سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راز های خوشگل شدن با هندوانه!


خوردن هندوانه در این روزهای گرم حسابی می‌چسبد اما بد نیست بدانید این میوه خوشمزه به پوست شما نیز كمك زیادی كرده و آن را شفاف و صاف می‌كند.



  صبح بخیر:  خوردن هندوانه در این روزهای گرم حسابی می‌چسبد اما بد نیست بدانید این میوه خوشمزه به پوست شما نیز كمك زیادی كرده و آن را شفاف و صاف می‌كند. در این فصل گرم هیچ چیز بیشتر از یك ماسك تازه‌كننده نمی‌تواند وضعیت پوست شما را خوب كند. یك ماسك ساده و ارزان با یك میوه خوشمزه كه این روزها در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود؛ به‌خصوص وقتی كه بعد از یك روز گرم به خانه می‌رسید و احساس می‌كنید از پوست‌تان آتش بلند می‌شود این ماسك می‌تواند حسابی پوست شما را خنك كند و در نتیجه التهاب آن را بگیرد،  البته می‌توان با افزودن مواد مختلف به آن یك ماسك مغذی‌تر و اثربخش‌تری ساخت. در اینجا ما به شما یاد می‌دهیم چه هندوانه‌ای را بخورید و چگونه آن را به‌طور موضعی روی پوست خود بگذارید تا در نهایت زیباتر شوید.




بعد از اصلاح جوش نزنید

اگر بعد از اصلاح پوست خنك شود هم التهاب زودتر می‌خوابد هم احتمال جوش زدن كمتر می‌شود. كافی است یك چهارم فنجان هندوانه (قسمت سفیده داخلی پوست) را با یك تكه خیار و یك تكه سیب‌زمینی خام (با پوست) و یك قاشق غذاخوری جوانه ماش و یك قاشق غذاخوری ماست شیرین و تازه را با هم در مخلوط‌كن بریزید و به مدت 20 دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنك آبكشی كنید. افرادی كه پوست خشك دارند، می‌توانند به جای ماست از یك قاشق خامه استفاده كنند و بعد از شستن ماسك حتما روغن بادام شیرین (برای مرطوب كردن پوست) به‌صورت بمالند. همچنین دقت كنید كه این ماسك را بلافاصله بعد از درست كردن به‌صورت بمالید. برای صرفه‌جویی بهتر است از قسمت سفید هندوانه استفاده كنید. استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد. البته این ماسك برای پوست‌های جوشدار بسیار مناسب است.



درمان آفتاب سوختگی

 آب هندوانه می‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت كند.كافی است چند تكه خیار را با یك چهارم فنجان هندوانه مخلوط كنید، البته بهتر است این ماسك با مخلوط كردن مقدار مساوی خیار و هندوانه تهیه ‌شود. باید هر كدام را پوست بكنید سپس آنها را له كرده و به مقدار مساوی با هم مخلوط كنید و حدود 20 دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسك آفتاب سوختگی‌های پوست‌تان را التیام می‌بخشد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر می‌كند.



منافذ پوستی را محو می‌كند

ویتامین آ به چند دلیل یكی از مهم‌ترین ویتامین‌هاست، از یك طرف در سلامت استخوان‌ها و بینایی تاثیر دارد و از سوی دیگر اثرات فوق‌العاده‌ای در بهبود مشكلات پوستی و شفافیت آن دارد. هندوانه كه منبع ویتامین‌آ است، می‌تواند چربی‌های زیر پوست را كمتر كند و اندازه منافذ پوستی را نیز كاهش دهد.



دیگر به‌دنبال خرید تونر نباشید

هندوانه به‌طور طبیعی كمی پوست را سفت می‌كند و در نتیجه ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. ‌برای پوست‌های خشك می‌توانید آب هندوانه را با عسل مخلوط كنید، البته استفاده تنها از آن نیز مفید است كافی است سر گوش‌پاكنی را در آب هندوانه بزنید و بعد به تمام صورت و گردن شسته‌شده خود بمالید. آب هندوانه باقیمانده مواد شوینده را از روی پوست پاك و به فرایند پوسته‌ریزی نیز كمك می‌كند تا پوست هم تازه شود و هم سفت. البته پالپ‌های هندوانه را نیز می‌توانید به‌عنوان ماسك صورت استفاده كنید.



دیگر پیر نمی‌شوید

آنتی‌اسیدان‌هایی چون ویتامین ث و آ و لیكوپن در هندوانه وجود دارند كه می‌توانند همچون یك سلاح قدرتمند با تمام نشانه‌های پیری مبارزه كنند. میوه‌های محدودی همچون هندوانه حاوی لیكوپن هستند. لیكوپن یك رنگدانه شیمیایی است كه باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می‌شود و اثرات ضد‌اكسیدانی قوی‌ای دارد. این آنتی‌اكسیدان به تمامی نقاط بدن می‌رود و رادیكال‌های آزاد را خنثی می‌كند و تاثیرات ناشی از آنها را كاهش می‌دهد. رادیكال‌های آزاد مولكول‌هایی هستند كه باعث تخریب بسیاری از بافت‌های بدن می‌شوند و بر اثر قرار گرفتن در آفتاب و سیگار كشیدن افزایش پیدا می‌كنند. خطوط ظریف روی پوست، چروك‌ها، لك‌های پیری و... همه نتیجه افزایش رادیكال‌های آزاد هستند.


ویدیو مرتبط :
هندوانه فروشی (هندوانه هیبریدی بی دانه و پوست نازکB32)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز انفجار هندوانه‌های چینی


برای مدت‌ها هندوانه‌های كشت شده در شرق كشور چین به‌طور عجیبی از هم شكافته می‌شدند و این موضوع به‌صورت یك راز درآمده بود



برای مدت‌ها هندوانه‌های كشت شده در شرق كشور چین به‌طور عجیبی از هم شكافته می‌شدند و این موضوع به‌صورت یك راز درآمده بود.این وضعیت به شكلی درآمده بود كه تلویزیون این كشور، مزارع هندوانه را به زمین‌های مین تشبیه می‌كرد.

هر روز تعداد زیادی از هندوانه به شكل عجیبی شكافته می‌شوند و به این ترتیب تمام زحمات كشاورزان به هدر می‌‌رود. تا‌كنون نزدیك به 45هكتار از مزارع هنداونه به‌دلیل این انفجارها به‌طور كامل از بین رفتند.اما بعد از مدتی، دانشمندان با انجام تحقیقاتی به راز انفجار هندوانه‌ها پی بردند. آن‌ها متوجه شدند، كشاورزان در این كشور به قدری از هورمون‌های رشد استفاده می‌كنند كه هندوانه‌ها دیگر توانایی بزرگ شدن ندارند و به همین دلیل به این شكل درمی‌آیند.یكی از كشاورزان در این‌باره گفت: «روز اول نزدیك به 80 هندوانه در مزرعه من از هم شكافته شدند. تا بعدازظهر این تعداد به 100 عدد رسید. 2 روز بعد، دیگر هندوانه سالمی در مزرعه من باقی نماند.»