سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خوراكی‌های شكم صاف‌كن!


یك رژیم هزار و 500 كالری‌ای كه هم تناسب اندام‌تان را حفظ می‌كند و هم احساس خوبی به شما می‌دهد. برای كنترل بهینه وزن، می‌توانید همراه با مصرف این مواد مغذی، ورزش را هم در برنامه روزانه خود بگنجانید.



صبحانه

تخم‌مرغ و ماهی دودی روی مافین
سفیده تخم‌مرغ و یك تخم‌مرغ كامل را با 50 گرم ماهی دودی و یك‌چهارم فنجان پیاز ساطوری شده املت كنید.
مافین گندم كامل
یك فنجان شاتوت



میان‌وعده اول

150 گرم ماست بدون چربی
20 عدد پسته
یك قاشق سوپ‌خوری عسل
بر‌اساس تحقیقات انجام شده، خوردن آجیل، 2بار در هفته می‌تواند باعث دفع وزن دریافتی شود. در ضمن، در میان آجیل‌ها، پسته كمترین میزان چربی را داراست.
انرژی كلی: 981 كالری
انرژی روزانه: 0051 كالری
برای كنترل بهینه وزن، می‌توانید همراه با مصرف این مواد مغذی، ورزش را هم در برنامه روزانه خود بگنجانید.



میان‌وعده دوم

یك‌دوم سر بوته كاسنی
یك‌چهارم فنجان هوموس
6 عدد زیتون



ناهار

سالاد تاكو
100 گرم گوشت بوقلمون پخته شده با ادویه تاكو
یك‌چهارم فنجان لوبیا قرمز
2 قاشق سوپ‌خوری سالسا
یك‌ و یك‌دوم فنجان كاهوی ساطوری شده
یك‌چهارم فنجان فلفل دلمه‌ای زرد خرد شده
یك‌چهارم فنجان گوجه‌فرنگی ساطوری شده
2 قاشق سوپ‌خوری سس آووكادو
كاهو سرشار از مواد مغذی و آب است! آب باعث احساس سیری شده و مقدار كالری دریافتی شما را كاهش می‌دهد.
انرژی كلی: 443 كالری



كنار غذا

پروتئین موجود در تخم‌مرغ‌ها به عضله‌سازی كمك می‌كند. به‌علاوه، تخم‌مرغ حاوی ویتامین B1 است كه برای شكستن و از بین بردن چربی‌ها ضروری است. یك تحقیق نشان داد، افرادی كه 2 تخم‌مرغ در صبحانه میل می‌كنند، زمان ناهار خوردن به مقدار 164 كالری كمتری مصرف می‌كنند.
انرژی كلی:983كالری



شام

ماهی و سبزی‌ها
120 گرم ماهی كباب شده
12 عدد مارچوبه برشته، همراه با 2 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
یك‌دوم سیب‌زمینی پخته
یك سیب پخته به‌عنوان دسر هسته سیب را خارج كرده، یك قاشق سوپ‌خوری آبلیمو و یك‌دوم قاشق سوپ‌خوری دارچین روی آن ریخته، در دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سلسیوس) به‌مدت 15 دقیقه بپزید.
انرژی كلی: 417 كالری



خوراكی جایگزین

اضافه كنید: 115 گرم آب میوه‌های قرمز: 100 كالری
كم كنید: آجیل، عسل و ماست را از میان‌وعده‌تان حذف كنید، 100 كالری. اگر از ماست بدون چربی خوش‌تان نمی‌آید، مقداری دارچین به آن اضافه كنید.


ویدیو مرتبط :
دعا كن قلیون بكش حال كن ما رو هم دعا كن.!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 راه حل سریع برای صاف كردن شكم



 

 

5 راه حل سریع برای صاف كردن شكم

 

آیا می خواهید شكم بزرگ تان را سریع كوچك كنید ؟ ما در این مقاله راه حل هایی فوق العاده را به شما ارائه می دهیم.

از کم شروع کنید

همان طوری که اگر شناکردن را بلد نباشید، روز اول به قسمت عمیق استخر شیرجه نمی زنید، در اینجا هم در اولین دفعات ، هیچ وقت نباید از حرکت های پیچیده و پیشرفته ی مربوط به عضلات تنه شروع کنید. از حرکات با دامنه کوتاه شروع کنید(مثلا یک تخته را به مدت 15 تا 20 ثانیه نگدارید)، و سپس هنگامی که قدرت عضلات بالاتنه تان بهبود یافت و در انجام حرکت ها مهارت پیدا کردید اقدام به انجام تمرین های دشوارتر کنید.

 

عضله های زیر لگن خود را به کار بگیرید

با به کار گیری این عضله ها( این عضله ها آنهایی هستند که با متراکم کردن آنها جریان ادرار قطع می شود)، قبل و درحین نرمش های مربوط به عضلات شکمی، به صورت بهتری عضله های عرضی پایین شکم را وارد کار می کنید. عضله های عرضی دور شکم مانند یک کمربند تنه شما را در بر می گیرند. این کار کمک می کند که ناحیه میانی اندامتان محکم شود.

 

بر روی ورزش تمرکز کنید

بسیاری اوقات در هنگام انجام تمرین های ورزشی، از نظر ذهنی توجهی به حرکات خودمان نداریم. تلویزیون تماشا می کنیم، به کارهایی که باید انجام بدهیم فکر می کنیم، یا حتی فقط در فکر آن هستیم که ورزشمان زودتر تمام بشود، به جای آن که به آنچه انجام می دهیم توجه داشته باشیم. با تمرکز کردن خوب بر روی ورزش، شما نه تنها کمتر در معرض آسیب دیدن هستید(زیرا حواستان جمع است و به صدای بدنتان گوش می دهید) ، بلکه شما ارتباط ذهن و بدنتان را برقرار می کنید که کمک می کند تا رشته های عضلانی بیشتری را به کار بگیرید و در نتیجه نتایج بهتری از کارتان بگیرید.

 

قفسه سینه را جمع کنید

در دراز و نشست معمولی، افراد معمولا بدون توجه شیوه درست این حرکت، بالا و پایین می روند. احتمالا شما هم همین طور هستید؟ خوب ، روش درست این است که هنگامی که در این حرکت به سمت پایین می روید حواستان را جمع کرده و قفسه سینه خود را جمع و بسته نگهدارید. این کار کمک می کند که عضله های بخش شکم را بیشتر منقبض کنید، همچنین عضله های کمربند شکمی را بیشتر به کار می گیرید و پشت خود را به خوبی تحت حمایت قرار می دهید.

 

نفس خود را نگه ندارید

عضلات بالاتنه شما برای انجام فعالیت با ظرفیت کامل، نیازمند اکسیژن است، لذا باید مطمئن باشید که مرتبا تنفس می کنید. به عنوان یک قاعده کلی، لازم است که در آسانترین بخش حرکت، نفس را به درون سینه بکشید(مثلا در هنگامی که در نرمش کرانچ، به پایین می آیید) و در هنگامی که بیشترین نیرو را وارد می کنید، نفس را بیرون بدهید( در هنگام بالا بردن تنه در حرکت کرانچ و دراز و نشست).
منبع:salamatnews.com