سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

فقط گردو بخورید


به گفته دانشمندان مركز تحقیقات غذایی پنسیلوانیا، در میان روغن‌های آجیلی بالاترین میزان مواد آلی وآنتی اكسیدان به روغن گردو اختصاص دارد.






به گفته دانشمندان مركز تحقیقات غذایی پنسیلوانیا، در میان روغن‌های آجیلی بالاترین میزان مواد آلی وآنتی اكسیدان به روغن گردو اختصاص دارد. روغن حاصل از این مغز نسبت به پسته، فندق، بادام زمینی و بادام سالم‌تر و مقوی‌تر است. تحقیقات نشان می‌دهد، یك مشت گردو از همین میزان مغز و آجیل‌های دیگر‌، 2 برابر بیشتر آنتی‌اكسیدان دارد. مصرف روغن‌های آجیلی میزان حملات قلبی ودیابت نوع 2‌، بعضی از انواع سرطان‌ها ومشكلات دیگر بهداشتی را به میزان 2 برابر كاهش می‌دهد. البته این مواد به‌دلیل حرارت بالا از بین می‌روند و بهتر است برای بهره‌مندی بهتر و بیشتر از مواد طبیعی موجود در این مواد، آن‌ها را خام و بو نداده مصرف كرد. روغن‌های آجیلی به‌دلیل نداشتن مواد آلرژی زایی مثل گلوتن‌، امكان ایجاد حساسیت را ندارند و افراد می‌توانند به راحتی از این مواد استفاده كنند.


ویدیو مرتبط :
‫مغز گردوی تازه بخورید/اهمیت گردو برای حفظ سلامت مغز‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گردو بخورید تا وقت پیری سالم باشید



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,پیری

طبق یافته های یک تحقیق جدید، مصرف روزانه گردو در حالیکه موجب بهبود کلسترول خون و حفظ سلامت روده ها می شود، به روند پیری همراه با سلامت هم کمک می کند.

به گزارش مهر، یافته های محققان بیمارستان بارسلونا اسپانیا نشان می دهد مصرف گردو، بخصوص توسط افراد مسن، موجب تقویت چربی های خوب بدن و همچنین کاهش چاقی و سطح کلسترول خون می شود.

محققان در این تحقیق دریافتند مصرف روزانه گردو به مدت یک سال توسط افراد مسن هیچ تاثیر مضری بر وزن بدن آنها نداشت.

اِمیلیو روس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «از آنجائیکه گردو یک ماده خوراکی پرانرژی است، نگرانی رایج در مورد آن همواره این بوده است که مصرف طولانی مدت آن با اضافه وزن همراه است.»

در این مطالعه، از ۷۰۷ فرد مسن سالم خواسته شد تا دوز مشخصی از گردو (تقریباً ۱۵ درصد مصرف کالری) را به رژیم غذایی معمول شان اضافه کنند یا در رژیم غذایی شان از گردو استفاده نکنند.

بعد از گذشت یک سال، اضافه وزن، تری گلیسیرید و کلسترول خوب HDL در هر دو گروه دارای نتایج مشابهی بود، اما گروهی که گردو مصرف کرده بودند شاهد کاهش قابل توجه کلسترول بد LDL بودند.

 

اخبار پزشکی - مهر