سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

درمان لك‌های صورت با سالاد


این گیاه كه در طب سنتی ایران، چین و هند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سبزی خوش خوراكی است كه می‌توان از آن انواع و اقسام سالادها، سوپ‌ها، آش و حتی كوكوسبزی را نیز تهیه كرد.





درمان یبوست با سوپ كنگرفرنگی

درمانگران، مصرف كنگر فرنگی را یكی از بهترین موادغذایی برای درمان یبوست می‌دانند. به اعتقاد آن‌ها این گیاه می‌تواند به راحتی نداشتن تعادل و كندی حركت دستگاه گوارش به‌ویژه در روده‌ها را تنظیم كرده و موجب درمان یبوست شود.

همانطور كه می‌دانید مصرف سوپ به‌عنوان پیش غذا در وعده‌های غذایی روزانه به درمان یبوست كمك می‌كند اما اگر این سوپ را در یك وعده غذایی با كنگر فرنگی تهیه كنید، نتیجه را 2برابر می‌كنید. برای تهیه این سوپ كافی است طبق روال همیشه سوپ را تهیه كرده و به جای سبزی سوپ از برگ‌های سبز كنگرفرنگی و میوه آن استفاده كنید. می‌توانید میوه كنگر فرنگی را در كنار هویج در سوپ بریزید و اجازه دهید به‌طور كامل پخته و نرم شود. با مصرف این سوپ كه به‌عنوان یك مسهل طبیعی عمل می‌كند علاوه بر درمان یبوست و خشكی مزاج می‌توانید به پاكسازی بدن از مواد غیرضروری بپردازید.





سالاد تنظیم‌كننده صفرا

برگ‌های سبز كنگر فرنگی از آن جهت كه ویتامین‌های گروه B، C، پروتئین، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم و كلسیم دارند، غنی‌ترین سبزی‌ها برای تهیه انواع سالادها،‌ آش‌ها و غذاهای گیاهی محسوب می‌شوند. برگ‌های پهن و سرشار از ویتامین و املاح معدنی كنگر فرنگی علاوه بر این به‌دلیل خواص درمانی در كنترل و تنظیم ترشحات صفرا در كبد، می‌تواند به‌خوبی عملكرد كبد را كنترل و تنظیم كند و به این ترتیب مانع از بروز برخی از بیماری‌های پوستی، لك‌های تیره سطح پوست و تیرگی چشم كه ناشی از اختلال در عملكرد كبد است، شود.


ویدیو مرتبط :
لك لك های قرمز - چیمى لانگ - پرنده های زیبا و عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیزر مو زائد و هایفوتراپی و لیفت صورت با نخ، PRP، درمان ریزش مو، سابسیژن


لیزر موهای زائد و هایفوتراپی و لیفت صورت با نخ، جراحی پلک در مرکز وارسته