سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سفره‌ مناسب قلبتان را پهن کنید!


قلب شما سخت کار می‌کند. به طور میانگین قلب 12 میلیون گالن خون را در طول زندگی پمپ می‌کند که برای پر کردن 3 استخر شنای المپیک کافی است. این کار بی‌شک بدون سوختی مناسب که از طریق رژیم غذایی به بدن می‌رسد، میسر نخواهد شد.

مجله سیب سبز: قلب شما سخت کار می‌کند. به طور میانگین قلب 12 میلیون گالن خون را در طول زندگی پمپ می‌کند که برای پر کردن 3 استخر شنای المپیک کافی است. این کار بی‌شک بدون سوختی مناسب که از طریق رژیم غذایی به بدن می‌رسد، میسر نخواهد شد. غذاهای زیر به شما کمک می‌کند قلب‌تان سالم بماند.



نارسایی کلیه سکته می‌آورد!

دکتر محمدعلی زرگر شوشتری جراح و متخصص کلیه و‌ مجاری ادراری

یکی از علل مرگ‌ومیر در بیمارانی که دچار بیماری مزمن کلیه هستند، بیماری‌های کاردیو واسکولار است. بعد از درمان طولانی دیالیز، بیمارممکن است دچار آترواسکلروزیس ‌شود. مشخص شده بیمارانی که دچار «اورمی» مزمن هستند ممکن است دچار کاردیومیوپاتی، پولی نوروپاتی و آمیلوئیدوز شوند، بنابراین این بیماران باید هر چه زودتر پیوند کلیه شوند. تجمع آب در ریه (ادم ریوی) و نارسایی قلب در مراحل آخر نارسایی مزمن کلیه شایع است و ادم ریوی ممکن است در مدت چند ساعت سبب مرگ بیمار شود. دلایل اصلی نارسایی قلب در بیماران دیالیزی شامل مصرف زیاد مایعات، افزایش بار قلب، به علت فیستول شریانی وریدی کار گذاشته در بیمار، آنمی، هیپرتانسیون و بیماری عروق کرونر است. علت مرگ 50درصد بیماران که تحت درمان‌های جایگرین، نارسایی مزمن کلیه قرار دارند عوارض کاردیوواسکولار است. درصد مرگ و میر در این بیماران به علت انفارکتوس در افراد 54-35 ساله که دیالیز می‌شوند بیست برابر بیشتر از افراد سالم است و شیوع مرگ و میر به علت ایسکمی قلبی در افراد بالای 55 ساله که دیالیز یا پیوند شده‌اند ده برابر بیشتر از افراد سالم است، همچنین عوارض CVA در بیمارانی که دیالیز یا پیوند کلیه شده‌اند در 54-35 سالگی پنجاه برابر بیشتر از افراد سالم است و در افراد بالای 55 ساله که دیالیز می‌شوند عوارض CVA بیست برابر بیشتر از افراد سالم است.

چطور 2 هزار کالری در روز را برای سلامت قلب مصرف کنید؟

  • ماهی، 100 گرم، هفته‌ای یک بار
  • سدیم، کمتر از هزار و 500 میلی‌گرم در روز
  • نوشیدنی‌های قندی، کمتر از 450 کالری در هفته
  • میوه و سبزی، 5 وعده در روز
  • فیبر و غلات، دست‌کم سه بار 28 گرم در روز



تخم‌مرغ مخصوص بزن به رگ
تخم‌مرغ حاوی مواد مغذی است که قلب را تغذیه می‌کند و شامل پروتئین، ویتامین D و B12 و فولات است. آن را با میوه‌های تازه امتحان کنید.

پیتزا را این‌طوری بخورید
سعی کنید پیتزا را با کنگر، قارچ، پیاز، فلفل و گوجه‌فرنگی تهیه کنید. این مواد با کلسترول پایینی که دارند گزینه مناسبی برای سلامت قلب هستند.



شکر طبیعی استفاده کنید
آیا می‌دانستید که 8 عدد توت‌فرنگی منبع غنی ویتامین C است؟ خوراکی که حافظه را تقویت کرده و با کاهش فشار خون به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

دم‌کرده‌ها چه می‌کنند؟
مطالعات جدید نشان داده است یک تا 2 فنجان قهوه در روز می‌تواند با دیابت مقابله کند و حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر است.



جایگزین کنید
یک سوپ مقوی درست کنید که در آن از رشته و کمی هویج تازه استفاده شده باشد. در این سوپ نمک را با فلفل جایگزین کنید.


ویدیو مرتبط :
قسمت دوم قصه های دانشگاه- سفره ای که پهن شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفره‌های افطاری سیاسیون امسال چه طعمی دارد؟/ مجلس؛اولین سفره افطاری را برای رییس‌جمهور منتخب پهن می‌کند



سفره‌های افطاری سیاسیون,اصلاح‌طلبان,اصولگرایان

سفره‌های افطاری سیاسیون امسال چه طعمی دارد؟/ مجلس؛اولین سفره افطاری را برای رییس‌جمهور منتخب پهن می‌کند

سفره‌های افطاری سیاسیون مهیای پهن شدن است.

به گزارش خبرآنلاین، دیگر اصلاح‌طلب و اصولگرا هم ندارد، دو جناح سال‌هاست که پابه یکدیگر سفره پهن می‌کنند و گرد هم می‌نشینند تا در محفلی با رنگ و بوی مذهب سیاست کشور را هم رصد کنند.انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به پایان رسید و این حسن روحانی دبیر سال‌های دور شورای عالی امنیت ملی و نایب رییس مجلس بود که سکاندار پاستور برای 4 سال آینده شد. روزهای پرهیاهو و پر اضطراب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم این روزها جای خود را به تب و تاب کابینه روحانی داده است. 

 

چه آنکه رییس جمهور منتخب از همان آغازین روزهای اعلام حضورش تا پایان تبلیغات انتخاباتی دائما بر واژه «اعتدال» تاکید و از تشکیل دولتی فراجناحی سخن گفت، دولتی که بنا به گفته او قرار است متخصصان و متعهدان و نخبگان جامعه از همه جریانات سیاسی را گرد هم آورد.

 

در این میان گرچه رسانه‌ها با برگزاری مناظره‌ها و مصاحبه با سیاسیون محفلی مناسب برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات پیرامون کابینه یازدهم شده‌اند اما فرا رسیدن ماه رمضان و برپایی مراسم‌های افطاری که بی‌شک سیاسیون پای ثابت آن طی سال‌های گذشته بودند، شاید محفلی مناسب‌تر را برای اینگونه مباحث فراهم سازد تا اگر افطاری‌های مرداد ماه سال گذشته سیاسیون طعمی انتخاباتی داشت، افطاری‌های تیرماه امسال وزرای دولت روحانی را محور اصلی مباحث خود ببیند.

 

در این میان اما شاید سفره‌های سیاسی امسال اصولگرایان مکانی برای کنار هم قرار گرفتن برادران اصولگرا گرد هم باشد تا به دور از هیاهوهای انتخاباتی اتفاقات یک ساله‌ای که بر این جریان گذشت را مرور کنند. امری که شاید در سفره‌های افطاری اصلاح طلبانه نیز دنبال شود تا اصلاحات بازگشت نصف و نیمه خود به سیاست را با قدم‌ها و گام‌های مدیریت شده و حساب‌شده‌تری محکم کنند.

 

مروری بر مهمترین افطاری های سیاسی!

به طور حتم خاطره‌انگیزترین مراسم افطاری که همگی چهره‌های سیاسی و مدیران دولتی در آن حضور داشتند به مراسم افطار حضرت امام یکسال پیش از وفات ایشان باز می‌گردد. در این مراسم همه چهره‌های سیاسی کشور، اعضای کابینه، نمایندگان مجلس و سران قوه قضاییه حاضر بودند. تصاویر باقیمانده از مراسم افطار حضور چهره‌های متفاوتی را در کنار هم به ثبت رسانده است. 

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سید محمدخاتمی، محمود احمدی‌نژاد روسای جمهوری بودند که یکی بعد از دیگری سفره‌های افطار را در سال‌های ریاست جمهوری‌شان پهن می‌کردند. گرچه سفره‌های افطاری محمود احمدی‌نژاد با رنگ و بویی متفاوت‌تر خصوصا در سال‌های نخستین برگزار می‌شد و بیش از سیاسیون ایتام و فقرا پای ثابت سفره‌های افطار رییس دولت‌های نهم و دهم بودند.

 

سفره‌های افطاری رییس دولت اصلاحات بعد از پایان دوران ریاست جمهوری و تا پیش از سال 88 به شکلی عمومی برگزار می‌شد اما در سه سال گذشته این سفره با حضور وزرای کابینه اصلاحات برگزار و تنها به جلسات بنیاد باران اکتفا شده است.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز که تا سال‌ها قبل سه سفره افطاری معروف؛ اولی سفره پیش روی وزرای دولت پنجم و ششم، دومی اعضای مجمع تشخیص مصلحت و سومین سفره هم به افتخار کارمندان مجمع را پهن می‌کرد، طی سال‌های اخیر به یک مراسم افطاری محدود بسنده کرده است.

 

رسم افطاری دادن‌ها اما فقط به روسای جمهور سابق و فعلی ختم نمی‌شود و احزاب و تشکل‌های سیاسی چون حزب موتلفه، مجمع روحانیون مبارز، جامعه مهندسین و مردمسالاری همپای چهره‌های سیاسی سفره‌های افطاری خود را پهن می‌کنند.

 

از اصولگرایان افرادی چون محمدرضا باهنر، محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و علی‌اکبر ناطق نوری شلوغ‌ترین سفرهای افطار را دارند. شهرت افطار ناطق نوری در اردوگاه اصولگریان بیش از دیگران است که به سنت سال های قبل استانداران دوران وزارت کشور خود در دهه 60 و برخی از مدیران دولت‌های قبلی را به صرف افطار به باشگاه وزارت کار دعوت می‌کند.

 

در جناح مقابل نیز مصطفی کواکبیان، احمدپورنجاتی، قدرت‌الله علیخانی، عبدالله نوری، علی اکبر محتشمی‌پور، سیدهادی خامنه‌ای و احمد مسجد جامعی از جمله شخصیت‌هایی اصلاح‌گرایی هستند که در دوران پس از اصلاحات و هرساله مراسم افطاری را با حضور سیاسیون برگزار می‌کنند.

 

مجلس؛اولین سفره افطاری را برای رییس جمهور منتخب پهن می‌کند؟

حجت الاسلام حسن روحانی؛ رییس جمهور منتخب اما در اولین مراسم رسمی با بهارستان نشینان میهمان سفره افطاری آنها خواهد بود.

 

دیداری که چندین بار به تعویق افتاد و حال گویا براساس اخبار اعلام شده از سوی هیات رییسه مجلس قرار است یکشنبه آینده مجلس اولین سفر افطاری را برای رییس جمهور منتخب پهن کند تا اینگونه مجلس گام‌های تعاملی خود برای دولت را بردارد و شاید پایه گذار رویه‌ای جدید دیگر بین دو قوه باشد رویه‌ای که تاکنون به شکلی مرسوم بین دو قوه وجود نداشته است که رییس جمهور میهمان افطار نمایندگان باشد یا نمایندگان مهمان افطار رییس جمهور!

حسن روحانی آیا به رسم روسای جمهور قبل خواهد رفت و سفره‌های افطارش را با طعم سیاست پهن می‌کند یا نه؟

خبرآنلاین