سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با سكسكه كودكمان چه کنیم



 

با سكسكه كودكمان چه کنیم

 

 

«سكسكه برای كودك مفید است»، شاید شما هم این جمله را شنیده باشید و ممكن است كه واقعا درست باشد. به هر حال، سكسكه حالتی جزئی و بدون درد و عارضه است.


سكسكه به خاطر ورود هوا به معده كودك، در هنگام شیرخوردن به وجود می آید. انبساط ناگهانی معده به خاطر حجم زیاد هوا، موجب انقباض دیافراگم می شود و سكسكه را در پی دارد.


این حالت در نوزادن زیاد دیده می شود و احتمالابه خاطر این است كه پرده دیافراگم، هنوز به طور كامل رشد نكرده است. اما خود به خود و عموما در دو ماهگی كاهش می یابد.


شاید این حالت برای بدن كوچك نوزاد، حالتی عجیب و سخت باشد، اما در واقع این انقباضات، همراه درد نیست، مشكلی برای او به وجود نمی آورد و باعث گریه اش نمی شود. همچنین بد نیست بدانید كه كودك در دوران جنینی نیز سكسكه می كند و این حالت چندان برایش عجیب نیست، با این تفاوت كه سكسكه جنین به خاطر هوا نیست، بلكه مایع آمنیون، موجب سكسكه می شود.


بین سكسكه، باد گلو و سریع شیرخوردن نوزاد هیچ رابطه ای وجود ندارد، زیرا سكسكه اصلابه مشكلات گوارشی بستگی ندارد .



در مواقع سكسكه كودك چه كنیم؟


هیچ كار خاصی لازم نیست انجام دهید، فقط آرامش خود را حفظ كنید تا سكسكه برطرف شود. اگر سكسكه طول كشید، كودك را چند دقیقه به شكم صاف بخوابانید. همچنین می توانید مقداری آب به او بدهید. توجه داشته باشید كه اگر كودك در حال سكسكه كردن است، بازهم می توانید با خیال راحت او را بخوابانید.


در هر صورت سكسكه بعد از چند دقیقه متوقف می شود. پس صبور باشید!

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سكسكه كردن دوقلوها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سكسكه بی وقفه پس از بارداری



سكسكه , بارداری , اخبار گوناگون

ماجرای سكسكه بی وقفه لیزا دوهرتی به ژانویه سال 2008 و هنگامی كه نخستین فرزندش را باردار شد، باز می گردد.
به گزارش روز یكشنبه جام جم آنلاین به نقل از ایستواردوژور، از آن زمان تاكنون لیزا دوهرتی زن جوان 24 ساله انگلیسی در روز بیش از 100 بار سكسكه می كند و دیگر از این وضع به تنگ آمده است.

لیزا می گوید: زمانی كه چهار ماهه باردار بودم سكسكه ام شروع شد و در همان زمان نزد یك پزشك متخصص رفتم. به گفته پزشك، سكسكه بی وقفه ام ناشی از بارداری بود و من هم به خود گفتم پس از زایمان این عارضه برطرف خواهد شد.

اما پس از زایمان هیچ چیز تغییر نكرده و سكسكه های بی وقفه زندگی این مادر جوان را مختل كرد.

لیزا می افزاید: شب ها به دلیل سكسكه از خواب بیدار می شوم و همواره از كمبود خواب رنج می كشم. در حضور جمع از صدای سكسكه هایم خجالت كشیده و معذب می شوم.

با گذشت اندكی كمتر از پنج سال هنوز سكسكه های لیزا ادامه دارد و متولد شدن دومین فرزندش هم این وضع تغییر نكرده است.

زن جوان تاكید می كند: همه درمان ها و شیوه ها اعم  ازعلمی یا سنتی را امتحان كرده ام اما هیچ فایده ای نداشته است. واقعا نمی دانم چه كار دیگری را باید انجام دهم..../جام جم آنلاین