سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اول بخونید بعد ازدواج کنید



 

اول بخونید بعد ازدواج کنید

 

علت برخی رفتارهای متفاوت مردان و زنان ساختار متفاوت مغز آنهاست .حتما گاهی از خود پرسیده‌اید كه چه چیز باعث می‌شود تا زنان بخواهند مرتب درباره وقایع زندگی روزمره‌شان با همه صحبت كنند، در حالی كه مردان عمدتا در این مورد درون‌گرا هستند و حال و حوصله صحبت در مورد اتفاقات زندگی روزمره‌شان را ندارند؟ چرا مردان عمدتا وقت آزاد خود را صرف كار كردن با كامپیوتر و یا خواندن مجلات ورزشی می‌كنند در حالی كه زنان بیشتر ترجیح می‌دهند به اخبار رسیده از این و آن بپردازند و یا سعی كنند روابطشان با دیگران برازنده و معقول به‌نظر برسد؟ چرا مردان و زنان از روابطشان با یكدیگر چیزهای متفاوتی را طلب می‌كنند؟ شاید علت، تفاوت‌های بنیادین در مغز مردان و زنان باشد.

 

در بررسی نمونه‌ای از تفاوت‌های رفتاری، محققان دانشگاه باث‌ متوجه شدند احساس درد در زنان و مردان متفاوت است. مردان در مواجهه با درد بیشتر به این فكر می‌كنند كه چگونه از شر آن در كوتاه‌ترین زمان ممكن خلاص شوند اما در مقابل، زنان بیشتر درگیر پاسخ احساسی‌شان نسبت به آسیب هستند كه این خود ممكن است باعث شود تا آنها درد را شدیدتر احساس كنند.

 

مردان در مواجهه با درد بیشتر به این فكر می‌كنند كه چگونه از شر آن در كوتاه‌ترین زمان ممكن خلاص شوند اما در مقابل، زنان بیشتر درگیر پاسخ احساسی‌شان نسبت به آسیب هستند كه این خود ممكن است باعث شود تا آنها درد را شدیدتر احساس كنند.

 

برای مقابله با ناراحتی ناشی از طلاق نیز تفاوت دو جنس به خوبی مشهود است. زنان توانایی بیشتری برای تطابق با موضوع دارند. در سیر تكاملی، زنان بیشتر اهل معاشرت و رفتارهای اجتماعی هستند، آنها دارای مهارت‌های برقراری ارتباط‌اجتماعی هستند كه مردان فاقد آن هستند و این در حالی كه مردان كمتر قادر به برقراری رابطه اجتماعی مناسب حتی با دوستانشان هستند و در هنگام ناراحتی‌های احساسی، به‌جای مواجهه با مورد ناراحت‌كننده، بیشتر سعی می‌كنند آن را از هر طریق ممكن و لو اینكه در درون خود بریزند، به حداقل برسانند.

 

شاید یك دلیل علمی برای این موضوع این باشد كه مغز مردان طوری تنظیم شده كه به‌صورت سیستماتیك و تحلیلی عمل كند، در حالی كه مغز زنان بیشتر در مورد احساسات تنظیم شده است. در طی چند سال اول پس از طلاق، زنان روابط بیشتری با دوستانشان برقرار و وقت بیشتری صرف خانواده‌‌شان كردند و به‌دنبال مشاوره‌ها و درمان ناراحتی‌هایشان بودند در حالی كه مردان غالبا به‌دنبال لذت‌های موقتی بودند. عمدتا پس از به هم خوردن یك رابطه زناشویی، مردان برای حفظ اعتماد به نفسشان به‌دنبال رابطه جدید هستند به‌جای آنكه فكر كنند چرا ازدواجشان با شكست مواجه شده است.

 

اول بخونید بعد ازدواج کنید


ابراز احساسات

 

علاوه بر این، برخلاف عقیده عمومی، در یك رابطه دوطرفه، مردان بیشتر از زنان درگیر عشق می‌شوند از طرف دیگر، زنان بیشتر از طریق برنامه‌ریزی‌شده‌تری عاشق می‌شوند كه تحت تاثیر سیر تكاملی‌شان است. آنها بیشتر به‌دنبال شریكی هستند كه مراقب آنها بوده و قادر باشد آنها را هم ازنظر مالی و هم ازنظر عاطفی تامین كند. زنان در رابطه‌شان با طرف مقابل علاوه بر جذابیت‌های فیزیكی، به‌دنبال مهربانی و سخاوت نیز هستند. البته دكتر تایس خاطر نشان می‌كند فشارهایی نیز در اجتماع وجود دارند كه باعث می‌شوند مردان و زنان به سوی شیوه‌های رفتاری برنامه‌ریزی‌شده‌شان هل داده شوند. در اجتماع، مردان بیشتر تشویق می‌شوند تا احساسات خود را كنترل كرده و تابع آن نباشند. شاید كنترل‌ احساسات در قرون گذشته و به‌ویژه در جنگ‌ها برای مردان خوب بوده باشد، اما در كل كنترل كردن احساسات برای شكل‌دهی یك رابطه زناشویی كار جالب و مفیدی نیست.

 

در سمت مقابل، زنان در اجتماع غالبا به سوی شیوه رفتاری ترغیب می‌شوند كه در طی آن از زنان بیشتر انتظار می‌رود ملایم‌‌تر و مهربان‌تر باشند كه این خود موجب می‌شود برقراری ارتباط با سایر افراد جامعه برایشان آسان‌تر باشد. البته باید توجه داشت هیچ زن و مردی تمام خصوصیاتی كه محققان در مورد مغز زن و مرد می‌گویند را ندارد. اغلب مردم مغزهای متعادلی دارند كه دارای مقادیر مساوی از خصوصیات مردانه و زنانه است. اما باید گفت که برخی خصوصیات در مردان بیشتر است و برخی در زنان.حتی برخی از افراد دارای مغزهایی هستند كه رفتاری خلاف جنس آنها دارد. به‌عنوان مثال، ممكن است در اختلاف زناشویی، مرد آرام و ساكت باشد ولی این بدان معنا نیست كه وی عصبانی شده است، بلكه معنای عمده آن این است كه مغز آن مرد بهتر می‌تواند مسئله را درون خود و با آرامش حل و فصل كند. به‌طور مشابه، چنانچه زنی برای صحبت‌كردن و مباحثه پافشاری می‌كند، نباید فكر كرد علت آن بهره‌برداری از نق‌زدن‌های مداوم است، بلكه این غریزه وی است كه از او می‌خواهد تا برای برقراری ارتباط و نشان دادن احساسش صحبت كند.

 

هیچ زن و مردی تمام خصوصیاتی كه محققان در مورد مغز زن و مرد می‌گویند را ندارد. اغلب مردم مغزهای متعادلی دارند كه دارای مقادیر مساوی از خصوصیات مردانه و زنانه است. اما باید گفت که برخی خصوصیات در مردان بیشتر است و برخی در زنان.

 

اگر شما این تفاوت‌ها را قبل از اینكه موردی پیش بیاید درنظر بگیرید، حتما رابطه راحت‌تر و درك بهتری از طرف مقابل خواهید داشت و متوجه خواهید شد كه كار مغزهای متفاوت زن و مرد به كمك یكدیگر كامل می‌شود. اگر شناخت نیاز ها و ویژگی های جنس مخالف را پیش از ازدواج تسریع بخشیده و بدانیم که طبیعت رفتاری این جنس در عموم مواقع مشابه چگونه است می توان از بسیاری از انتظارات و توقعات بی مورد جلو گیری نمود و افراد را در جهت چرایی رفتار ها توجیه کرد . به علاوه زوجین با داشتن این اطلاعات حتی می توانند نیاز های خود را تعدیل کنند و در قبال برخی بی توجهی ها سطح انطباق خود را افزایش دهند.

منبع:سایت علمی دانشجویان


ویدیو مرتبط :
حتما بخونید ! نقد کامل هلسا در فروزن ! حتماحتما بخونید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط ازدواج در شهرهایی مختلف حتما بخونید



طنز و خنده دار, شرایط برای ازدواج

1-در شهر خرم آباد از استان لرستان:شرایط عبارتند از:
*داشتن باشگاه بدنسازی


*داشتن حداقل یك مقام نائب قهرمانی در مسابقات قویترین مردان ایران


*داشتن عكس یادگاری و امضا از فرامرز خود نگار و محراب فاطمی


*نكته:در صورتی كه عضلات شكم شش طبقه باشند امتیاز ویژه محسوب خواهد شد!(5 امتیاز)

 

 شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

 

2-شهر تبریز از استان آذربایجان غربی.شرایط عبارتند از:
*تلفظ حرف ق


*ادای كلمات قلقلك و قوز بالای قوز بدون كوچكترین اشتباه!


*دانستن جواب مسئله 2x2 از لحاظ مختلف


*بلد بودن جك های متعدد درباره بچه های تهران


*داشتن مدال لیاقت و شجاعت از اداره فرهنگ و هنر تبریز جهت بستن بمب به كمر و منفجر كردن كامیون حامل جك های صادراتی تبریز به استان های همجوار.

 

 شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

 

3-شهر رشت از استان گیلان.شرایط عبارتند از:
*داشتن رو حیه مهمان نوازی!

 

*داشتن روحیه مهمان نوازی!

 

*داشتن روحیه مهمان نوازی!

 

 

4-شهر اصفهان از استان اصفهان.شرایط عبارتند از:
*خوردن موز به صورت دو بار در هفته!

 

*دست و دلباز بودن

 

*داشتن حداقل سه بار سابقه دعوت دوستان به شام یا نهار و یا یكبار برگزاری مهمانی فامیلی

 

*ننازیدن به سی و سه پل و سایر ابنیه تاریخی!

 

*راستگویی و صداقت!!!

 

 شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

 

5-شهرهای سنندج و كرمانشاه از استان های كردستان و كرمانشاه.شرایط عبارتند از:
*توانایی پوشیدن شلوار استرج و تنگ به مدت 24 ساعت

 

*نداشتن سیبیل

 

*تعهد به خاك ایران و نداشتن ادعای استقلال طلبی!

 

*نداشتن سابقه دعوا و قلدری

 

*نبریدن سر نویسنده این مطلب!!!

 

 شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

 

7-شهر آبادان از استان خوزستان.شرایط عبارتند از:
*كوتاه كردن پشت مو و استفاده از عینك آفتابی فقط در صورت لزوم و زیر آفتاب!

 

*پوشیدن پیراهن و شلوار سفید

 

*نداشتن هیچ گونه ادعا نسبت به همنشینی با راكی-رامبو-جكی چان-بروسلی و بیل كلینتون

 

*نداشتن هیچ گونه ادعای مالكیت نسبت به برج ایفل â €"برج پیزا-مجسمه آزادی و برج میلاد!

 

*داشتن روحیه راستگویی و حقیقت طلبی(یعنی زیاد لاف نیاد)

 

 شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

 

8-شهر یزد از استان یزد.شرایط عبارتند از:
*توانایی زیستن در آب و هوای خوش.

 

*آشنایی با اشیائی چون چمن-سبزه-قناری و سایر موجودات زنده ساكن مناطق خوش آب وهوا

 

*نداشتن روحیه آب زیر كاه و رندی

 

*ادای حرف های خ و ق بدون تشدید

 

 شرایط ازدواج, مطالب طنز و خنده دار, طنز ازدواج

 

9-شهر تهران از استان تهران.شرایط عبارتند از:
*داشتن تنها دو دوست دختر

 

*آشنا نبودن با معنی و مفهوم كلمات دودره-تلكه-تیغیدن و ....

 

*داشتن روحیه جوانمردی
منبع:pat-o-mat.com