سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خودآزمون «من چقدر خوش تیپم!»


اگر می خواهید بدانید تصویر ذهنی شما از بدن‌تان تا چه حد مثبت است، این تست به شما كمك می‌كند. این آزمون تصویر بدن، سریع و ساده است. كافی است به هریك از سوال‌ها پاسخ درست یا نادرست بدهید.



تجربه ثابت كرده كه اصولا خانم‌ها بیشتر از آقایان به ظاهر خود اهمیت می‌دهند؛خب شاید آقایان  فرصت كمتری برای این كارها دارند اما در هر صورت، مطالعات نشان داده‌اند كه تصویر ذهنی آقایان هم می‌تواند مخدوش شود؛ آن‌ها هم ممكن است دچار این اختلال روانی شده و دائم به این موضوع فكر كنند كه چرا اندام‌شان عضلانی‌تر نیست، چرا موهایشان پرپشت‌تر نیست، چرا دندان‌هایشان سفیدتر نیست، چرا قدشان بلندتر نیست، چرا شكم‌شان كوچك‌تر نیست و هزاران چرای دیگر! با این تفاسیر، برای اینكه مطمئن شوید به این اختلال دچار هستید یا خیر،به سوالات زیر پاسخ دهید.



1- آیا در ظاهرتان چیزی وجود دارد كه شما واقعا از آن بدتان بیاید؟

2- آیا شما بیشتر به چیز‌هایی در ظاهرتان كه دوستشان ندارید فكر می‌كنید تا بخش‌هایی كه دوست دارید؟

3- آیا شما زمان زیادی را در نگرانی از افكار دیگران درباره ظاهرتان می‌گذرانید؟

4- آیا ظاهر شما واقعا در تعیین ارزشتان مهم است؟

5- آیا ‌افكار منفی مشابهی درباره ظاهرتان ناگهان به مغزتان هجوم می‌آورند؟

6- آیا شما از فعالیت‌های خاص یا وضعیت‌های خاص دوری می‌كنید چون احساس نداشتن ‌اعتمادبه‌نفس ظاهری می‌كنید؟

7- آیا شما زمان و پول زیادی را صرف اصلاح ظاهرتان و تلاش برای رسیدن به كمال فیزیكی می‌كنید؟

8- آیا شما به لباس‌ها و لوازم‌آرایشی برای پوشاندن نقایص‌تان در ظاهرتان اعتماد می‌كنید؟

9- آیا شما اغلب در جست‌و‌جو برای یافتن یك رژیم غذایی مؤثر، لباس مناسب یا لوازم آرایش خاص یا شكل مو هستید؟

10- آیا احساس شما درباره چهره‌تان در مسیر قبول خودتان است یا اینكه از هر روز زندگی لذت می‌برید؟

11- آیا قبول بدنی كه با آن زندگی می‌كنید برایتان سخت است؟ آیا دوست داشتید در قالب دیگری زندگی كنید؟



   نمره شما چند است؟

اگر نمی‌توانید به سوالی پاسخ صد درصد نادرست بدهید آن را درست قلمداد كنید

امتیاز 11 - 10
به این معناست كه شما تصویر بدن مثبت دارید.

امتیاز  7- 9
نشان می‌دهد تصویر بدن شما نزدیك ضعیف است.

امتیاز 3
این امتیازپایین‌تر به شما می‌گوید تصویر بدن شما ضعیف است و نیاز به بهبود دارد.

امتیاز 0 +
با به دست آوردن این امتیاز از همین امروز شروع به ساختن تصویر بدنی سالم و سلامت كنید.


ویدیو مرتبط :
بنتظرتون من خوش تیپم ؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باک‌های خوش خوراک چقدر پول می‌خورند؟!


با احتساب افزایش قیمت بنزین به 1200تومان حداقل میزان مصرف یک وسیله نقلیه با حداقل مصرف 60 لیتر در ماه، هر مصرف‌کننده باید 720 هزار تومان برای تامین خوراک باک ماشین خود پرداخت کند.

خبرگزاری ایسنا: همزمان با نزدیک شدن به زمان اعلام نرخ جدید بنزین و گازوئیل گمانه زنی‌ها مبنی بر قیمت بنزین مصرفی با نرخ جدید سهمیه‌ای 800 و آزاد 1200 تومان نیز افزایش یافته است.

روزشماری اعلام قیمت بنزین و گازوئیل از زمان اعلام افزایش حداقل 24درصدی این حامل‌ها آغاز شده است و هر لحظه امکان اعلام نرخ‌های پیش بینی شده است.

با در نظر گرفتن میزان درآمد مردم در ماه و حذف یارانه برخی از دهک‌ها ، به نظرمی‌رسد مصرف کنندگان وسایل نقلیه شخصی چندان توان پرداخت 800 و 1200تومان برای هر لیتر بنزین را نداشته باشند.

این در حالی است که برخی صاحب‌نظران معتقدند باید قیمت حامل‌های انرژی همچون بنزین و گازوئیل با قیمت های جهانی برابری داشته باشد اما توجه به کیفیت بنزین مصرفی و نوع سوخته شدن این حامل‌ها در وسایل نقلیه نیز بیش از این اهمیت دارد.

در این میان با احتساب افزایش 24 درصدی قیمت بنزین و اینکه اگر دولت قیمت پایه هر لیتر بنزین سهمییه‌ای را حداقل 800 تومان اعلام کند، حداقل هزینه هر باک ماشین با استفاده 60 لیتری در ماه معادل 480هزار تومان خواهد شد.

همچنین اگر بنزین آزاد به قیمت میانگین 1000 تا 1200 تومان تصویب شود، هزینه هر باک ماشین با میزان مصرف 60 لیتر در ماه که شاید کمترین میزان مصرف برای هر ماشین در ماه باشد معادل 720هزار تومان خواهد شد.

با نزدیک شدن به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اعمال افزایش قیمت بنزین سرعت می بخشد و مردم هر روز منتظر اعلام قیمت این حامل‌ها هستند.