سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قوانینی برای داشتن دوستی هایی عمیق تر



داشتن دوستی هایی عمیق تر

 

همیشه وقت‌شناس باشید، مهم است كه به وقت دیگران احترام بگذارید. علاوه بر آن یك فرد متشخص می‌داند چه زمانی باید مهمانی را ترك كند.

 

با رعایت این نكات ساده،‌ دوستان بیشتری خواهید داشت و فردی خوش ‌محضر محسوب خواهید شد:

 

1 - همیشه مودب باشید، همواره با همه مودب و با نزاكت باشید.

 

2 - هیچ‌گاه دشنام ندهید.

 

3 - با صدای بلند صحبت نكنید، بلند صحبت كردن بیانگر آن است كه شما قادر به بحث منطقی با دیگران نیستید. همچنین بلند صحبت كردن، سبب جلب توجه اطرافیان می‌شود، البته توجه منفی.

 

4 - كنترل خود را از دست ندهید، زمانی كه شما كنترل اعصاب خود را از دست می‌دهید و از كوره در می‌روید، به همه نشان می‌دهید كه قادر به كنترل احساسات و هیجانات خود نیستید.

 

5 - به دیگران خیره نشوید. زل زدن به دیگران و چشم‌چرانی نوعی تعرض به آنها محسوب می‌شود.

 

6 - صحبت كسی را قطع نكنید. پیش از آن كه اظهار عقیده‌ای كنید، اجازه دهید صحبت دیگران به پایان برسد. میان صحبت كسی پریدن نشانه بی‌نزاكتی و نداشتن مهارت‌های اجتماعی فرد است.

 

7 - همیشه وقت‌شناس باشید، مهم است كه به وقت دیگران احترام بگذارید. علاوه بر آن یك فرد متشخص می‌داند چه زمانی باید مهمانی را ترك كند.

 

8 - اسرار زندگی خصوصی خود را فاش نسازید، جزئیات زندگی شما باید محرمانه‌ بماند.

 

9 - حرمت بزرگ‌ترها را نگه دارید و همان‌طور كه دوست دارید مورد احترام دیگران باشید، خودتان نیز باید به دیگران احترام بگذارید.

 

10 - به اشتباهات دیگران نخندید؛ این یكی از بدترین كارهایی است كه یك فرد ممكن است انجام دهد.

 

11 - فخرفروشی نكنید و از لاف‌زدن بپرهیزید.

منبع :salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
‫قوانینی که زندگیتان را متحول می کند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای دوستی عمیق پاپ سابق و یک زن


انتشار نامه‌ای به یک فیلسوف زن آمریکایی-لهستانی، جنبه کمتر دیده شده‌ای از پاپ ژان پل دوم را افشا کرد.

خبرگزاری ایسنا: انتشار نامه‌ای به یک فیلسوف زن آمریکایی-لهستانی، جنبه کمتر دیده شده‌ای از پاپ ژان پل دوم را افشا کرد.

گفته می‌شود دوستی پاپ سابق ژان پل دوم با آنا ترزا تیمنیکا، فیلسوف آمریکایی - لهستانی به سال 1973 و زمانی بر می‌گردد که ژان پل هنوز کاردینال "کارل جوزف ویتولا" بود. این دوستی با تماس تیمنیکا با ویتولا درباره یکی از کتب فلسفی کاردینال آغاز شده است. مدت کوتاهی پس از آغاز این ارتباط نامه نگاری بین دو طرف آغاز می‌شود؛ نامه‌هایی که لحن کاردینال در ابتدا بسیار رسمی است و رفته رفته با عمیق‌تر شدن دوستی صمیمانه‌تر می‌شود.

این نامه‌ها را تیمنیکا در سال 2008، شش سال پیش از مرگش به کتابخانه ملی لهستان فروخته است. از برخی از این نامه‌ها می‌توان برداشت کرد که فیلسوف آمریکایی ما احساساتی عمیق را نسبت به ژان پل تجربه می‌کرده است.

در یکی از این نامه‌ها به تاریخ سپتامبر 1976 پاپ در پاسخ به یکی از نگاره‌های تیمنیکا نوشته است: ترزای عزیز من، من هر سه نامه تو را دریافت کردم. تو درباره این نوشته‌ای که در حال فروپاشی هستی اما من جوابی برای این کلمات نمی‌یابم.

ویتولا در ادامه نامه‌اش وی را "هدیه‌ای از طرف خداوند" می‌نامد. طی این نامه‌ها همچنین افشا شده است که پاپ یکی از ارزشمندترین دارایی‌هایش را که یک مجسمه بوده به تیمنیکا هدیه کرده است.

ویتولا پس از رسیدن به مقام پاپ طی نامه‌ای برای دوست آمریکایی‌اش می‌نویسد: من پس از مراسم برایت نامه می‌نویسم که دوستی و همکاری ما باید ادامه داشته باشد. قول می‌دهم در این مرحله از سفر زندگی‌ام همه چیز را به خاطر بسپارم.

کاردینال ویتولا که پس از پاپی نام ژان پل دوم را برای خود برگزید، چندین دوست زن دیگر نیز داشته است؛ یکی از آنها واندا پولتاوسکای روانشناس است که دهه‌ها با پاپ نامه نگاری می‌کرد. اما نامه‌های وی به تیمنیکا به مراتب احساسی‌تر و گاهی در بردارنده درگیری با معنای رابطه آنها بوده است.

ژان پل دوم در سال 2005 و پس از 27 سال عنوان داری مقام پاپی درگذشت و پس از 9 سال در سال 2014 عنوان "مقدس" نیز به نام وی اضافه شد. واتیکان برای انتساب این عنوان مهم معمولا تمامی نامه‌های عمومی و علنی فرد را بررسی می‌کند اما هنوز مشخص نیست که آیا این نامه‌های ژان پل نیز در این فرآیند بررسی شده‌اند یا خیر. با این حال بسیاری از جمله کتابخانه ملی لهستان تاکید می‌کنند که این نامه‌ها تنها بیانگر یک "دوستی عمیق و منحصر به فرد" و نه چیز بیشتری هستند.