سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

در ارتباط عاشقانه با همسرتان این باورهای غلط را فراموش کنید



ارتباط عاشقانه, ارتباط عاشقانه با همسر

 

زنان اما در هنگام بحث و یا صحبت کردن، به دنبال نشان دادن برتری خود نیستند، آن‌ها یا درد دل می‌کنند و یا مسائل مربوط به زندگی زناشویی‌شان را مطرح می‌کنند.

 

تفاوت در دیدگاه مردان و زنان نسبت به برقراری رابطه با همسر، گاهی باعث بروز تعارضاتی می‌شود که می‌توان با چند تکنیک ساده از ایجادشان جلوگیری کرد.

 

حتی مسائلی که زنان و مردان تمایل دارند درباره آنها صحبت کنند نیز با هم متفاوت است. به عنوان مثال مردان تمایل دارند درباره موضوعاتی صحبت کنند که زنان نسبت به آن اطلاعات کمتری دارند، و از این طریق به آنها اثبات کنند که بالاتر و برتر هستند. علت این مسئله هم به مسائل تربیتی برمی‌گردد و این نکته که مردان گمان می‌کنند، به دنیا آمده‌اند تا قدرت و برتری خود را ثابت کنند. آنها حتی در ارتباط با همجنسان خود به سراغ بحث‌هایی می‌روند که دیگران نسبت به آن دانش کمتری دارند.

 

زنان اما در هنگام بحث و یا صحبت کردن، به دنبال نشان دادن برتری خود نیستند، آن‌ها یا درد دل می‌کنند و یا مسائل مربوط به زندگی زناشویی‌شان را مطرح می‌کنند.

 

تفاوت دیگر زنان و مردان، در هنگام مقابله با مشکلات است. مردان در مقابل بروز مشکلات سریعاً به دنبال راه‌حل می‌روند. احساس ناجی بودن در مردان بسیار قوی است و حتی در فیلم و سریال‌ها بسیار دیده‌ایم که تا مشکلی پیش می‌آید، مردی همچون یک ناجی افسانه‌ای در صحنه ظاهر می‌شود! اما زنان تنها دوست دارند درباره مشکلشان صحبت کنند، اینکه چرا به وجود آمده، و چه احساسی نسبت به آن دارند.

 

پس اگر ما بدانیم این تفاوت‌ها، ویژگی‌هایی هستند که در هر دو جنس وجود دارند، دیگر در برابر آنها جبهه‌گیری نمی‌کنیم و این باعث می‌شود بتوانیم بهتر زندگی کنیم.

 

در ایجاد یک ارتباط درست و موثر، باورهایی دخیل‌اند که می‌توانند به صورت یک عامل ممانعت کننده عمل کنند

_ یکی از این باورها این است که هر کدام از طرفین گمان کند حق با خودش است و دیگری را مقصر بداند. این باور نادرست باعث می‌شود رابطه‌ محکم و صمیمانه‌ نباشد، چون یکی از زوجین یه طور کامل حق را به خودش می‌دهد و خواسته‌ها و نیازهای خود را در اولویت قرار می‌دهد.

 

_ باور نادرست دیگر این است که بعد از مدتی که از زندگی مشترک بگذرد، طرفین این باور را در خود پرورش می‌دهد که همسرشان حالا دیگر با تمام خصوصیات و ویژگی‌های آنها آشنایی دارد پس لازم نیست هرگاه احساس ناخوشایندی نسبت به او پیدا می‌کنند، آن را بیان کنند زیرا همسرشان باید در یک نگاه آن را تشخیص دهد. اما این درست نیست! همسران همیشه نمی‌توانند ذهن هم را بخوانند. بیان احساسات در هر لحظه لازم است. چه در ابتدای زندگی و چه بعد از گذشت سال‌های طولانی. به علاوه این باور غلط باعث کم شدن و کم رنگ شدن روابط می‌شود. همسران به جای حرف زدن توقع دارند، درک شوند و این به ارتباط‌شان آسیب می‌رساند.

 

پس علاوه بر شناخت، از بین بردن باورهای نادرست نیز به بهبودی روابط، کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود صمیمیت و توجه جای بی‌توجهی و سکوت را بگیرد.

منبع :mojarradha.astanemehr.ir


ویدیو مرتبط :
باورهای رایج غلط درباره صبحانه و اهمیت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باورهای غلط دیجیتال که باید فراموش کنید


بازار دیجیتال ایران هنوز هم گرفتار باورهای سنتی و غلطی است که از ناکجاآباد سر برآورده اند. احتمالا شما هم افرادی را دیده اید که موقع خرید دوربین بیش از همه روی عدد مگاپیکسل آن تمرکز می کنند.





روزنامه هفت صبح: بازار دیجیتال ایران هنوز هم گرفتار باورهای سنتی و غلطی است که از ناکجاآباد سر برآورده اند. احتمالا شما هم افرادی را دیده اید که موقع خرید دوربین بیش از همه روی عدد مگاپیکسل آن تمرکز می کنند. در صورتی که شما جزو این دسته افراد هستید این نوشته به شما خواهد آموخت، چگونه باورهای غلط را فراموش کنید. بازارهای موبایل، لپ تاپ، دوربین دیجیتال، تبلت و پخش کننده های موسیقی با چنین سوء تفاهماتی دست و پنجه نرم می کنند.

باورهای غلط دیجیتال که باید همین حالا فراموش کنید

1-    iPod بهترین است

من از iPhone و یک iPad استفاده می کنم. دلیل کارم بسیار ساده است؛ هردوی این وسیله ها در نوع خود بهترین هستند. اندروید از نظر تجاری یا توسعه نرم افزاری آزادی عمل بیشتری برای برنامه نویسان فراهم می کند اما به عنوان یک کاربر آن هم ایران، iOS همچنان شسته رفته تر است. با همه این حرف ها حاضر نیستم برای خرید آی پاد اقدام کنم. موجود مزاحمی مثل iTunes مهم ترین دلیل نفرت از آی پاد است. نرم افزار مدیریت آهنگ ها در پخش کننده موسیقی اپل بیشتر به درد مردمی می خورد که به کپی رایت و قواعد مربوط به آن اعتقاد دارند اما من و شما چی؟ همه آنهایی که می گویند با iTunes مشکلی ندارند یا تا به حال با آن کار نکرده اند یا یک طرفدار چشم و گوش بسته اپل هستند.

2-    لپ تاپ فقط MacBook

اگر فکر می کنید تنها اپل لپ تاپ تولید می کند کاملا در اشتباه هستید. با وجود قیمت بسیار بالای این محصول در بازار دیجیتال ایران مد شده همه حرف از مک بوک بزنند. شاید شما حساب های بانکی پر و پیمانی داشته باشید و به پشتوانه آن خرید می کنید اما بهتر است قبل از هرکاری چیزهایی ابتدایی در مورد سیستم عامل ها بدانید. مک بوک از سیستم عامل مخصوص اپل استفاده می کند. چیزی شبیه ویندوز که نرم افزارها و برنامه های مخصوص خود را دارد.

اسباب کشی و و کوچ کردن از ویندوز به این سیستم عامل نیازمند داشتن اطلاعات حداقلی در مورد کاربری و شناسایی برنامه های جایگزین است. به عنوان مثال باید یک واژه پرداز جدید به جای مایکروسافت آفیس پیدا کنید و یک مرورگر اینترنت به جای IE! در صورتی که این کارها را انجام ندهید دست آخر باید یک نسخه ویندوز روی مک بوک تان نصب کنید و کارهایتان را با آن انجام دهید.

3-    سامسونگ نمی خرم چون لباسشویی تولید می کند

این یکی از مزخرف ترین حرف هایی است که در تمام زندگی تان می توانید بشنوید. سامسونگ ماشین لباسشویی های خوبی تولید می کند اما این دلیل نمی شود که بقیه محصولاتش بی کیفیت باشند. محض اطلاع تان بهتر است بدانید شرکت کره ای مزد تلاش هایش را گرفته و موفق شده سهم بزرگی از بازار را مال خود کند. تا چند وقت پیش خرید گوشی های سامسونگ از نظر اقتصادی چندان مقرون به صرفه نبود چون بقیه حاضر نبودند مدل های کارکرده آن را بخرند. حالا این وضع تغییر پیدا کرده.

4-    دوربینی با عدد مگاپیکسل بالا می خرم


اولین سوالی که خریداران درباره یک دوربین دیجیتال می پرسند این است: چند مگاپیکسلی؟

تجربه نشان داده است که دقت بالاتر از شش مگاپیکسل چندان روی کیفیت عکس های دوربین های کامپکت موثر نیست. یعنی فرضا یک دوربین با دقت 14 مگاپیکسل، عکس های «بی کیفیت تری» نسبت به مدل قبلی خود که دارای دقت 12 مگاپیکسل است ارائه می دهد. اگر می خواهید دوربین دیجیتال بخرید عوض این حرف های بی اساس به نکاتی چون محدود زوم، وزن دوربین، کیفیت LCD، لرزشگیر دست، ضبط ویدئویی، عمر باتری، قابلیت های منوی تنظیمات و ISO توجه کنید.