سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راز باهوش شدن نوزاد در دوران بارداری



راز باهوش شدن نوزاد در دوران بارداری

باهوش شدن فرزند در آینده منوط به چه چیزی ست و با چه کارهایی در دوران بارداری می توان هوش کودک را تقویت کرد؟

صدا و اصوات مختلف می‌تواند بر افزایش سطح هوش جنین تاثیر بسزایی داشته باشند و در سالهای آتی و بویژه هنگام تحصیل، سبب با هوش شدن او شود.

پژوهشگران با مطالعه درباره اندازه مغز نوزادان به دنیا آمده متوجه شدند که صحبت کردن والدین و اطرافیان با جنین در دوران بارداری مادر می‌تواند باعث بزرگ شدن حجم مغز نوزاد و افزایش سطح هوش او در سالهای آینده و پس از به دنیا آمدن کودک شود.

در این پژوهش مشخص شده است نوزدانی که صدای ضبط شده مادران خود را در دوران جنینی شنیده اند دارای مغزی بزرگ‌تر از نوزدانی بودند که تنها صدای پس زمینه را در حین جنینی شنیده بودند.

صحبت‌ با جنین همچنین می‌تواند باعث افزایش مهارت‌های گفتاری او در سالهای بعد شود، صدای مادر جزو یکی از اولین تجربیات حسی نوزاد در حین رشد است و او همینطور می‌تواند صدای ضربان قلب مادر خود را نیز بشنود.

کار‌شناسان دانشگاه‌ هاروارد که در این تحقیق حضور داشتند معتقد هستند که صدای مادر و اطرافیان جنین باعث افزایش قدرت مرکز پردازش زبان در مغز کودک می‌شود و در آینده سبب زود به راه افتادن زبان کودک برای برقراری ارتباط با اطرافیان می‌شود.
منبع : خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
تاثیر تغذیه دوران بارداری بر رنگ چشم، قد نوزاد و ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتباط بین دیابت دوران بارداری و تولد نوزاد اوتیسمی



اوتیسم, دیابت دوران بارداری, بیماری دیابت

اوتیسم بیماری است که علائم آن پیش از سه سالگی بروز می کند

 

ارتباط بین دیابت دوران بارداری و تولد نوزاد اوتیسمی
مادران در دوران بارداری با مشکلات بسیاری مواجه می شوند که یکی از آنها می تواند ابتلا به دیابت دوران بارداری باشد. ابتلا به دیابت در دوران بارداری می تواند با خطرات آتی نیز همراه باشد که از میان آنها می توان به افزایش وزن نوزاد و همچنین انجام عمل سزارین در مادر باشد.

 

اما مطالعات جدید محققان امریکایی نشان می دهد، تولد نوزادان مبتلا به اوتیسم در مادرانی که در دوران بارداری، دیابت را تجربه کرده اند بیش از سایرین است. اوتیسم یکی از بیماری های ناشناخته ای است که علائم آن پیش از سه سالگی بروز کرده و در پسران شایع تر از دختران است.

 

عوارض دیابت در زمان بارداری,اوتیسم, دیابت دوران بارداری

دیابت دوران بارداری می تواند منجر به تولد نوزاد اوتیسمی شود‎‎

 

محققان معتقدند در زمانی که مهم ترین دوره رشد مغزی جنین بایستی صورت بگیرد مادر به دیابت مبتلا شده در نتیجه ابتلا به اوتیسم در چنین مادرانی افزایش می یابد زیرا افزیش قابل توجه قند خون مادر آسیب نواحی از مغز کودک را به همراه دارد که مسئول ارتباطات و رفتارهای اجتماعی است.
دیابت دوران بارداری به دیابتی گفته می شود که مادر تا پیش از این با چنین بیماری دست به گریبان نبوده و افزایش قند خون برای اولین بار در دوران بارداری بروز می کند.
منبع : mehrnews.com