سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ساخت کرم زیبایی در خانه


به گفته درمانگران شیوه‌های طبیعی در سراسر جهان استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی كه منشا گیاهی و طبیعی دارند در مقایسه با محصولاتی كه به صورت صنعتی و شیمیایی تهیه می‌شوند ارجحیت دارند و بدون شك این كرم‌ها اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارند.


مجله زندگی ایده آل: بسیــاری از مـــا از زمـــان مادربزرگ‌های‌مان درباره انواع مرهم‌های گیاهی برای تقویت و رشد مو و ماسك‌های طبیعی برای افزایش زیبایی و نشاط سلول‌های پوستی شنیده‌‌ایم و حتما از این مرهم‌ها و نسخه‌های طبیعی بارها و بارها استفاده كرده‌ایم. اما شاید تعداد كمی از شما تا امروز تجربه تهیه كرم‌‌های آرایشی و بهداشتی گیاهی را در منزل و با كمك خوراكی‌ها و مواد طبیعی موجود در آشپزخانه داشته باشید. به گفته درمانگران شیوه‌های طبیعی در سراسر جهان استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی كه منشا گیاهی و طبیعی دارند در مقایسه با محصولاتی كه به صورت صنعتی و شیمیایی تهیه می‌شوند ارجحیت دارند و بدون شك این كرم‌ها اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارند. اگر شما هم دوست دارید از طبیعی‌ترین و مفیدترین محصولات آرایشی و بهداشتی برای حفظ زیبایی و آراستگی‌تان استفاده كنید و اهمیت می‌دهید این محصولات را با تازه‌ترین مواد طبیعی تهیه كنید، نسخه‌های تهیه كرم‌های خانگی ایده‌آل را از دست ندهید.

اگر از پوسته‌پوسته شدن پوست در پاییز بیزارید

كرم كنجد را تجربه كنید


یكی از شایع‌ترین عوارض پوستی كه با آمدن پاییز و زمستان سراغ‌تان می آید، خشكی و زبری پوست است. این عارضه به ویژه در افرادی كه دارای پوست‌های حساس هستند بیشتر دیده می‌شود. همین مسئله موجب می‌شود كه بیشتر افراد سراغ انواع و اقسام كرم‌های موجود در بازار بروند؛ كرم‌هایی كه اگرچه برخی از آنها به خوبی می‌تواند پوست دست را در برابر سرما و خشكی هوا مقاوم كند اما به هرحال به دلیل استفاده از اسانس‌ها و مواد شیمیایی به عنوان یك محصول شیمیایی شناخته می‌شود. اگر شما هم طرفدار كرم‌های گیاهی و طبیعی هستید و دوست دارید از طبیعی‌ترین و سالم‌ترین كرم برای پیشگیری و درمان خشكی پوست‌تان استفاده كنید، كرم تقویت كننده روغن كرچك را امتحان كنید. برای تهیه این كرم 10 گرم موم سفید را با 5 گرم روغن كرچك و 15 گرم روغن زیتون مخلوط كنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی مخلوط شود. پس از گرم و مخلوط شدن روغن‌ها آن را از روی حرارت بردارید و به آن 15 تا 20 قطره آب مقطر اضافه كنید. استفاده از این كرم هر شب و با شروع فصل پاییز می‌تواند علاوه بر مقاوم‌سازی پوست در برابر سرما مانع از خشكی، پوسته‌پوسته شدن و زبری پوست دست و صورت شود. این كرم را در یخچال نگه داشته و هر روز از آن استفاده كنید.



می‌خواهید مژه‌هایی مثل كلئوپاترا داشته باشید

در آشپزخانه ریمل تقویتی بسازید

اگر دوست دارید بدون نیاز به لوازم آرایشی و وابستگی به ریمل مژه‌هایی بلند، پرپشت و زیبا داشته باشید می‌توانید یك ریمل خانگی و تقویت‌كننده بسازید. برای تهیه این ریمل طبیعی نیاز به كمی وازلین، روغن كرچك، اسانس پوست سبز گردو و روغن لاوندر دارید. با تهیه این ریمل به راحتی می‌توانید مژه‌های‌تان را تقویت و رشد آنها را تحریك كنید. یك ظرف بلوری نشكن بردارید. 15 گرم وازلین سفید رنگ را درون آن قرار دهید و آن را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا موم ذوب شود. سپس 4 تا5 گرم روغن كرچك، یك گرم روغن پوست سبز گردو و یك گرم عصاره لاوندر را به آن اضافه كنید و بگذارید سرد شود. می‌توانید هر شب یك قطره از این كرم را قبل از خواب با سرانگشتان‌تان روی مژه‌ها بمالید. ماساژ مژه‌ها و ریشه آن با این روغن مژه‌های‌تان را در كمتر از 3 هفته بلند، پرپشت و مشكی می‌كند به گونه‌ای كه شما از این پس از مصرف ریمل بی‌نیاز می‌شوید.

برای لك‌های پوست‌تان دنبال معجزه‌اید

از تخم كدو حلوایی كرم بسازید

اگر می‌خواهید برای همیشه از شر كك و مك و لكه‌های قرمز رنگ روی صورت‌تان خلاص شوید به شما توصیه می‌كنیم حتما كرم تخم كدو حلوایی را در خانه بسازید و با كمك آن پوستی شفاف و زیبا و یك دست به خود هدیه كنید. برای تهیه این كرم ضد لك كافی است از نزدیك‌ترین عطاری 100 گرم مغز تخم كدو حلوایی تهیه كنید و آنها را با كمك مولینكس به صورت پودری نرم درآورید. این پودر را درون ظرفی بلوری بریزید و آرام‌آرام به آن روغن زیتون اضافه كنید و آرام‌آرام هم بزنید تا خمیری یكدست و نرم به دست آید. استفاده از این كرم روزی یك بار به شما كمك می‌كند علاوه بر آنكه كك و مک و دانه‌های قرمز رنگ سطح پوست‌تان را از بین می‌برید به نرمی و لطافت پوست‌تان نیز كمك می‌كنید.

لایه‌بردار طبیعی می‌خواهید

كرم لیموترش و شكر تهیه كنید

اگر برای لایه‌برداری از پوست‌تان مجبورید در ماه هزینه زیادی را صرف خرید انواع اسكراب و لایه‌بردار‌های صنعتی كنید، پیشنهاد می‌كنیم با حداقل هزینه در آشپزخانه منزل خودتان یك اسكراب یا لایه‌بردار طبیعی و خوش‌عطر تهیه كنید. برای تهیه این كرم به یك سفیده تخم‌مرغ نیاز دارید. این بار هم سفیده تخم‌مرغ را درون ظرف بلوری بریزید و آن قدر آن را هم بزنید تا به خوبی كف كند و مانند برف سفیدرنگ شود. سپس یك قاشق غذاخوری آب لیمو ترش، 2 قاشق غذاخوری شكر نرم شده یا ساییده شده و 100 تا 200 قطره آب مقطر به این سفیده تخم‌مرغ اضافه كنید و آن را به خوبی هم بزنید تا تركیب یكدست و نرمی به دست آید. استفاده از این كرم را هفته‌ای دو بار به شما توصیه می‌كنیم. این كرم را با ملایمت روی تمام نقاط صورت و حتی پوست دست‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت 4 تا 6 دقیقه روی صورت‌تان بماند سپس آن را با آب خنك بشویید. این كرم علاوه بر آنكه موجب نشاط سلول‌ها و بافت‌های پوست‌تان می‌شود، به‌دلیل شكری كه در آن وجود دارد به لایه‌برداری و حذف بافت‌های فرسوده و سلول‌های پیر پوست كمك  می‌كند.

برای دور چشم‌تان دنبال كرم می‌گردید

این ضدچروك گیاهی را امتحان كنید

انتخاب یك كرم دور چشم از میان انبوه كرم‌ها با برندهای داخلی و خارجی برای پیشگیری از بروز چین و چروك دور چشم كمی سخت و دشوار است. بررسی مواد خام و شیمیایی مورد استفاده برای تهیه كرم‌ها، اسانس‌ها و رنگ‌های شیمیایی همگی ممكن است ذهن مصرف‌كننده‌ را به خود مشغول كند كه آیا انتخاب این كرم درست است یا نه؟ اما تهیه یك كرم خانگی با مواد طبیعی كه همگی منشا گیاهی دارند حتما خیال‌تان را آسوده و راحت می‌كند. برای تهیه یك كرم دور چشم مناسب و مطمئن به میزان مساوی و برابر به روغن جوانه گندم و نارگیل نیاز دارید. این دو روغن را با هم تركیب كنید و به‌طور غیرمستقیم روی حرارت بگذارید تا به خوبی با هم مخلوط شود. وقتی روغن خوب گرم و مخلوط شد آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود. از این كرم در یخچال نگهداری كنید و هر شب و روز سرانگشتان‌تان را به این روغن آغشته كرده و اطراف چشم را با كمك آن دایره‌وار به مركز زاویه درونی چشم ماساژ دهید.

دنبال كرم روزانه و مناسب می‌گردید

در آشپزخانه كرم عسل بسازید

اگر در گروه خانم‌هایی هستید كه عادت دارند هر روز از كرم برای افزایش رطوبت و نرمی پوست‌شان استفاده كنید پیشنهاد می‌كنیم برای یك بار هم كه شده كرم عسل خانگی را تجربه كنید. این كرم یكی از بهترین و طبیعی‌ترین كرم‌های روزانه است كه از طبیعی‌ترین و مغذی‌ترین خوراكی‌ها تهیه می‌شود. برای تهیه این كرم به سفیده تخم‌مرغ، روغن بادام شیرین و عسل نیاز دارید. برای تهیه این كرم كافی است یك عدد سفیده تخم‌مرغ را درون ظرف بلوری هم بزنید و این كار را آنقدر انجام دهید تا سفیده تخم‌مرغ كف كند. می‌توانید از همزن برقی نیز برای هم‌زدن سفیده تخم‌مرغ استفاده كنید. پس از آماده شدن سفیده تخم‌مرغ، 5 قطره روغن بادام شیرین و یك قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه كنید و دوباره این مخلوط را هم بزنید تا یكدست و نرم شود. كرم عسل یك كرم روزانه و مناسب برای همه پوست‌هاست كه می‌تواند به مرور زمان خشكی پوست‌ را نیز درمان كند. نگهداری از این كرم به این دلیل كه حاوی تخم‌مرغ است تنها یك هفته در یخچال مجاز است.


ویدیو مرتبط :
کرم های بی خانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کرم زیبایی در منزل!



 

طرز تهیه کرم در منزل

 

اگر از استفاده از کرمهای شیمیایی ناراحتید و می خواهید از کرمهای دست ساز استفاده کنید در این مقاله با ما همراه باشید

 

موم عسل: 1 قسمت

آب مقطر: 2 قسمت

موم سفید: 2 قسمت

گلاب: 2 قسمت

لانولین: 2 قسمت

روغن بادام شیرین : 4 قسمت

کپسول ویتامین A و E: از هر کدام 5 کپسول

 

موم عسل و موم سفید و لانولین را در روی بخار آب قرار داده و خوب مخلوط کنید تا رقیق شود و بعد روغن بادام شیرین را به آن اضافه کرده و بعد مایع را از روی حرارت برداشته و به آن آب مقطر و گلاب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه دوباره روی بخار آب قرار داده و سپس بگذارید تا سرد شود و بعد از سرد شدن ویتامین ها را به آن اضافه کنید تا کرم آماده استفاده شود.

 

 

طرز تهیه کرم زیبایی 2:


پیاز: 2 عدد

گلاب: 1 استکان

روغن: 100 گرم

شیر:1 فنجان

عسل : 1 قاشق

سه عدد پیاز را رنده کرده و کاملا نرم کنید و در حرارت بسیار کم با یک روغن (بهتر است روغن کنجد باشد) بپزید، در موقع پختن آن را به طور دایم به هم بزنید و یک قاشق عسل و یک استکان گلاب و یک فنجان شیر به آن بیافزایید، وقتی تمام اجزای ذکر شده به خوبی مخلوط شدند، می توانید آنرا بر روی نقاط پرجوش پوست ، بر روی بثورات جلدی، بر روی لکه های نارنجی رنگ پوست مانند کرم بمالید.

 

 

تذکر:


برای نگهداری در مدت زمان بیشتر بهتر است از شیر در آن استفاده نکنید.در تهیه کرم های زیبایی از نشاسته پخته و گلیسرین نیز می توانید استفاده کنید.