سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خاک شیر خنک کننده ترین نوشیدنی فصل گرما



شربت خاک شیر,گرمازدگی,داروی گرما زدگی,نوشیدنی تابستان

علائم گرمازدگی و درمان گرمازدگی

 

 

 شربت خاک شیر و شربت  آبلیمو دارای خاصیت خنک کنندگی بوده و برای گرمازدگی مفید است.

 

 افرادی که دچار گرمازدگی می شوند علاوه بر آب، مقداری از نمک بدن خود را هنگام عرق کردن از دست می دهند.

 

شربت های آبلیمو و خاک شیر علاوه بر اینکه آب از دست رفته بدن را جبران می کند تامین کننده املاح از دست رفته بدن نیز هستند.

 

نوشیدن آب به تنهایی در افراد گرمازده نمی تواند املاح از دست رفته بدن آنان را بازگرداند.

 

 علاوه بر این شربت ها، دوغ نیز برای تامین املاح بدن در افراد گرمازده، فرآورده مناسبی به شمار می رود.

 

برخی دیگر از شربت های گیاهی مانند بیدمشک و عرق نعناع نیز خاصیت خنک کنندگی دارد اما تامین کننده املاح از دست رفته بدن نیستند.

 

منبع :سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
خنک کننده شیر نیپ(Nip) در فروشگاه اینترنتی مدیسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه مفید ترین نوشیدنی جهان



 

 

مفیدترین نوشیدنی

 

 

هیچ‌كدام از نوشیدنی ها جواب صحیح نیست؛ اگر كنجكاو شده‌اید و می خواهید بدانید جواب این معما چیست، پس متن زیر رابه دقت بخوانید:

 

طی تحقیقات پروفسور بردیشیف روسی راز طول عمر رهبران اتحاد جماهیر شوروی سابق، هند و كره شمالی نوشیدن، این آب است. این پروفسور روسی كه 82 سال سن دارد، درباره چگونگی تهیه این آب دستور زیر را ارائه داده است:

 

آب معمولی شیر را منجمد و سپس آن را از یخچال خارج كرده و اجازه دهید تا دوباره ذوب شود به اندازه ای كه درون ظرف فقط قطعه یخی به حجم یك تخم مرغ باقی بماند. این قطعه یخ تمام ناخالصی های آب را ازجمله موادی كه سلول‌های بدن را از بین می‌برد، به خود جذب می‌كند. با خارج كردن این قطعه یخ یك لیوان آب سبك به دست می‌آید كه مفیدترین نوشیدنی دنیاست و همچنین در طولانی كردن عمر انسان نیز موثراست.