سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اینها باید هر روز در بشقاب شما باشند


احتمالا شما هم با شنیدن روایت‌های مختلف که هرکدام باورهای خود را دارند، برای یافتن آنچه باید بخورید دچار سردرگمی شده‌اید. این مقاله فهرستی از سالم‌ترین مواد خوراکی برای یک رژیم غذایی متعادل و مناسب را تهیه کرده است.


صبح بخیر: قاعدتا می‌دانید كه اهمیت یک رژیم غذایی سالم در زندگی شما چقدر زیاد است و احتمالا این موضوع کلیدی‌ترین عامل برای داشتن شیوه زندگی سالم است. اما احتمالا شما هم با شنیدن روایت‌های مختلف که هرکدام باورهای خود را دارند، برای یافتن آنچه باید بخورید دچار سردرگمی شده‌اید. این مقاله فهرستی از سالم‌ترین مواد خوراکی برای یک رژیم غذایی متعادل و مناسب را تهیه کرده است.



ترش اما فوق‌العاده

1. لیمو


یک لیمو به تنهایـی دارای ویتـامیـن‌C بیـشتـــری نسـبت بـه میــزان لازم روزانه برای یک انسان است. آب لیمو نه‌تنها ماده‌ای برای کاهش میزان کلسترول در بدن شناخته شده است، بلکه به شکل ظاهری و استحکام استخوان‌ها نیز کمک می‌كند.

فلاوونوئید موجود در مرکبات برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی و کاهش التهاب در کل اعضای بدن مورد آزمایش قرار گرفته و نمره قبولی گرفته است، از این‌رو برای تندرستی بیشتر به چای سبز خود یک برش لیمو هم اضافه کنید! پژوهشگر‌ان دریافته‌اند اسید مرکبات که در لیمو هم وجود دارد، توانایی بدن را برای جذب آنتی‌اکسیدان چای تا 80درصد افزایش می‌دهد، در ضمن می‌توانید نصف لیمو را در یک لیوان آب گرم مخلوط با عسل بچکانید تا مواد سمی جمع شده در بدن را از بین ببرید.





محبوب خانم‌ها

2. کلم‌بروکلی


یک سـاقــه متـــــوسط کلم بروکلی حــاوی میزان بیشتـــــری ویتـامینK نسبت به میزان تعیین شده برای مصرف در رژیم غذایی روزانه انسان است. همچنین یک کلم بروکلی متوسط حاوی دوبرابر ویتامین‌C نسبت به میزان تعیین شده  برای یك روز انسان است. این خوراکی خوبی است كه رشد کافی و حفاظت از استخوان‌ها را تضمین خواهد کرد.

کلم بروکلی به‌دلیل خواص ضدسرطانی‌ای که دارد، برای حفاظت در برابر انواع مختلف سرطان‌ها مفید است. آن را در سالاد و سوپ خود به مقدار توصیه شده به‌كار ببرید. از این سبزی به طور منظم استفاده کنید و پیشرفت سلامت خود را شاهد باشید.





تلخ شیرین

3. شکلات تلخ


روزانه تنها 10گــــرم شکلات تـلخ می‌تواند در اشخاص سالم سبب کاهش فشـــارخون شود. پودر کاکائو سرشار از فلاوونوئید و آنتی‌اکسیدان‌هاست که ثابت شده سطح کلسترول بد LDL را در بدن کاهش داده و سطح HDL یعنی كلسترول خوب را افزایش می‌دهد. مقدار کمی شکلات تلخ را در قهوه خود رنده کنید و از عطر و طعم عالی آن لذت ببرید.





سیب‌زمینی را سرد بخورید

4.سیب‌زمینی


یک سیــب‌زمیـنی حــاوی 70میکروگرم اسیدفولیک سلول‌ساز است که برابر با ارزش تغذیه‌ای موجود در یک فنجان اسفناج یا کلم بروکلی است. سیب‌زمینی‌های شیرین تقریبا هشت برابر بیشتر خاصیت ضدسرطانی دارند و ویتامین A مورد نیاز روزانه را تامین می‌کنند.

یک نکته: قبل از خوردن سیب‌زمینی آب‌پز اجازه دهید سرد شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد انجام این کار می‌تواند به سوزاندن 25درصد چربی بیشتر پس از غذا که در نتیجه مقاومت نشاسته در برابر چربی به وجود می‌آید، کمک کند.





بهترین ماهی

5. ماهــی سالمون


این مـــاده غذایی یک منبع سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که برای کاهش خطر ابتلا به افسردگی، بیماری‌های قلبی و سرطان بسیار مفید است. مصرف روزانه 3 اونس ماهی سالمون، 50درصد میزان ویتامین نیاسین موردنیاز را برطرف می‌کند که در طولانی‌مدت شما را در برابر بیماری آلزایمر و از دست دادن حافظه محافظت می‌كند.





به یاد كپل

6. گردو


گردو بین انواع مغزها دارای بیشتــــریـن میــــــزان اسیــدهای چرب امگا3 است و به کاهش کلسترول کمک می‌كند. مطالعات نشان داده که امگا3 تغییرات در خلق‌وخو و گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه باعث زیبایی پوست می‌‌شود، در ضمن عوامل مبارزه با سرطان را نیز فعال می‌کند. اگر هم دچار بدخوابی هستید کمی گردو را به عنوان دسر میل کنید. آنتی‌اکسیدان ملاتونین موجود در گردو به تنظیم خواب کمک می‌کند.





چرب اما مفید

7.‌ آواکادو


آواکادو که به عنوان یک میوه روغنی شناخته می‌شود،‌سرشار از چربی‌های سالم و مفید است که تا حدود 22درصد کلسترول را پایین می‌آورد. آواکادو بیش از نیمی از فیبر و 40درصد اسید فولیک مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. این مسئله باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. اضافه كردن آن به سالاد هم می‌تواند حدود 3 تا 5  برابر جذب بتاکاروتن‌ها را افزایش دهد.





به بوی بد دهان می‌ارزد

8. سیر


سیر، ماده‌ای قـوی بـرای مبـــارزه با سرطان است که می‌تواند مــانع رشد باکتری‌هایی مانند ای کولی شود.  آلیسین، نوعی ترکیب موجود در سیر است که به عنوان یک ماده ضدالتهاب قوی عمل می‌کند. ثابت شده است که سیر می‌تواند سطح کلسترول و فشارخون را کاهش دهد. سیر تازه له‌شده بیشترین میزان آلیسین را دارد. فقط بیش از حد آن را نپزید چون پختن سیر بیش از 10 دقیقه با دمای بالا مواد مغذی مهم آن را از بین می‌برد.مصرف خوراکی‌های
ذکر شده بالا نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند، بلکه به تنظیم عملکرد بدن نیز کمک خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
روز اول بشقاب پرنده من

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: اینها اگر در روز عاشورا بودند در لشکر عمر سعد به ایجاد سر و صدا می پرداختند تا سخن حق به گوش مردم نرسد



اخبار,اخبارسیاسی, مطهری


 اخبار سیاسی  -  توضیحات علی مطهری درباره «نطق ناتمام» در مجلس

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در متنی مکتوب درباره نطق ناتمام خود در جلسه علنی روز یکشنبه 21 دی ماه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: آقای آقامحمدی برای تکمیل کارش متن نطق مرا هم قاپید و پاره کرد. برخی از این افراد برای خودشیرینی و علامت دادن به برخی نهادها دست به این کارها می زدند والا آدم عاقل می نشیند و حرف را می شنود و اگر مخالف است بعدا آن را رد می کند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در متنی مکتوب درباره نطق ناتمام خود در جلسه علنی روز یکشنبه 21 دی ماه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مجلس نهم آزمون بدی داد و البته اینگونه رفتارها دور از ذهن نیست.

به گزارش «تابناک» مطهری در متنی که امروز ( سه شنبه) در حاشیه جلسه علنی مجلس بین خبرنگاران پارلمانی توزیع کرد، گفت: اتفاقی که روز یکشنبه در صحن علنی مجلس افتاد، موجب وهن مجلس شد از این نظر که در نهادی که خود قانونگذار است و باید بیش از هر نهاد دیگری احترام به قانون را نگه دارد، قانون زیر پا گذاشته شد.

وی افزود: نطق من شامل مطالب مختلف فکری و اجتماعی بود که در پایان آن به مساله حصر پرداخته شد و به محض ورود به این مساله همزمان از یک طرف حدود 15 تا 20 نفر از نمایندگان در فاصله یک تا دو متری تریبون شروع به سر و صدا کردند تا صدایم به گوش کسی نرسد و از طرف دیگر آقای ابوترابی، رییس وقت جلسه متاسفانه به جای آن که این افراد را دعوت به سکوت و نشستن بر جای خود کند، نطق بنده را قطع و شروع به پاسخ دادن کردند، کاری که تا کنون در مجلس سابقه نداشته که در میان یک نطق میان دستور، رییس جلسه شروع به پاسخگویی کند.

نماینده تهران در مجلس گفت: در واقع ایشان، آن افراد را ترغیب و تشویق به ادامه کارشان کردند و در نهایت اعلام تنفس و مجلس را تعطیل کردند که این دو رفتار همزمان و مکمل یکدیگر، شائبه طراحی شدن این برنامه را به شدت تقویت می کند؛ خصوصا که آنها می دانستند ضمن نطق من پاسخی به جوابیه قوه قضاییه درباره قانونی بودن حصر خانگی خواهد بود.

مطهری اظهار داشت: قبل از تنفس افرادی نزد من آمدند تا مرا از ادامه نطق منصرف کنند که اغلب آنها حسن نیت داشتند، مثل آقایان مصباحی مقدم، توکلی، پزشکیان و قاضی پور که به آنها گفتم این که نطق یک نماینده ناتمام بماند چون رییس جلسه یا عده ای از نمایندگان و حتی اکثر نمایندگان نمی پسندند، خلاف قانون، بدعت و یک رویه غلط است که فردا بر سر دیگران می آید. من باید نطقم را تمام کنم. آقایان حسینی نماینده قصر شیرین، نعیمی نماینده آستارا و اکبری نماینده کرج نیز همین درخواست را داشتند ولی چون درخواستشان همراه با کشیدن دست من بود آنها را به سمت پایین تریبون از سمت راست و چپ خود دور کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در این میان آقای حسینیان از دور لبخند رضایت بر لب داشت و آقایان رسایی و کوچک زاده هم خوشبختانه یا متاسفانه حضور نداشتند. تا این که آقای ابوترابی فرد اجازه ملوکانه فرمودند که ادامه نطق در حالی که از رادیو پخش نمی شود در جلسه غیرعلنی ایراد شود. باز هم آن افراد جلوی تریبون سر و صدا می کردند به طوری که صدای من به سختی به حضار می رسید.

وی افزود: یک فراز سه خطی از نطق من باقی مانده بود و من سر در متن نطق داشتم که آقایان کریمی قدوسی نماینده مشهد، آقامحمدی نماینده خرم آباد، انصاری نماینده آبادان و بشیری نماینده پاکدشت از پشت سر آمدند و بنده را از جایگاه پایین آوردند و در این میان آقای کریمی قدوسی به زمین خورد.

مطهری اظهار داشت: بعدا دیدم دست من چند زخم سطحی برداشته که نفهمیدم به کجا خورد. آقای آقامحمدی برای تکمیل کارش متن نطق مرا هم قاپید و پاره کرد. اینها را می گویم تا موکلین این افراد بدانند به چه افراد آزاداندیشی رای داده اند که هم برخلاف قرآن که می فرماید «فبشر عباد الذین یستعمون القول فیتبعون احسنه» عمل کرده اند، هم خلاف قانون اساسی که در اصل 86 می گوید نماینده در اظهارنظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و هم برخلاف نظر مقام رهبری که تا کنون چند بار فرموده اند اگر با نطق یک نماینده مخالف هستید دو دو و سرو صدا نکنید بلکه گوش کنید و بعدا پاسخ او را با آرامش بدهید.

نماینده اصولگرای مجلس نهم تصریح کرد: از افرادی که جلوی تریبون جمع شده بودند آقایان آصفری نماینده اراک، موسوی نژاد نماینده دشتستان، جبیری نماینده بوشهر و قاسم جعفری نماینده بجنورد، نبویان نماینده تهران، پژمان فر نماینده مشهد، حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، حکیمی نماینده رودبار و موسوی نماینده خدابنده یادم هست.

وی تصریح کرد: قاعدتا اینها اگر در روز عاشورا بودند در لشکر عمر سعد به ایجاد سر و صدا می پرداختند تا سخن حق به گوش مردم نرسد. این را هم بگویم که برخی از این افراد برای خودشیرینی و علامت دادن به برخی نهادها دست به این کارها می زدند والا آدم عاقل می نشیند و حرف را می شنود و اگر مخالف است بعدا آن را رد می کند.

مطهری اظهار داشت: لازم است از آقای پزشکیان نماینده تبریز که از ابتدا تا انتهای ماجرا مانند یک محافظ در کنار من بودند تشکر ویژه داشته باشم همین طور که از آقای عابد فتاحی نماینده ارومیه که در جهت کاهش تنش ها تلاش چشمگیر داشتند سپاسگزار هستم و همین طور از آقای حسین زاده نماینده نقده تشکر می کنم.

وی افزود: به هر حال مجلس آزمون بدی داد و البته این گونه رفتارها دور از ذهن نیست زیرا این مجلس در سال 90 و در فضای متاثر از فتنه 88 و در حالی که بسیاری از افراد خوش فکر کاندیدا نشدند یا رد صلاحیت شدند شکل گرفت و بیشتر یک تیپ خاص وارد مجلس شدند ؛ به عبارت دیگر این مجلس یک استثنا است و به امید خدا مجالس آینده چنین نخواهد بود و دفاع از حقوق ملت را در راس کار خود قرار خواهند داد.

مطهری در عین حال افزود: البته در همین مجلس هم افراد خوش فکر و فهمیده وجود دارند. بعد از این ماجرا نمایندگان زیادی نزد من آمدند و از این اتفاق اظهار تاسف کردند و مواضع مرا مورد تایید قرار دادند.


  اخبار سیاسی  - تابناک