سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سفیدکننده های خانگی برای سفید کردن دندان‌ها در نوروز



راه حل‌های خانگی سفید کردن دندانها, بهداشت دهان و دندان

جوش شیرین جزء قدیمی‌ترین راه حل‌های خانگی سفید کردن دندانها هست

 

دوباره وقت آن شده که به مناسبت سال نو در مهمانی‌های مختلفی شرکت کنید و مرتبا عکس بیندازید. پس سفید کردن دندانهایتان ضروری است.
پیداکردن زمان برای مراجعه به دندانپزشک، همیشه ممکن نیست و گاهی اوقات شما نمی‌خواهید که برای کمی‌روشن تر کردن دندانهایتان، مقدار زیادی مواد شیمیایی روی آنها بمالید. خوشبختانه، مجبور نیستید این کار را انجام دهید. فقط کافی است این جایگزین‌های خانگی ساده را امتحان کنید.

 

۱. خمیر پراکسید هیدروژن و جوش شیرین
جوش شیرین و پراکسید هیدروژن جزء قدیمی‌ترین راه حل‌های خانگی سفید کردن دندانها هستند. مردم از شستشوی دندانها با پراکسید هیدروژن رقیق به مدت چند ثانیه، نتایج خوبی گرفته‌اند.

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و بجای خمیر دندان معمولی، از آن استفاده کنید. چند قطره از پر اکسید هیدروژن ۳ درصد را به جوش شیرین ساده اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس روی مسواکتان بمالید و با آن، دندانهایتان را مسواک کنید.

 

نباید از این خمیر، هر روز و بطور مداوم استفاده کنید زیرا هر دو ماده این خمیر، خاصیت سایندگی دارند. او توصیه می‌کند که از این درمان خانگی برای ۳تا ۵روز استفاده کنید و سپس قبل از استفاده مجدد، ۳ تا ۶ ماه صبر کنید.

 

۲. خمیر توت فرنگی
 توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که برای پاک کردن لکه‌های قهوه، شراب قرمز و چای از روی دندانها، فوق العاده است.
یک یا دو عد توت فرنگی را له کنید و حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. با استفاده از مسواک کودکان (که باعث می‌شود دسترسی بهتری به فواصل بین دندانها داشته باشید) این مخلوط را بمدت ۵ تا ۷ دقیقه روی دندانهایتان بمالید (پس از شستشو) با استفاده از نخ دندان، تمام دانه‌های توت فرنگی موجود در فواصل بین دندانها را خارج کنید.

 

در این مورد هم، اگر بیش از حد از این خمیر استفاده کنید، اسید موجود در خمیر می‌تواند باعث ساییده شدن دندان‌ها شود و در نهایت آنها را بیشتر مستعد لکه شدن کند. بنابراین از این درمان، هر روز استفاده نکنید.

 

۳. مالیدن موز

شما می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز که سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است، برای سفید کردن دندانهایتان استفاده کنید. این مواد معدنی با ارزش در موز، جذب مینای دندانهای شما می‌شوند و اثر سفید کنندگی دارند.  بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، یک موز رسیده را پوست بکنید و قسمت داخل پوست را به مدت ۲ دقیقه روی دندانهایتان بمالید. سپس دهان را بشویید و قبل از خواب نیز این کار را تکرار کنید.

 

سفید کردن دندان, سفید کردن دندان‌ها در خانه

زغال چوب فعال یک راه حل خانگی عالی برای سفید کردن دندانها است

 

۴. شستشو با سرکه سیب
سرکه سیب رقیق کمک می‌کند تا قدرت لکه بری هر خمیر دندانی بیشتر شود. او توصیه می‌کند که سرکه سیب را رقیق کنید یعنی سه قسمت آب را به یک قسمت سرکه سیب اضافه کنید و سپس آن را با یک خمیر دندان کاملا طبیعی، مخلوط کنید و طبق معمول مسواک بزنید.

 

۵. خمیر روغن نارگیل
شستشوی دهان با روغن، به لطف افراد مشهوری مانند گوئینت پالترو و شایلن وودلی که این کار را انجام می‌دهند، بسیار متداول شده است. وین پری، مدیر عامل و رئیس توسعه محصول Greensations (برندی که فقط محصولات کاملا طبیعی می‌فروشد) می‌گوید: روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که وقتی با بزاق انسان تماس پیدا می‌کنند، به آنزیم‌های سفید کننده دندان تجزیه می‌شوند. ترکیب بزاق شما و این اسیدهای چرب، یک مولکول اکسیژن تولید می‌کند که لکه روی دندان را برطرف می‌کند. این رادیکال آزاد که اکسید شده، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند که لکه ها را با مسواک زدن و شستشو از بین می‌برد.

 

اما چرخاندن روغن در دهان بمدت ۲۰ دقیقه، برای همه خوشایند نیست. پری به جای آن یک دستور خمیر روغن نارگیل را که بسیار هم ساده است پیشنهاد می‌کند: اول، یک فنجان روغن نارگیل را گرم کنید تا مایع شود سپس دو قاشق چایخوری جوش شیرین و ۵ تا ۱۰ قطره اسانس طبیعی نعناع به این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید. این نعناع، خاصیت خوشبو کنندگی و ضد میکروبی دارد و لثه‌های شما را سالم نگه می‌دارد.

 

۶. خمیر زغال چوب
زغال چوب فعال یکی از جدیدترین اصطلاحات پر سر و صدای امروزی است زیرا فواید سم زدایی دارد. معلوم شده که این ماده، یک راه حل خانگی عالی برای سفید کردن دندانها نیز می‌باشد. او توضیح می‌دهد که این دانه‌ها، بسیار متخلخل هستند و قبل از اینکه باکتری، دندانها را لکه کند به باکتری می‌چسبند.

 

زغال چوب را با مقدار کمی‌آب مخلوط کنید و به آرامی‌روی تمام سطوح دندانها بمالید. بگذارید این زغال چوب فعال بمدت ۲دقیقه روی دندانهایتان بماند و سپس تا زمانیکه تمام زغال چوب از دندانها پاک شود، دهان را با آب بشویید.

منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
‫6 راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفید کردن دندان را اینجا بیاموزید !



 

سفید کردن دندان را اینجا بیاموزید

 

بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند. همین مسئله موجب شدهكه بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به كلینیك‌های دندان‌پزشكی و بلیج‌كردن یا سفیدكردن دندان‌های‌شان صف بكشند.

 

با جست‌و‌جویی كوتاه در سایت‌ها و مقالات منتشر شده در اینترنت به نسخه‌های متعددی برای سفیدكردن دندان‌ها یا بلیج‌كردن آن‌ها می‌رسید كه در آن به استفاده از برخی مواد طبیعی از قبیل نمك، توت فرنگی، پرتقال، آبلیمو و سركه برای پاكسازی و سفید‌كردن دندان اشاره شده است. در این مقالات عموما استفاده مكرر از این مواد و ماساژ آن‌ها روی دندان را بهترین روش سفید كردن دندان به شیوه طبیعی می‌دانند در حالی كه اثرات مخرب این مواد بر مینای دندان‌ مشخص است. این مواد اگر چه طبیعی‌اند اما به‌دلیل بالا بودن میزان اسیدیته آن‌ها تاثیرات مخربی بر مینای دندان می‌گذارند به‌ویژه اگر به‌صورت مكرر بر مینای دندان ماساژ داده شوند.

 


بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند. همین مسئله موجب شده كه بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به كلینیك‌های دندان‌پزشكی و بلیج‌كردن یا سفیدكردن دندان‌های‌شان صف بكشند. اگر شما نیز قصد دارید، برای برطرف كردن تغییر رنگ دندان‌های خود كه در بیشتر موارد به‌دلیل مصرف بیش از اندازه چای، قهوه و سیگار به‌وجود می‌آید به دندان‌پزشك مراجعه كنید، شاید بد نباشد پیش از آن نسخه‌های گیاهی درمانگران مكاتب درمانی طبیعی را برای از بین بردن رنگ دندان و سفیدكردن آن بدون مواد شیمیایی و ابزار پزشكی تجربه كنید.

 

سفید‌كننده‌ای به‌نام مریم گلی

جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یكی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن رنگ دندان به‌ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است. برای افزایش میزان اثرپذیری مریم گلی، كافی است چند برگ تازه مریم گلی را به‌خوبی بجوید و بعد میكس شده 5 گرم برگ مریم گلی تازه را روی دندان‌های خود ماساژ دهید. تكرار این ماساژ هر شب در مدت زمان كوتاهی كمك می‌كند تا سفیدی از دست رفته به دندان‌های‌تان باز گردد.

 


خمیردندان گیاهی برای سفیدكردن دندان‌های شما

برخی از درمانگران شیوه‌های درمانی طب سنتی در جهان به‌ویژه در كشور هند استفاده از تركیبی از پودر زردچوبه، روغن خردل و نمك را برای پاكسازی دندان‌ها و سفید‌كردن رنگ دندان موثر می‌دانند. آن‌ها برای تهیه این خمیر گیاهی سرقاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یك قاشق چای خوری روغن خردل و مقدار اندكی نمك تركیب می‌كنند و این مخلوط را برای مسواك كردن دندان‌ها توصیه می‌كنند. به اعتقاد این گروه این خمیر گیاهی هر نوع تغییر رنگ و زردشدگی دندان را برطرف می‌كند.

 


دهانشویه طبیعی چندكاره

اگر چه ممكن است عصاره یا اسانس گیاه دم اسب را در داروخانه‌های گیاهی یا برخی از عطاری‌ها پیدا كنید اما توصیه می‌كنیم این عصاره را خودتان در منزل تهیه كنید تا از تازه بودن آن مطمئن شوید. برای تهیه این دهانشویه طبیعی كافی است 10 گرم گیاه دم اسب را در 2 لیوان آب بجوشانید تا یك لیوان از آن باقی بماند. سپس هر بار به هنگام استفاده نصف استكان از این عصاره را با یك قاشق غذاخوری عسل تركیب كنید و به‌عنوان دهانشویه از آن استفاده كنید. می‌توانید این دهانشویه را قرقره كنید یا آن را با كمك انگشت دست روی لثه و دندان‌تان ماساژ دهید. دهانشویه دم اسب علاوه‌بر برطرف شدن رنگ زرد دندان‌ها به تقویت و استحكام لثه‌ها نیز كمك می‌كند. دقت كنید كه این دهانشویه را هر هفته 3‌بار و تنها برای یك دوره درمانی 2ماهه استفاده كنید.

 


جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یكی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن رنگ دندان به‌ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است

 


لك‌زدایی با گل زنبق

قطعا تا امروز درباره لك‌های دندان شنیده‌اید كه یك یا چند دندان با وجود آن‌كه سفید و سالم هستند اما به‌دلیل داشتن لك و تغییر رنگ كوچكی جذابیت و زیبایی اولیه خود را ندارند. برای درمان این لك‌های كوچك كه ناشی از مصرف مواد‌غذایی و نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه است می‌توانید از گیاه زنبق و نعنا استفاده كنید. برای این كار لازم است گیاه تازه زنبق و نعنا را در مخلوط كن ریخته و آن‌ها را به‌خوبی مخلوط و ریز كنید. سپس از این مخلوط برای ماساژ دادن دندان لك شده استفاده كنید.

 


این توصیه‌ها را جدی بگیرید

اگر چه راهكارهایی متنوعی برای درمان تیرگی و لك شدن دندان و تغییر رنگ آن در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد اما مراقبت‌های اولیه از دندان نیز در حفظ سلامت و تندرستی دندان و بازگرداندن سلامت و زیبایی آن نیز موثر است. بنابراین هرگز فراموش نكنید كه حداقل 2 بار در روز دندان‌های‌تان را مسواك كنید. حتما پیش از خواب از نخ دندان برای از بین بردن مواد زائد باقی مانده در فواصل دندان‌ها استفاده كنید و از یاد نبرید كه تنها زیبایی و آراستگی ظاهری دندان‌ها ملاك نیست. سعی كنید هر 6 ماه یك بار به دندان‌پزشك برای بررسی وضعیت دندان‌ها مراجعه كنید.

 

منبع:p30data.com