سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بیماری‌های عجیب آدم معروف‌ها!


بعضی از معروف‌ترین چهره‌ها با بازی‌های درخشان در فیلم‌های ستایش شده دنیا در روزگاری نه چندان دور بسیار خجالتی و ترسو بوده‌اند؛ تا جایی كه برای بیرون رفتن از خانه هم دچار مشكل می‌شدند.

مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری: همیشه همه چیز به همان قشنگی كه در ظاهر می‌بینید نیست. آدم‌های معروفی كه سوار لوكس‌ترین ماشین‌ها می شوند و با جت‌های شخصی خود جزایر زیبای دنیا را برای تعطیلات زیر پا می‌گذارند گاهی حاضرند تمام زندگی خود را با یك لحظه حال خوب عوض كنند. گاهی به دلیل اختلالاتی كه ریشه در كودكی آنها دارد و گاه به خاطر داستان‌هایی كه در جریان ستاره شدن گریبان شان را می‌گیرد.كافی است چرخی اجمالی در دنیای شخصی این چهره‌ها بزنید تا ببینید با وجود پول و این همه شهرت هم، همه چیز هم بر وفق مرادشان نیست. آنها هم دچار بیماری‌ها و مشكلات عجیبی می‌شوند كه بد نیست بعضی از آنها را بدانید.

اما استون، از یك نگرانی ساده تا مختل شدن زندگی

بعضی از معروف‌ترین چهره‌ها با بازی‌های درخشان در فیلم‌های ستایش شده دنیا در روزگاری نه چندان دور بسیار خجالتی و ترسو بوده‌اند؛ تا جایی كه برای بیرون رفتن از خانه هم دچار مشكل می‌شدند. یكی از آنها اما استون است كه با بازی خیره كننده‌اش درThe Help و مرد عنكبوتی 1 و 2 توانست شهرت و اعتبار خوبی كسب كند اما جالب است بدانید او دركودكی با نوعی اختلال اضطرابی درگیر شده بود كه حتی اجازه رفتن به گردش و بازی با همسالانش را هم به او نمی‌داد اما بی جهت از همه چیز می‌ترسید، از ارتباطات ساده اجتماعی تا تنها خوابیدن در اتاق خوابش.

چه خطراتی دنیای رنگارنگ آدم معروف‌ها را تیره و تار می‌كند؟

اختلال اضطرابی مشكلی است كه فرد را دچار تپش قلب، سرگیجه، لرزش و عدم تعادل می‌كند؛ تا جایی كه هر لحظه انتظار می‌كشد اتفاق بدی بیفتد یا خبر ناگواری به گوشش برسد. همین مساله باعث شد تا مادر اما با مراجعه به یك روانشناس برای درمان او اقدام كند. اما در سن یازده سالگی به توصیه پزشك و خانواده‌اش وارد دنیای تئاتر شد و برای اولین بار رفتن به روی صحنه و ایستادن در مقابل صدها نفر را تجربه كرد. تجربه‌ای كه او را به بازیگری خوشنام تبدیل و برای مدتی حالش را خوب كرد. با این وجود با گذشت این سال‌ها مشكل اضطرابی او هنوز هم ادامه دارد. این بازیگر كه دیگر جزو پردرآمدترین بازیگران دنیا محسوب می‌شود مدت‌هاست برای رسیدن به آرامش خود پول زیادی خرج می‌كند.

اما استون در آخرین حضور تلویزیونی خود اعلام كرد: « درصد زیادی از خانم‌ها با اختلال اضطرابی زندگی می‌كنند؛ گاهی با دوز بسیار پایین و گاه در حدی كه زندگی شان مختل می‌شود اما من مدت زیادی است كه برای جنگیدن با آن آماده شده‌ام و تا بهبودی كامل فاصله‌ای ندارم اما كلید به دست آوردن آرامشم را در رفتن به یك مشاور خبره، مشغول كردن خود با كارهایی كه دوستشان دارم و ورزش كردن می‌دانم. از طرفی دامن زدن به افكار منفی و گشتن به دنبال ناخوشی‌های زندگی سمی است كه به این سادگی‌ها از بدن خارج نمی‌شود. »



احساس می‌كردم  چیزی تا مرگم نمانده

 

«سلامتی هدیه بزرگ خدا به همه ماست. دیگر حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی تا حد مرگ خودم را لاغر كنم. حتی برای پرافتخارترین نقش دنیا.» اینها گفته‌های مت دیمون است كه به خاطر سبك خاص بازی هایش در فیلم‌های معروف امروز به یك بازیگر پول ساز و حرفه‌ای تبدیل شده است. او به تازگی از تجربه تلخ سال‌های پیش خود پرده برداشته است. این بازیگر كه بارها در فستیوال‌های بزرگ جهانی مورد تحسین داوران بوده به تازگی از تجربه تلخ كاهش وزن خود برای یك نقش این گونه می‌گوید: « نزدیك بود بمیرم! »

چه خطراتی دنیای رنگارنگ آدم معروف‌ها را تیره و تار می‌كند؟

مت كه به خاطر بازی در فیلم Courage Under Fire ناچار شد وزن خود را از 82 كیلو گرم به 61 كیلو برساند می‌گوید: « روزهای سختی بود. شش ساعت در روز ورزش كردن در باشگاه و نخوردن خوراكی‌هایی كه دوستشان داری و نوشیدن آب فراوان من را برای بازی در این نقش آماده كرد اما به چه قیمتی ؟ این كاهش وزن وحشتناك برای من با قد 180 یك فاجعه بود، تا جایی كه هنوز آثار آن با من است. زانو درد شدید بعد از انجام ساعت‌های طولانی ورزش‌های سنگین و مشكلات گوارشی هنوز هم به سراغم می‌آید. من در حال كشتن خودم بودم. اواخر كار هیچ رمقی نداشتم!

سردردهای طولانی ناشی از رژیم بسیار طاقت فرسا شده بود. با وجود اینكه هنوز هم از تجربه بودن در آن فیلم لذت می‌برم اما گاهی علاقه‌های ما به قیمت جانمان تمام می‌شود. از آن زمان به بعد دیگر هیچ رژیمی سختی را قبول نكردم چون دوست دارم هر چیزی را كه از خوردن آن لذت می‌برم بخورم، روزی یك ساعت ورزشی را كه دوست دارم انجام دهم و در عین حال وزن ایده آلم را جفظ كنم. حضور من در این فیلم باعث پرش بلند و موفقیتی بزرگ شد اما سلامتم را به خطر انداخت. »



بد غذایی و بی فكرهای سلنا گومز


این چهره كه از سن كم به یك نوجوان مشهور و پولدار تبدیل شد در برهه‌ای از زمان به خاطر اضافه وزن و كم خونی به پزشك‌های متعددی مراجعه می‌كرد اما این مشكلات با وارد شدن او به روزگار جوانی و گذر از سن نوجوانی پایان یافت.

چه خطراتی دنیای رنگارنگ آدم معروف‌ها را تیره و تار می‌كند؟

 سلنا گومز تا همین چند وقت پیش خوراكی‌هایی چرب و پر ضرر می‌خورد و برای فرار از ورزش كردن به خانه دوستان صمیمی‌اش می‌رفت. شكلات‌های رنگارنگ و خوردن تنقلات باعث شد تا سال گذشته به خاطر مسمومیت پایش به بیمارستان باز شود و چند روزی را ‌مهمان تختخواب باشد. اما این داستان مدت زیادی طول نكشید و زمانی كه پزشك در مورد مصرف قرص‌های آهن، خوردن سالاد و سبزیجات و نوشیدنی‌های تازه به سلنا هشدار داد، سبك زندگی این چهره هم تغییر كرد. همین مساله باعث شد تا سلنای 21 ساله امروز به دختری شاداب و سرزنده تبدیل شود و ورزش را بعد از موسیقی دوست داشتنی‌ترین سرگرمی خود بداند. او به تازگی به سبك زندگی اشتباه و بی فكری‌های خودش اعتراف كرده و در مورد تصمیمات جدیدش می‌گوید: « من غذا می‌خوردم اما هر چیزی كه می‌خوردم مضر بود و برای سلامتی یك خانم آن هم در سنین رشد پرخطر و چاق كننده محسوب می‌شد.

جایگزین كردن ماهی، تخم مرغ و شیر به جای انواع فست فود، كره بادام زمینی با موز و شكلات‌های فراوان باعث شد تا برای رسیدن به وزن ایده آل یك پله به هدفم نزدیك‌تر شوم. البته خوردن نمك فراوان در غذا و خوراكی‌ها هم آسیب جدی به پوست و موی من وارد می‌كرد كه بعد از تشخیص پزشك به موقع مهار شد. همه خانم‌هایی كه در سنین من و یا كمتر هستند باید مراقبت‌های لازم را از همین سن كم شروع كنند و عادت‌های اشتباهشان را تغییر دهند.»


ویدیو مرتبط :
ناگفته های بازیگر معروف تلویزیون از بیماری دخترش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری عجیب دختری که داخل بدن انسان را می بیند!



 

 

 

 

بیماری عجیب دختری که داخل بدن انسان را می بیند!

 

 

یک دختر روس ادعا می کند با اشعه ای که در چشمانش وجود دارد به راحتی می تواند اعضای داخلی بدن انسان ها را ببیند و گاهی بهتر از خود پژشکان بیماران را تشخیص دهد.

 

«ناتاشا» در سال ۱۹۸۷ به دنیا آمده و هم اکنون در مرکز بیماری های خاص بیمارستان مسکو مشغول کار است.

او در برابر نگاه های ده ها پزشک متخصص و دانشمند ماهر که برای مشاهد توانایی او به روسیه رفته بودند، گفت: «کنار مادرم در خانه نشسته بودم که ناگهان فهمیدم چشمانم جور دیگری می بیند. در کمال حیرت متوجه شدم می توانم اعضای داخلی بدن مادرم را ببینم. بعد هم بلافاصله به او گفتم که اعضای بدنش در چه حالتی هستند و چطور کار می کنند. از آن به بعد دیگر چشم های من به حالت عادی بدن انسان ها را نمی بیند، چون می توانم برای چند ثانیه اندام های درونی بدن آنها را به صورت رنگی ببینم و حتی وضعیت آنها را تحلیل کنم. من خودم نام این نوع نگاهی که دارم، دید پزشکی گذاشته ام.» ناتاشا دمکینا در سال۲۰۰۳ به لندن دعوت شد و در پی آن به نیویورک و توکیو هم سفر کرد.

برای اثبات درستی گفته های ناتاشا، جمعی از پزشکان روسیه تصمیم گرفتند آزمایش هایی روی او انجام دهند. آنها از این دختر خواستند تا هرچه در معده یکی از پزشکان حاضر می بیند، روی کاغذ نقاشی کند. چیزهایی که ناتاشا در این آزمایش می کشید و ادعاهایی که می کرد، بسیار حیرت آور بود. او در نقاشی جای زخم معده دکتر را به خوبی نشان داده بود و در جواب پزشکی که اصرار داشت یکی از افراد حاضر به مبتلا به سرطان معده است، پاسخ داد که فقط چیزی شبیه یک کیست را در معده او مشاهده می کند. البته همیشه هم تشخیص های این دختر نوجوان درست از آب در نمی آید..../خبر آنلاین