سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

لزوم آموزش جنسی در دوران نامزدی



 

 

لزوم آموزش جنسی در دوران نامزدی

 

آیا دخترها و پسرهایی كه قبل از ازدواج (در دوران عقد) فعالیت جنسی داشته‌اند پس از ازدواج روابط زناشویی بهتری دارند؟...

 

اغلب دخترها و پسرهایی كه در كشور ما با هم ازدواج می‌كنند (برخلاف كشورهای غربی) تا پیش از عقد هیچ‌گونه فعالیت جنسی نداشته‌اند و نخستین روابط زناشویی آنها پس از عقد شكل می‌گیرد. به همین دلیل ، باورهای نادرست در این زمینه و ناآشنایی با تفاوت‌های جنسی زن و مرد در بسیاری از اوقات به عدم رضایت‌ در روابط زناشویی می‌انجامد و زوجین تصور می‌كنند كه همه این ناكامی‌ها ناشی از بی‌تجربگی آنها در فعالیت‌‌های جنسی است.

 

واقعیت این است كه میل جنسی و پاسخ به آن مانند سایر امیال بشری همچون میل به خوردن و خوابیدن و آشامیدن غریزی است؛ با این تفاوت كه میل جنسی با آغاز بلوغ بیدار می‌شود و هدایت درست آن نیازمند تربیت و آموزش است. تجارب قبلی جنسی برای فردی كه اكنون زوج یا زوجه‌ای را به همسری برگزیده و پیش از این هیچ‌گونه فعالیت جنسی نداشته، نه تنها تضمین‌كننده رابطه زناشویی رضایت‌بخش نیست؛ بلكه گاه به علت مقایسه‌های دایم به افزایش تنش‌های زناشویی منجر می‌شود. همچنین اگر فرد در تجارب پیشین با ناكامی‌ها یا انگ‌های مختلفی برخورد كرده باشد، هنگام ازدواج از اعتماد به نفس لازم برخوردار نخواهد بود و این مسأله بر روابط زناشویی وی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

پایبندی و وفاداری متعهدانه، مسوولانه و عاشقانه به همسر از اصول مهم بقای زندگی مشترك است؛ در حالی كه این پایبندی و وفاداری در فردی كه پیش از این و خارج از قراردادهای قانونی و رسمی همسرگزینی، فعالیت داشته؛ ممكن است كم‌رنگ یا بی‌رنگ باشد. این مساله می‌تواند به فروپاشی زندگی مشترك بینجامد. همسران جوان برای داشتن روابط زناشویی سالم و لذت‌بخش فقط به آگاهی کامل از مسایل جنسی نیاز دارند و دوران عقد بهترین فرصت برای کسب این نوع آموزش‌ها است.

منبع:salamat.ir


ویدیو مرتبط :
حکم رابطه جنسی در دوران نامزدی (قبل از عقد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه چیز درباره «رابطه جنسی در دوران نامزدی»


رابطه جنسی در دوران نامزدی شاید یکی از مسائل مهم برای زوج های جوان باشد. رابطه جنسی در دوران نامزدی های با عقد شاید از نظر شرع اشکالی نداشته باشد ولی از نظر عرف زیاد مناسب و مورد پسند نیست.

وب سایت نی نی بان: رابطه جنسی در دوران نامزدی شاید یکی از مسائل مهم برای زوج های جوان باشد. رابطه جنسی در دوران نامزدی های با عقد شاید از نظر شرع اشکالی نداشته باشد ولی از نظر عرف زیاد مناسب و مورد پسند نیست.

همه چیز درباره «رابطه جنسی در دوران نامزدی»

همه جیز درباره «رابطه جنسی در دوران نامزدی»

در بین اکثر ایرانیان منظور از دوران نامزدی همین است. یعنی زمانی که صیغه عقد دائم بین دختر و پسر جاری شده است و آنها شرعا و قانونا زن و شوهر شده اند اما بنا به هر دلیلی هنوز زندگی مشترک خود را زیر یک سقف آغاز نکرده اند. در فرهنگ ایرانی در این دوران زوج جوان در یک وضعیت خاکستری و بلاتکلیفی جنسی به سر می برند. منظورم این است که از نظر شرع و قانون زن و شوهر هستند اما از نظر عرف جامعه هنوز کاملا زن و شوهر نیستند. یعنی خانواده ها آزادی هایی که یک زن و شوهر در روابط جنسی خود دارند را برای آنها جایز نمی دانند. سوال بیشتر زوج های جوان این است که در این دوران، کیفیت و حد و حدود روابط زناشویی آنها چگونه باید باشد؟

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



مشخصات رابطه جنسی بد!

همه جیز درباره «رابطه جنسی در دوران نامزدی»

رابطه جنسی بسیار حساس است و ایده بد بودن در رابطه جنسی می‌تواند برای فرد بسیار سنگین و توهین‌آمیز باشد. اگر شما نشانه‌های داشتن رابطه جنسی بد را می‌بینید چرا سعی نمی‌کنید آن را بهتر کنید. رابطه جنسی خوب برای شما و همسرتان به معنای لذت، صمیمیت و سلامت بیشتر است. بله درست است! رابطه جنسی منافع سلامت زیادی دارد. برای یافتن نشانه‌های رابطه جنسی بد برخی از آنها را مرور میکنیم.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



میل جنسی همسرم کم است یا من مشکل دارم؟

همه جیز درباره «رابطه جنسی در دوران نامزدی»

خانمی ۲۳ ساله هستم. ۴ ماه است ازدواج کرده‌ام. اغلب بعد از هر رابطه زناشویی ارضا نمی‌شوم و بلافاصله میل به رابطه دوباره دارم ولی همسرم نه. در کل میل جنسی من بیشتر از همسرم است. آیا با توجه به اینکه اوایل ازدواجمان است، میل همسرم کم است یا مشکل از من است؟

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



5 راه افزایش قدرت باروری مردان


همه جیز درباره «رابطه جنسی در دوران نامزدی»

آیا می‌دانستید سیگار دلیل اصلی مشکلات نعوظی در مردان است؟ سیگار نیز مانند کلسترول، فشارخون بالا و سایر عوامل دیگر می‌تواند باعث گرفتگی عروق و مشکلات نعوظی شود. در سال ۲۰۰۰، نتایج تحقیق پژوهشگران دانشگاه سنگاپور نشان ‌داد سیگار به شدت در ناباروری مردان نقش دارد. در سال ۲۰۰۱ نیز محققان چینی پس از مطالعه روی ۳۰۰ بیمار یک کلینیک مشکلات باروری، متوجه شدند سیگار می‌تواند بر میزان کیفیت، تحرک، غلظت و طول عمر اسپرماتوزویید اثر بگذارد و باعث بروز مشکلات ناباروری در مردان شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



زنانی که بیشتر در معرض سقط هستند

همه جیز درباره «رابطه جنسی در دوران نامزدی»

NMOSD یک اختلال التهابی شدید و عودکننده با واسطه آنتی‌بادی در سیستم عصبی مرکزی است، اساسا بوسیله نوریت اوپتیک و میلیت ترنسورس گسترده طولی مشخص می‌شود. نتایج یک مطالعه جدید که بوسیله دانشمندان دانشگاه آکسفورد انجام شده، حاکی از آن است که زنان مبتلا به اختلالات طیف نورومیلیت اوپتیک یا NMOSD، در معرض خطر بیشتر سقط و پره‌اکلامپسی در دوران بارداری قرار دارند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...