سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زمان بارداری خود را به تاخیر نیندازید چرا که ...



 

 

زمان بارداری خود را به تاخیر نیندازید چرا که

 

امروزه بسیاری از زنان به دلیل تحصیلات یا اشتغال زمان فرزند دار شدن خود را به تاخیر می‌اندازند و اولین فرزند خود را بعد از 35 سالگی به دنیا می‌آورند.

 

اما محققان معتقدند زنانی که در 35 سالگی تصمیم به بچه‌دار شدن می‌کنند با احتمال 6 برابر بیش‌تر نسبت به یک زن 25 ساله به مشکلات بارداری دچار می‌شوند.

 

با این کار مشکلات پزشکی هم برای مادر و هم برای نوزاد بسیار افزایش پیدا می‌کند به طوری که بعد از 40 سالگی احتمال سقط جنین از تولد بیش‌تر می‌شود.

 

قابلیت باروری مردان نیز بعد از 25 سالگی به سرعت رو به کاهش می‌گذارد و بعد از 40 سالگی این مشکلات به اوج خود می‌رسد.

 

این گزارش می‌تواند زنگ خطری برای والدینی باشد که به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند زمان بچه دار شدن را به تاخیر بیندازند. متاسفانه بسیاری از آن‌ها فهم درستی از عواقب بارداری در سنین بالا ندارند و نمی‌دانند چه خطراتی آن‌ها و نوزادشان را تهدید می‌کند.

 

آمارها نشان می‌دهد در کشور انگلستان تعداد زنانی که بعد از 40 سالگی صاحب فرزند می‌شوند در طول 20 سال گذشته نزدیک به 3 برابر شده است.

 

در سال 1989 تعداد 9 هزار و 336 نوزاد از مادران بالای 40 سال متولد شدند، در حالی است که امسال این رقم به بالای 27 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که بهترین سن برای باردار شدن بین 20 تا 35 سالگی است.

 

مادران باردار بعد از 40 سالگی ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به تولد زودتر از موعد، تولد نوزاد مرده، نیاز به سزارین، نیاز به تکینک‌های باروری مصنوعی و مانند آن اشاره کرد.

 

نوزادان آن‌ها نیز بیش‌تر از دیگران ممکن است به سندروم داون دچار شوند یا با نقایص مادرزادی به دنیا بیایند. نرخ موفقیت درمان‌های باروری برای زنان بالای 44 سال فقط 3 درصد است.

منبع: khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
تاخیر در بارداری دوم، نگرانی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا امکان بارداری در زمان قاعدگی وجود دارد ؟



 

آیا امکان بارداری در زمان قاعدگی زنان  وجود دارد ؟

 

 

آیا فکر میکنند که اگر فرد در زمان عادت ماهیانه اقدام به رابطه جنسی نماید ، احتمال بارداری وجود خواهد داشت یا نه ؟


خیلی ها فکر میکنند که اگر فرد در زمان عادت ماهیانه اقدام به رابطه جنسی نماید ، احتمال بارداری وجود نخواهد داشت. اما باید گفت که این امکان وجود دارد که وی در دوران خونریزی نیز باردار گردد.



تعدادی دلیل برای این مهم وجود دارد که برجسته ترین آنها عبارت است ازدلیل تمام خونریزی های مهبلی عادت ماهیانه نمی باشد. مواقعی وجود دارد که زنان خونریزی کمی رو در زمان تخمک گذاری مشاهده مینمایند .



این زمان درست زمانی می باشد که فرد برای باردار شدن کاملاٌ آماده بوده و به اصطلاح کشش رحمی وی بالاست. در زمان تخمک گذاری یک تخم از لوله تخمدان رها شده و بسمت پایین و لوله فالوپ (شیپور رحمی) حرکت میکند.



این بسیار طبیعی است که دختری در زمان تخمک گذاری مقداری خون را مشاهده نماید و آن را حمل بر تغییر زمان عادت ماهیانه و یا به اشتباه خود عادت ماهیانه تلقی نماید



بعضی وقتها تخمک گذاری می تواند قبل از اینکه خونریزی پریود در فرد به پایان برسد اتفاق بیافتد و بعضی وقتها نیز میتواند اتفاقش بلافاصله بعد از پایان یافتن عادت ماهیانه نیز می باشد. از طرفی اسپرم نیز می تواند تا ۳ روز بعد از رها شدن تخمک رو باردار نماید .



بنابراین داشتن رابطه جنسی در هر دو صورت میتواند بارداری نا خواسته رو بهمراه داشته باشدداشتن سکس بدون استفاده از وسایل جلوگیری از حاملگی، در زمان عادت ماهیانه و حتی در زمان خونریزی همچنان دارای ریسک میباشد.



خارج از این مسئله ، روابط جنسی در زمانی که فرد دارای شرایطی اینچنین می باشد هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی توصیه نمی گردد. در این شرایط حتی ریسک مبتلا شدن به انواع بیماریهای جنسی از قبیل ایدز و یا زگیلهای واژن و انواع دیگر بیماریها کاملاٌ بالا می باشد .


تنها راه قابل اطمینان و شایع برای جلوگیری از بارداری نا خواسته و بیماریهای واگیردار، در شرایط فعلی استفاده از کاندوم میباشد.

 


منبع : pezeshk.us