سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ســالاد میــوه برای پوست درخشان تابستانی


آیا می‌دانستید كه با خوردن پرتقال می‌توانید پوستی نرم و زیبا داشته باشید؟



همه خانم‌ها از داشتن پوستی شفاف و نرم لذت می‌برند اما گاهی اوقات با جوش‌های زیرپوستی مواجه می‌شوند كه نمی‌دانند با آن‌ها چه كار كنند یا چگونه از دست‌شان خلاص شوند. معمولا برآمدگی ناحیه‌ای از پوست به‌دلیل جمع شدن توده‌ای از چربی زیربافت‌های پوستی است. البته عواملی مثل هورمون‌های نامنظم، ژن‌ها، اضافه وزن، مشكلات گردش خون، التهاب،‌ كم‌كاری سیستم غدد لنفاوی، یبوست، اضطراب و استرس همگی در ناراحتی‌های پوستی تاثیر می‌گذارند. «كریستین بیلی»، متخصص تغذیه و نویسنده كتاب «رژیم  غذایی به همراه آبمیوه‌ها» می‌گوید: «آن‌هایی كه ورزش می‌كنند پوست‌های بسیار خوبی دارند. البته هورمون‌ها هم در این موضوع بی‌تاثیر نیستند اما این به آن معنا نیست كه شما نمی‌توانید از شر این جوش‌ها خلاص شوید یا راه درمانی برای آن‌ها پیدا كنید.» این توصیه‌ها برای این است كه شما دیگر با آن مشكل روبه‌رو نشوید.



اسراف كنید!

سعی كنید از انواع كلم‌ها مثل كلم بروكلی و گل‌كلم استفاده كنید. كلم آنزیم‌های كبد كه مواد زائد را از بدن دفع می‌كنند را تقویت می‌كند. دكتر بیلی می‌گوید: «بدن شما نیاز به كمكی دارد كه استروژن‌های اضافه را حذف كند. اگر استروژن نامنظم باشد منجر به ناراحتی پوستی در شما می‌شود. منبع غنی گوگرد در پیاز و سیر هم می‌تواند به دفع سموم بدن شما كمك كند.»



آبمیوه‌های پرفایده

یكی از روش‌های مهم برای دفع مسمومیت‌های بدن نوشیدن حداقل 5/1 تا 2 لیتر آب در روز است. دكتر بیلی پیشنهاد می‌كند هر روز یك لیوان آب آووكادو، خیار،‌ اسفناج و كلم بروكلی كه حاوی تركیبات مقوی برای پوست هستند، بنوشید. به علاوه می‌توان از سیب تازه برای شیرین كردن این عصاره خود استفاده كنید. ویتامین C نیز نقش مهمی در تولید كلاژن سالم دارد بنابراین میوه‌هایی مثل كیوی، پرتقال، انبه و آناناس را نیز به برنامه غذایی خود اضافه كنید. بهتر است برای درمان یبوست و كم‌كاری معده از موادغذایی استفاده كنید كه ملین باشند تا در دفع مواد زائد كمك كنند. خوردن خیار، كرفس، گوجه‌فرنگی، سیر، انگور، جعفری، شاه‌توت و هندوانه را افزایش دهید. دكتر بیلی توصیه می‌كند، خوردن مواد خوراكی كه منبع پتاسیم هستند مثل موز، زردآلو، اسفناج، سیب‌زمینی،‌ طالبی، هندوانه و شیركم‌چرب میزان دفع مواد را متعادل می‌سازد.



از خوردن این خوراكی‌ها بیشتر لذت می‌برید اگر بدانید...

ماهی، جوجه، تخم‌مرغ، لوبیا و موادی كه اسیدآمینه دارند كلاژن در بدن تولید می‌كنند بنابراین در بهبود پوست شما تاثیر مثبت می‌گذارند. پس خوردن گوشت كم‌چرب، لوبیا، عدس و تخم‌مرغ را در روز فراموش نكنید.



ترمیم پوست با خوردن میوه‌های تابستانی

آب انگور حاوی مواد گیاهی است كه آنزیم‌هایی كه باعث جلوگیری كلاژن‌ها می‌شود را از بین می‌برد. دكتر بیلی می‌گوید: «خوردن تمشك، توت‌فرنگی، شاه‌توت و زغال اخته به میزان كافی برای سلامت بدن مفید است. خانواده توت‌ها در بازسازی مویرگ‌های بدن تاثیر زیادی دارند.»



یا ماهی یا گردو

داشتن هیدرات امگا3 باعث افزایش رگ‌های خونی و گردش خون مناسب در بدن می‌شود. سعی كنید تا 2بار در هفته روغن ماهی مثل ساردین و سالمون بخورید. اگر سبزی‌خوار هستید نگران نباشید زیرا منابع گیاهی زیادی وجود دارد كه حاوی امگا3 است مثل گردو، روغن‌های گیاهی، كدوتنبل و دانه سویا.


ویدیو مرتبط :
داشتن پوست شفاف و درخشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسکهایی برای درخشان کردن پوست



 

 

ماسکهایی برای درخشان کردن پوست

 

پوست زیبا بخش مهمی از جذابیت فرد است.لوازم آرایشی متعددی را می توان برای زیباتر شدن پوست  استفاده کرد. اما بهترین آن محصولات طبیعی است که پوست را هم درخشان می کند و هم آسیبی در پی ندارد.

 

1.ماسک سیب برای پوست نرمال و خشک

 

پوست سیب را بکنید و با یک قاشق غذاخوری خامه مخلوط کنید.این را بر روی صورت و گردن بمالید و پس از 10 دقیقه با آب گرم بشوئید.

 

2.ماسک پنیر برای پوستهای  چرب:

 

4 قاشق غذاخوری پنیر را با 10 میلی لیتر چایی مخلوط کرده به همراه 10 میلی لیتر گلاب و 50 میلی لیتر شیر و آب گرم به مدت 30 دقیقه رئی پوست بمالید.سپس با آب گرم بشوئید.

 

3.ماسک زنجبیل:

 

1 مفداری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل مخلوط کنید. این مخلوط را 1 تا 2 قاشق غذاخوری داخل پارچه ای تمیز قرار دهیدو بعد برای مدت 20 دقیقه به پوست خود بمالید

 

4.ماسک گندم برای پوست خشک:

 

100 گرم گندم با را روغت زیتون و اندکی خامه مخلوط کرده و برای 15 دقیقه بگذارید روی پوستتان بماند

 

5.ماسک هویج:

 

مواد زیر را مخلوط کنید:

1.زرده ی تخم مرغ

2. یک چهارم قاشق غذاخوری زیتون

3. یک چهارم قاشق آب هویج

این مخلوط را برای 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید

منبع:سلامت نیوز