سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برای «لاغر شدن» کجا بریم بهتر است؟


شما هم مدتی رژیم می‌گیرید و بعد از قطع رژیم دوباره چاق می‌شوید؟ قاعدتا شما تنها نیستید! چاقی یکی از معضل‌های فراگیر این روزهاست که خیلی‌ها گرفتارش هستند اما نحوه درمان چاقی چیزی نیست که بتوان بدون کمک گرفتن از متخصصان از عهده‌اش برآمد.



مجله سیب سبز: «همیشه چاق بودم و از وقتی یادم می‌آید در حال رژیم گرفتن! این اضافه‌وزن از سال‌های نوجوانی شروع شد و هیچ‌وقت نتوانستم برای یک سال متوالی لاغر بمانم. اوایل که چاق شده بودم، فقط به اندازه 5-4 کیلو بود و خیلی زود توانستم با یک رژیم کوتاه‌مدت آن را از بین ببرم اما بعد از مدتی آن 5-4 کیلو برگشت که هیچ، چاق‌تر از قبل هم شدم! همیشه وقتی رژیم می‌گیرم، مدتی طول می‌کشد تا به وزن دلخواهم برسم اما به محض اینکه رژیم را کنار می‌گذارم، باز همان آش است و همان کاسه. دیگر خسته شده‌ام و دوست دارم یک راه همیشگی برای لاغر شدنم پیدا کنم. شاید بهتر باشد جراحی کنم؛ حداقل دردسرهای رژیم گرفتن را ندارد و سریع به نتیجه می‌رسم اما نمی‌دانم آیا واقعا جراحی کردن چاره کار من است یا نه؟!» این جمله‌ها برایتان آشناست؟ شما هم مدتی رژیم می‌گیرید و بعد از قطع رژیم دوباره چاق می‌شوید؟ قاعدتا شما تنها نیستید! چاقی یکی از معضل‌های فراگیر این روزهاست که خیلی‌ها گرفتارش هستند اما نحوه درمان چاقی چیزی نیست که بتوان بدون کمک گرفتن از متخصصان از عهده‌اش برآمد.



از همسایه‌تان رژیم نگیرید!

خیلی از افراد بدون در نظر گرفتن سن، جنس، میزان اضافه‌وزن و شرایط زندگی خود از رژیم لاغری یکی از اقوام خود پیروی می‌کنند! معمولا این کار بی‌فایده است و فقط بدن فرد را نسبت به رژیم لاغری مقاوم می‌کند. البته گاهی هم ممکن است این کار در کوتاه‌مدت باعث لاغری شود اما نمی‌تواند ماندگار باشد چراکه برنامه لاغری موفق برنامه‌ای است که بر اساس ویژگی‌های فیزیکی نحوه زندگی هر فرد تنظیم شود تا به مرور زمان بتواند به سبک زندگی او تبدیل شده و فقط یک رژیم کوتاه‌مدت نباشد. دستیابی به چنین برنامه‌ای هم جز با مشورت با افراد متخصص این حوزه امکان‌پذیر نیست.

اصلا چاقید؟!

در بسیاری از مواقع هم چاقی افراد به حدی است که دیگر با رژیم غذایی قابل کنترل نیست و نیاز فوری به درمان با روش‌های جراحی دارند و تشخیص چنین موقعیت‌هایی هم نیازمند تشخیص پزشکان حرفه‌ای حوزه تغذیه است. اگر قرار باشد هر فردی با توجه به تشخیص خودش یکی از شیوه‌های مختلف کاهش وزن را انتخاب کند، ممکن است به راه اشتباه برود. مثلا خیلی‌ها که اضافه‌وزن چندانی ندارند، سراغ روش‌های جراحی و تهاجمی بروند و در مقابل افرادی که به خاطر چاقی جان‌شان در خطر است و باید سریع‌تر با یک روش جراحی وزن‌شان را پایین بیاورند، باز هم به یک رژیم لاغری سخت و البته بی‌فایده بچسبند و هیچ‌وقت هم به فکر روش‌های مدرن امروزی نیفتند.

البته گاهی هم اضافه وزن و چاقی به دلیل عواملی غیر از دریافت بیش از نیاز کالری‌ها صورت می‌گیرد و عواملی مانند افزایش سن باعث بروز چاقی در فرد می‌شود بنابراین تشخیص غیرطبیعی بودن چاقی افراد هم نیازمند تشخیص متخصصان تغذیه است.

همین است که از قدیم گفته‌اند «کار را باید به کاردان سپرد!»

به حرفه‌ای ها مراجعه کنید

در این روزگار که بسیاری از افراد به دنبال شیوه‌های سریع‌تر و راحت‌تر لاغری می‌گردند، در بسیاری مواقع ممکن است در دام سودجویان گرفتار شوند و حتی جان‌شان به خطر بیفتد. اما می‌توان با مراجعه به مراکز معتبر و پزشکان شناخته شده و انتخاب یکی که انواع و اقسام شیوه‌های لاغری موثر در این حوزه به نتیجه کار مطمئن باشید و در نهایت از سبک‌تر بودن وزن‌تان لذت ببرید. از جمله روش‌های امروزی که می‌توان به آنها اشاره کرد حذف چربی‌های زائد با تکنیک‌ها و سیستم‌های پیشرفته لیزر و اولتراساوند لیپولیز است. البته جراحی‌های چاقی از جمله حلقه معده، مید‌بند، بای‌پس معده و اسلیو هم از جمله دیگر روش‌های امروزی خلاصی از چاقی‌های مفرط است. استفاده از دستگاه‌های مختلف مانند ال‌پی‌جی، کویتیشن و ... هم در برخی موارد در صورت همراهی با رژیم غذایی می‌تواند برای لاغری فرد موثر باشند و تشخیص یکی از این روش‌ها فقط و فقط با کمک متخصصان و گروه‌های حرفه‌ای انجام‌پذیر خواهد بود.  پس شما هم بیش از این وقت خود را تلف نکنید و زودتر به یکی از مراکز معتبر تناسب‌اندام و لاغری مراجعه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان و با صرف هزینه کمتر به وزن دلخواه خود برسید و بقیه سال‌های عمرتان را در حسرت خوش‌اندامی نمانید!


ویدیو مرتبط :
هلالی:در بدریم مسافریم بیاید بریم بریم به شهر آرزو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند توصیه برای زندگی زناشویی بهتر



 

زناشویی

 

توصيه به زوج هاي جوان اين است كه زياد سخت نگيريد. هيچ گاه به خود اجازه ندهيد كه فكر طلاق به ذهنتان خطور كند. حتي در بحراني ترين لحظات زندگي و در اوج كشمكش ها و اختلاف هاي زناشويي، طلاق تنها راه حل نيست. مطمئن باشيد كه پس از طلاق مشكلات و سختي هاي. زيادي انتظارتان را مي كشد.خودپسندي و خودخواهي، ازدواج را به ورطه نابودي مي كشاند.

 

هر يك از نكات زير مي تواند زندگي زناشويي را به بن بست بكشاند:

1- تعهد بيش از اندازه

تعهد بيش از اندازه و خستگي جسمي و روحي؛ اين مشكل در زوج هاي جواني كه در مدرسه يا دانشگاه تحصيل مي كنند يا تازه در جايي استخدام شده اند بيشتر به چشم مي خورد. حتي الامكان سعي كنيد اوايل ازدواج به دانشگاه برويد، كار تمام وقت داشته باشيد، صاحب فرزندي شويد، خانه بسازيد يا كار و كاسبي جديدي راه بيندازيد. اين كارها مشكلات و سختي هاي زيادي به همراه دارد و بسياري از زوج هاي جواني كه با اين مشكلات روبه رو مي شوند، پس از آن كه ازدواجشان با شكست مواجه مي شود با تعجب از خود مي پرسند:«چرا چنين اتفاقي افتاد؟» مسئوليت و مشغله ي زياد باعث مي شود كه زن و شوهر فرصت كمي براي همديگر داشته باشند و بنابراين فاصله ي آنها روز به روز افزايش مي يابد و زماني مي رسد كه براي هم مثل دو غريبه هستند، پس سعي كنيد در اوايل ازدواج، براي خود، كار و دردسر نتراشيد و وقت بيشتري را با هم بگذرانيد تا همديگر را بيشتر بشناسيد.

 

زندگی بهتر

 

2- صورت حساب هاي بالا

صورت حساب هاي بالا و بحث بر سر نحوه ي خرج كردن پول؛ اجناس مصرفي خود را با پول نقد خريداري كنيد، در غير اين صورت آنها را به صورت قسطي نخريد. تمام پولتان را براي خريد خانه يا اتومبيل كه استطاعت خريد آن را داريد خرج نكنيد. هميشه مقداري از پولتان را براي روز مبادا پس انداز كنيد و با آن به سفرهاي كوتاه برويد و اگر صاحب فرزندي هستيد، آن را براي مواقع ضروري كنار بگذاريد. سعي كنيد درآمدتان را عاقلانه و درست خرج كنيد.

 

 

3- خودپسندي

در جهان دو گروه از مردم وجود دارند، افراد بخشنده و افراد گيرنده. ازدواج دو نفر بخشنده مي تواند يك مسئله ي رضايت بخش و خوشايند براي هر دو طرف باشد، بين دو نفر بخشنده و گيرنده هميشه اصطكاك وجود دارد، اما دو نفر گيرنده در عرض شش هفته زندگي مشترك، به جان هم مي افتند و دمار از زندگي هم درمي آورند. خودپسندي و خودخواهي، ازدواج را به ورطه نابودي مي كشاند.

 

 

4- دخالت والدين

اگر زن يا شوهر به طور كامل از والدينشان جدا نشوند، احتمال بروز مشكل در زندگي زناشويي آنها وجود خواهد داشت. بعضي از والدين دوست ندارند فرزندشان پس از ازدواج از آنها دور شود و ترجيح مي دهند كه در كنارشان زندگي كند. آنها به اين مسئله توجه ندارند كه در اين صورت ممكن است باعث به وجود آوردن مشكل در زندگي مشترك فرزندشان شوند.

 

زندگی بهتر

 

5- توقعات زياد و بي جا

بسياري از زوجين انتظار دارند كه پس از ازدواج وارد يك سرزمين پر از شادي و خوشبختي شوند. آنها هميشه روياي قصر پريان را در سر مي پرورانند، غافل از اين كه گاهي اوقات در زندگي زناشويي مشكلاتي پيش مي آيد كه عرصه زندگي آنها را تنگ مي كند.

 

 

6- بحث و جدل

سخن ما با كساني است كه فضاي خانه را با بحث و دعواهاي خود مسموم مي كنند و باعث رنجش و نگراني طرف مقابل خود مي شوند و او را از ادامه ي زندگي مشترك دلسرد مي كنند. بدبيني و حسادت، يكي از علل ايجاد جر و بحث زوجين است و خودبيني عامل ديگري است كه باعث آزار رساندن به طرف مقابل مي شود.

 

 

7- اعتياد

اعتياد نه تنها باعث از هم پاشيدن زندگي مشترك مي شود بلكه فرد را نيز از بين مي برد. هميشه از مواد مخدر و مشروبات الكلي دوري كنيد.

 

 

8- خيانت و بي وفايي نسبت به همسر

ازدواج، پيمان و تعهد بين دو نفر است و آنها را متعهد مي سازد كه تا آخر عمر به هم وفادار بمانند و در غم و شادي هاي زندگي، شريك يكديگر باشند. متأسفانه بعضي از همسران به اين تعهد پايدار نمي مانند و پس از مدتي از جاده درستي منحرف مي شوند و به همسرشان خيانت مي كنند و با اين كار كتاب زندگي مشتركشان را براي هميشه مي بندند.

 

زندگی بهتر

 

9- شكست در كار و تجارت

اين مسئله به خصوص در مردان بسيار به چشم مي خورد. اضطراب و نگراني كه به دنبال اين شكست ايجاد مي شود، باعث آشفته كردن كانون خانواده مي شود.

 

 

10- موفقيت در تجارت و كسب و كار

شايد خطر موفق شدن در تجارت يا به اصطلاح يك شبه پولدارشدن بيشتر از شكست در تجارت باشد. گاهي اوقات، ثروت يكباره اي كه به طرف خانواده ها سرازير مي شود باعث دور شدن آنها از يكديگر و منجر به مرگ زندگي مشترك مي شود.

 

 

11- ازدواج در سنين پايين

آمار طلاق در بين دختراني كه در سنين 17- 14 سالگي ازدواج مي كنند دو برابر بيشتر از دختراني است كه در سنين 19-18 سالگي ازدواج مي كنند و نيز كساني كه در سنين 19- 18 سالگي ازدواج مي كنند، 75 برابر بيشتر از كساني كه در سنين 20 سالگي پيمان زناشويي مي بندند به دادگاه هاي طلاق قدم مي گذارند.این آمار نشان مي دهد كه فشار ناشي از اضطراب و هيجان هاي دوران نوجواني با مشكلات زندگي مشترك در هم مي آميزد و خيلي زود زن و شوهر را به پاي ميز طلاق مي كشاند.