه گذرنامه در کمیسیون امنیت از همان غروب روز یکشنبه با انتقاداتی از سوی فعالان حقوق زنان و به‌ویژه وکلای دادگستری همراه شده است.

لایحه‌ای که در آن ممنوعیت خروج خانم‌های مجرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخشی از لایحه جامع گذرنامه است که از سوی هیات دولت برای به اجرا درآمدن به مجلس ارایه شده است.


تفسیر دولت در ارایه این لایحه و به‌ویژه تاکید برای منع خروج زنان از کشور چه بوده؟ آقای دواتگری گفته بودند که تعیین قید و شرط‌هایی برای صدور گذرنامه یا خروج دختران در لایحه نیامده و کمیسیون آن را اضافه کرده، آیا این مساله صحت دارد؟


هیات دولت براساس تجربه‌های خود و به دلیل اینکه فضای فرهنگی بانوان ایرانی در خارج از کشور حفظ شود، این موضوع را در لایحه جامع گذرنامه گنجانده شده، ولی معلوم نیست که آیا شورای نگهبان با تصویب این لایحه و بند موافق باشد یا خیر. به هر شکل وظیفه مجلس قانونگذاری است. این امر به خاطر صیانت از شهروندان ایرانی صورت گرفته و همان‌طور که در حال حاضر خانم‌های زیر ۱۸سال و خانم‌های متاهل تنها با اذن شوهر و ولی خود می‌توانند گذرنامه خروج از کشور را بگیرند، با تصویب این لایحه نیز خانم‌های مجرد بالای 18سال هم از این پس با کسب اجازه از ولی یا قیم حق خروج از کشور را دارند.

اگر هدف حفظ صیانت از شهروندان ایرانی است، چرا تنها سخن از زنان و دختران به میان می‏آید؟

دلیلش این است که غیرت ما اجازه نمی‌دهد که زنان ما در برخی از کشورها به امور فساد کشیده شوند. تجربه سختی است که بخواهی وارد هتلی در استانبول شوی و متوجه شوی که دختران ایرانی در آنجا به چه اموری مشغول‌اند.

فکر می‌کنید با ممنوعیت خروج دختران، جلوی قاچاق انسان در این ابعاد، گرفته خواهد شد.


به هر شکل شاید در این بخش حق با شما باشد و حتی گاهی امکان دارد که این قاچاق از طریق لنج و بدون اخذ گذرنامه و مجوز ولی صورت بگیرد اما ما قانونگذاریم و نمی‌توانیم در امر قانونگذاری بی‌غیرت باشیم.

غیرت شما درست، اما نکته این است که تکلیف‌میلیون‏ها زنی که از فردای تصویب این طرح با محدودیتی دیگر در خروج از کشور مواجه می‌شوند، چیست؟


شما می‌گویید محدودیت، من این‌طور فکر نمی‌کنم. ولی از همان ابتدا اجازه می‌دهد و بعد هم خیال ما از بابت سفر و خروج دختران جوان راحت است و حاشیه‌های امنیتی نیز برای آبروی کشور به دنبال ندارد.

آیا کمیسیون امنیت به طور مستقل روی قاچاق انسان و قاچاق زنان کار کرده، آیا آماری مربوط به قاچاق زنان از ایران در اختیار است، این زنانی که شما می‌گویید چه‌درصدی از جامعه زنان ایران را تشکیل می‌دهند؟

کمیسیون کار مستقلی انجام داده اما آمار در اختیار نیروی انتظامی هست و آمار هشدار‌دهنده است. حتی اگر این آمار کمتر از یک‌درصد زنان ایرانی را هم شامل شود باز وظیفه ماست که برای آن قانونگذاری کنیم.

و آن وقت فکر نمی‌کنید این مساله از فردای تصویب و قانونی شدن بار اضافی برای دستگاه‌ها به وجود آورد یا هزینه‌هایی را به خانواده‌ها اضافه کند. می‌دانید که هر روز چه تعداد دختر ایرانی برای ادامه تحصیل یا شرکت در سمینارها به خارج از کشور می‌روند؟


خیلی کار پیچیده‌ای نیست. خدمات نیروی انتظامی هم که شکر خدا آنلاین شده و ولی دختر می‌تواند از طریق دفاتر پلیس+10 مجوز خروج دختر را مکتوب کند. آماری از خروج دختران در دست نیست اما به هر شکل خانواده آنها با خروجشان موافق‌اند، حالا چه ایرادی دارد که بخواهند آن را کتبی به دفاتر نیروی انتظامی اعلام کنند.

فکر می‌کنید این طرح در مجلس تصویب شود؟


امیدواریم که اراده عمومی بر تصویب آن باشد