سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زرده تخم مرغ را از این افراد دور کنید


تحقیقات نشان می‌دهد مصرف زرده تخم‌مرغ باعث پر شدن دیواره داخلی رگ‌ها با پلاک‌هایی می‌شود که از کلسترول انباشته شده‌اند.


 صبح بخیر: اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستید، باید از خوردن زرده تخم مرغ اجتناب کنید، زیرا این ماده غذایی باعث سخت‌تر شدن رگ‌های خونی می‌شود.



تحقیقات نشان می‌دهد مصرف زرده تخم‌مرغ باعث پر شدن دیواره داخلی رگ‌ها با پلاک‌هایی می‌شود که از کلسترول انباشته شده‌اند. تشکیل پلاک یکی از دلایل شایع حملات قلبی و سکته به شمار می‌آید و سالانه جان تعداد زیادی از مردم را می‌گیرد. به این ترتیب افرادی که مستعد ابتلا به بیماری قلبی هستند باید این غذا را از وعده صبحانه خود کنار بگذارند.

برای بررسی این موضوع، دانشمندان رژیم غذایی بیمارانی که دارای میانگین سنی 61/5 سال بودند را تحت نظر قرار داده و با استفاده از تجهیزات پیشرفته میزان انباشت چربی در رگ‌های آنها را اندازه‌گیری کردند.

تقریبا از 40 سالگی به بعد میزان پلاک‌های انباشته شده در دیواره داخلی رگ‌ها افزایش پیدا می‌کند، اما سیگار کشیدن و مصرف زرده تخم مرغ می‌تواند به این عامل خطرناک سرعت ببخشد.

افرادی که در هفته بیش از 3 زرده تخم‌مرغ می‌خورند بسیار بیشتر از افرادی که حداکثر 2 زرده تخم‌مرغ مصرف می‌کنند دارای پلاک‌ در رگ‌های خود هستند. زرده تخم‌مرغ یکی از منابع بسیار غنی از کلسترول است و می‌تواند به جمع شدن کلسترول در رگ‌ها کمک کند.



ویدیو مرتبط :
‫تخم مرغ سوخاری- روش سوخاری کردن تخم مرغ با زرده کرمی پرمزه |Deep-fried Eggs‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زرده تخم مرغ چرا زرد است؟



 

 

زرده تخم مرغ

 

 

زرده تخم مرغ ، ماده بسیار خوشرنگ و خوشمزه ای است که بسیاری اوقات زینت بخش سفره های ماست ، آیا تا به حال به این فکر افتاده اید چرا زرده تخم مرغ این همه زرد است.


رنگ زرده تخم مرغ ، حاصل از موادی به نام گزانتوفیل هاست که از غذایی که مرغ می خورد تامین می شود د رنگ زرده هم با توجه به رنگدانه موجود در غذا ، از زرد کمرنگ تا نارنجی متغیر است.


این مواد پس از جذب از دستگاه گوارش وارد جریان خون پرنده می شود و به همان شکل در زرده تخم مرغ ذخیره می گرددد بافت چربی در بدن مرغ یکی از محلهای اصلی ذخیره رنگدانه است.


با توجه به این که مرغ در روز بیش از شب غذا می خورد ، در روز رنگدانه بیشتری به تخمدان انتقال می یابد و این موضوع باعث می شود زرده به صورت خطوط تیره و روشن باشد.


منبع:rezamonavari.ir